Server studentenhuis: media gallery

Pagina: 1
Acties:

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Een tijdje zoeken heeft me nog niets opgeleverd, maar als er al wel antwoorden op deze vraag zijn laat ik me graag corrigeren.

Voor een server in een studentenhuis wil ik software installeren die me in staat stelt om ergens anders de media op de server streaming te bekijken. Dus ik wil een media portal installeren, die ik elders via het web kan benaderen. Dit wil ik ook graag via een Windows Mobile PDA kunnen doen.

Heeft iemand tips hiervoor? VLC kan streamen, maar ik ken nog geen front-end dat dit zomaar even aanstuurt en op basis van 'watch folders' een mooie bibliotheek opbouwt.

Alvast dank!

• BvDorp
Wat rondzoeken bracht me op Jinzora, Ampache, Subsonic en Orb. Heeft iemand ervaringen, of voor- en afkeuren?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
De Windows Media Services, zit standaard in Windows Server 2003 en is gratis te downloaden voor Windows Server 2008. En als je het open-source wil hebben zou ik gaan voor XBMC

[ Voor 127% gewijzigd door Turdie op 18-01-2010 00:05 ]

Verwijderd

Toevallig ook met zoiets bezig en ik krijg het wel allemaal aan de praat met server 2008 maar die ondersteunt natuurlijk alleen codecs van Microsoft. Is daar een oplossing voor om toch te zorgen dat ie ook flac's streamt bijvoorbeeld?

• BvDorp
Heb zowel JinZora als Ampache geprobeerd, maar beide gaven allerlei errors op een standaard WampServer installatie in Windows XP. JinZora gaf wel even resultaat met de video, hij streamde gewoon het bestand dat ik dan weer met de Windows Media Player op de doelcomputer kon openen. Interdaad, daarop moeten dan wel de codecs geinstalleerd staan. Ik verwacht dat hiermee het beste resultaat te halen is. Op dit moment is het teveel moeite voor me, ik probeer het over een jaar nog wel een keer, als die webplatforms eens wat volwassener worden.

Iemand toevallig een toegankelijk alternatief gevonden?