HD clonen, kan niet juiste schijf als source kiezen

Pagina: 1
Acties:

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-02 22:13
Hallo,

Ik heb eindelijk mijn harde schijf binnen (WD5000bevt) en wil deze in mijn macbook pro zetten. NU heb ik ook een 2,5 behuizing erbij gekocht, en daar de WD5000bevt ingezet. Als ik Acronis True image opstart en naar utilities kies ik clone disk (oid) . Dan moet ik mijn source disk opgeven, dit is de Hitachi 160gb hdd die er nu inzit. Maar die is grijs, ik kan alleen maar de WD kiezen als source (maar daar staat niks op dah). En dan kan ik vervolgens wel de Hitachi als destination schijf kiezen...

Weet iemand hoe je dit kan verhelpen ? De hitachi staat erin als een GPT schijf en de wd5000bevt (geformatteerd als NTFS) staat er als MBR schijf.

Ik heb ook al clonezilla geprobeerd, maar die wilt het ook niet doen (wel juiste source en destination etc maar voor de rest niet)

Misschien nog een andere software proberen ? Of is dit een makkelijke oplossing ?

Alvast bedankt!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 09:31
Op wat voor een manier heb je Acronis gestart, vanuit het OS of geboot vanaf CD?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke versie van Acronis gebruik je?
Als ik dit KB artikel lees lijkt het er gewoon op dat je niet de juiste versie hebt voor GPT partities: http://209.85.229.132/sea...nk&gl=nl&client=firefox-a

• 6pack15
Vanaf bootcd, maar het zal dan wel aan de versie liggen.. Dus daar heb ik niks aan... lekker dan :P
Nog tip voor software die dit wel doet ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Acronis kan het wel, je moet alleen de juiste versie hebben.
En je kunt het pluspack als addon kopen, dus moet je even kijken of dat ook gaat bij jouw versie.

[ Voor 45% gewijzigd door TERW_DAN op 14-01-2010 16:46 ]

• 6pack15
Mja dat kost geld, is er geen simpele free-ware progje te vinden ? Ik kan namelijk niet veel vinden, en dan weet ik ook nog niet zeker of die een gpt en dmr partitie wilt clonen

[ Voor 45% gewijzigd door 6pack15 op 14-01-2010 16:46 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Acronis kost zelf ook geld, dus dat is een non-issue natuurlijk.
Welke software heb je zelf al gevonden?

• 6pack15
Nja lijkt me een aardig gewone issue dat iets nog een keer geld kost. Groeit me niet op de rug, maar dat kan verschillen per persoon natuurlijk :P

HDclone, alleen daarvoor moet je professional hebben zie ik
Clonezilla al geprobeerd, maar wil niet
Lees wel steeds wat over linux boot cd en dd command oid, maar ben daar niet zo van
Norton ghost, nie gratis
..

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 11:16
Ik zal eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met GPT, maar werkt dd dan ook niet, als gratis tool? En achteraf de grootte van de partitie's aanpassen naar je gewenste grootte? Live Ubuntu-CD oid. en dan met DD de schijf clonen. (Macbook, hmm, zit er ook geen dd in de bootCD van OS X?)

[ Voor 21% gewijzigd door sander85 op 14-01-2010 16:56 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-02 09:51
Volgens mij kan je met de OS X DVD opstarten en daar in Disk Utitliy een kopie maken. Ik weet alleen niet zeker of dat op block niveau is. edit: hier staat dat het zou moeten lukken: http://www.macosxhints.co...p?story=20070403095053226
Je kan natuurlijk ook OS X gewoon opnieuw installeren op de WD5000bevt en aan het eind zeggen dat je je bestanden van een andere installatie wil terugzetten (Externe oude disk in dat geval).

[ Voor 13% gewijzigd door Grote Schurk op 14-01-2010 17:02 ]

• 6pack15
Nou het is me gelukt met HDclone, duurde eventjes maargoed, alles werkt. Ook 4gb geheugen bijgezet dus hij reageert nu weer heerlijk vlot een nog een ruime 300 mb partitie vrij.

iig bedankt voor de hulp !
Pagina: 1