Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WLM] Stuurt automatisch berichten met chinese tekens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen :),

Ik heb de afgelopen dagen me eigen al rot gezocht natuurlijk naar een mogelijk antwoord of iemand met hetzelfde probleem, echter helaas helemaal niets tegen gekomen vandaar dat ik het nu probeer met een berichtje op het wereldwijd beroemde forum..

Een groot aantal van onze gebruikers die msn voor zakelijk gebruik hebben krijgen soms plotseling een bericht met rare chinese tekens, vaak gebeurd vlak nadat een van de contactpersonen zich eigen hebt aangemeld.

Eerst denk je hierbij natuurlijk aan een virus of iets in die richting, echter alle clients zijn op dit moment virus vrij en hebben natuurlijk een virusscanner geinstalleerd staan. Het vreemde is dat een aantal van de gebruikers ook amsn gebruikt en hier treed het probleem ook op.

Mijn eerste gedachte nu is dat het probleem optreed binnen ons interne netwerk omdat ik nog geen berichten ben tegen gekomen van mensen die het probleem op prive pc's hebben.

Wie o Wie kan mij in ieder geval vertellen of helpen duidelijk te maken waar dit probleem zich eigen bevindt en hoe die mogelijk opgelost kan worden...

Techinsche details :
Msn versie : 2009 Build 14.0.8089.726
Type netwerk : domain
Clients : XP/W7

Alvast bedankt.

mvg,
Jeroen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Tja je zegt het eigenlijk zelf ook al, het eerste waar je aan zou denken is een virus. Hoe zeker weet je dat er zeker geen virus is? Het feit dat overal een virusscan is geinstalleerd betekend niet dat je geen virus hebt natuurlijk ;)

Er zijn volgens mij programma's beschikbaar waarmee je uitgebreidere logs kunt raadplegen, wellicht dat je daar iets aan hebt. Ik weet trouwens niet of WLM gelogd wordt door de windows logboeken.

Desktop | Server | Laptop

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lijkt erop dat niet de clients, maar de proxy server geïnfecteerd is met een virus / trojan / backdoor, mits die gebruikt wordt.

Dit haal ik o.a. het feit dat iedereen er last van heeft op het domein. Ten 2de gebeurt het ook met AMSN, dus geen WLM.

Loop dit eens na zal ik zeggen

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een groot aantal van onze gebruikers die msn voor zakelijk gebruik hebben krijgen soms plotseling een bericht met rare chinese tekens, vaak gebeurd vlak nadat een van de contactpersonen zich eigen hebt heeft aangemeld.
En wie is die 'contactpersoon' dan? Een medewerker van het bedrijf? Een buitenstaander? Is die 'contactpersoon' op de hoogte gebracht over dit voorval en is zijn/haar wachtwoord aangepast? Altijd dezelfde persoon?

Ik vind het niet echt duidelijk waar het precies vandaan komt en wanneer. Gebeurt als mensen bericht krijgen dat iemand aangemeld is, of gebeurt het zodra ze zelf aanmelden?

Heb je ook eens voor de gein het bericht in Google Translate gegooid?

Commandline FTW | Tweakt met mate