DVI naar VGA adapter werkt niet met mini DisplayPort kabel

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-02 19:31
Hallo, mijn vriendin heeft een macbook die ze wil aansluiten op een vga monitor. Omdat ze hem ook wel eens op de tv wil aansluiten (hdmi) heeft ze een mini display naar dvi kabel erbij gehaald. Dit omdat ze dan met een klein dvi naar vga adaptertje hem op de monitor kan aansluiten en met een dvi naar hdmi kabel hem op de tv kan aansluiten. Nu werken die dvi naar vga adaptertjes niet. Ten eerste kunnen ze al niet worden aangesloten door 2 pinnetjes waardoor het niet past, en het verbuigen van die pinnetjes geeft ook geen signaal.

Ik heb 2 adapters geprobeerd die bij een videokaart werden meegeleverd.

Is het echt noodzakelijk een mini display naar vga kabel van apple zelf te halen, of is er toch een oplossing?

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07-2025
Is noodzakelijk, heb er zelf ook veel mee lopen hannessen, zelfs met Mini DisplayPort > DVI van Apple naar DVI > VGA van Apple. En ook andere kabels en stekkers. Wordt dus echt Mini DP > VGA...

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
Je bedoelt die pinnetjes rondom het streepje (of plusje) aan een kant van de connector?

Tja, daar staat het analoge signaal op :)

DVI heeft meerdere standaarden, DVI-D voor alleen digitaal, DVI-I voor allebei, en DVI-A voor analoog.

Je hebt dus een kabeltje nodig van mini-display naar DVI-I, ipv DVI-D wat je nu hebt.

Verwijderd

er is een verschil tussen dvi-d en dvi-i. dvi-i is dvi-d plus een aantal extra pinnen voor een normale vga met een adaptertje kun je dus deze omzetten naar vga omdat dit signaal er door het apparaat (meestal een videokaart) al op staat. dvi-d is alleen maar dvi signaal en heeft dus de extra pinnetjes niet nodig (en heeft ze dus ook niet). als je mini-display port dus omzet naar dvi-d kun je weinig met je dvi-i naar vga blokje.

en nee je zou in theorie ook een mini-displayport naar vga adapter van een ander merk kunnen kopen maar of dit in de praktijk ook werkt met de drivers etc. weet ik niet. het beste lijkt me om toch de apple te kopen of een monitor met dvi kopen.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-02 19:31
Ok, bedankt voor de heldere reacties. Ik kijk wel even wat ik doe. Misschien geef ik haar mijn monitor wel, of haal ik een nieuw dvi-vga kabeltje. In ieder geval bedankt voor de reacties!