Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• camielvl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-04-2011
Ik heb een vrijstaand duplex gekocht met 2 appartementen, hiervan word 1 appartement verhuurd voor 500 euro....ik en mijn vriendin wonen in het andere appartement. Ieder heeft een eigen huisnummer, mocht dat van belang zijn.

Denken jullie dat het mogelijk is om over 5 jaar (2015) een nieuwe hypotheek te krijgen, uiteraard met behoud van huis en huidige hypotheek.... mits ik tegen die tijd beiden appartementen verhuurd heb en de kosten van het huis gedekt heb in de huur! We overwegen om over 5 jaar een nieuw huis te kopen maar mijn vriendin is bang dat ik geen nieuwe hypotheek krijg omdat ik al een huis heb. Ik heb gehoord dat huurinkomsten als inkomen word berekend bij de bank? Is dat zo?

-we hebben beide een vast contract.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of me meer hierover kunnen vertellen?

Gr,

• Jaspertje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12-03-2018

Jaspertje

Max & Milo.. lief

quote:
camielvl schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:43:
Denken jullie dat het mogelijk is om over 5 jaar (2015) een nieuwe hypotheek te krijgen
Dat is nu lastig beoordelen omdat de regelens ineens strenger minder streng kunnen worden. Maar je zou deze vraag misschien eens kunnen voorleggen bij een hypotheekverstrekker?

Als het als inkomen gezien wordt, dan zal je totale inkomen hoger zijn, maar of dat genoeg is om een heel nieuw huis te kunnen financieren...

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan de appartementen ook altijd nog los proberen te verkopen toch? Of eerst eentje van de twee.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• camielvl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-04-2011
Ik moet deze vraag inderdaad eens aan het adviseur voorleggen, deze zal mij wel een passend advies kunnen geven. We gaan eens verder informeren...thanks.

• kdekker
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
De fiscus wilt toch ook wel weten dat je huurinkomsten hebt? Je mag in principe geen hypotheekrente aftrekken - nu tijdelijk wel dacht ik - en huurinkomsten verzwijgen. Ook kan de (huidige) hypotheekverstrekker verbieden dat je aan onderhuur doet.... Alle inkomsten zijn n.l. belast (maar er zijn wel vrijstellingen).

• n4m3l355
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13-06 09:32
Bedenk wel ten eerste hoop ik dat de hypotheekverstrekker zowieso van de huidige situatie op voorhand hier kennis van had. Verder heden ten dagen bij de ABN bijvoorbeeld financierd men een beleggingspand (wat het dan wordt) tegen 70% van de beleggingswaarde wat neerkomt op 50% van de waarde tegen die tijd. Dus het is zeker mogelijk mits je genoeg afgelost hebt. Bedenk je wel dat dit per bank verschillend is en over die tijd kan het best dat de banken soepeler zijn in financieringen.
Daarnaast realiseer je je wel als je de woning nu op de markt gooit je met 1 huurder zit die niet hoeft te vertrekken met als gevolg dat je woningwaarde beduidend lager kan uitvallen. Een belegger zal namelijk kijken naar de beleggingswaarde van het pand.

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Meestal is het zo dat de hypotheek verstrekker eist dat er afbetaald wordt op de hypotheek en de rente is hoger (meer risico) voor de belasting mag je de rente niet aftrekken van je inkomen. Anders gezegt ga naar de bank belastingdienst die weten het.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Galactic
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09-07 09:22
In België kan je 80% van de waarde financieren, in Nederland is dat blijkbaar 70%. Als je ervoor zorgt dat daartegen 30% van de totale waarde van die 2 appartementen door jou eigen vermogen is gefinancierd dan is er geen probleem. Dus als dat ding 200.000 euro waard is, mag je dan nog 140.000 euro hypotheek hebben erop tegen de tijd dat jij opnieuw wil lenen. Huurgelden worden overigens voor 70-80% bij het inkomen gerekend, afhankelijk per bank.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tweakers

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True