Toon posts:

Wi-Fi bereik vergroten Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb toestemming van mijn buurman op zijn Wi-Fi router te zitten. Nu wil ik graag dat op de zolder doen maar daar heb ik net te weinig bereik. Ik heb al aangeboden zjin acces point te vervangen maar dat wilt hij liever niet.

Zijn er hoge kwaliteit Wi-Fi Mini-PCI laptop kaartjes? Ik wil graag op zijn accespoint via een laptop, de NX7400.

Bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Netwerkzaken, dus ook WiFi spul, mogen in Netwerken

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor het verplaatsen!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:30
Ehm, even uit mijn blote bovenkamer, het lijkt me dat de WiFi van je buurman te zwak is. Daar kun je met je laptop weinig aan veranderen.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37
Je kan inderdaad een expresscard-netwerkkaart kopen (tenzij je laptop wat ouder is en PCMCIA oid heeft) met mogelijkheid om de antenne te vervangen, en daarop een grotere antenne plaatsen.

Makkelijker is wellicht om een repeater op een strategische plaats in je huis te plaatsen.

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:16
Zelf een expander(of hoe dat heet) er tussen zetten? Dan heb je vanaf dat punt weer een goed bereik.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:42
Alsj je aan hebt gegeven dat jij het acces point wil vervangen, waarom koop je dan zelf geen accespoint als ik vragen mag ? :)

gewoon nee.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Gewoon je buurman een "paar" 10dBi antenne(s) geven zodat hij die op zijn router of accespoint kan zetten.

Of een UTP'tje door de dakgoot van zijn naar jouw zolder en daar je eigen accespoint aan hangen :P

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-03 17:55
Je kunt het beste een _goede_ usb wifi adapter kopen. De adapters van Senao zijn erg goed, bijvoorbeeld de sub362ext. Met mijn laptop heb ik in mijn studeerkamer bijvoorbeeld geen ontvangst van mn router, maar met de sub362ext heb ik een 'uitstekende' verbinding. Ik gebruik overigens wel een 5db antenne ipv de standaard 2db.

http://www.wirelessnederl...News&file=article&sid=789

[ Voor 34% gewijzigd door WVL_KsZeN op 14-01-2010 15:43 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:41:
Je kunt het beste een _goede_ usb wifi adapter kopen. De adapters van Senao zijn erg goed, bijvoorbeeld de sub362ext. Met mijn laptop heb ik in mijn studeerkamer bijvoorbeeld geen ontvangst van mn router, maar met de sub362ext heb ik een 'uitstekende' verbinding. Ik gebruik overigens wel een 5db antenne ipv de standaard 2db.

http://www.wirelessnederl...News&file=article&sid=789
Dat ziet er goed uit :) Ga ik bestellen!
Pagina: 1