Super Bypass K7M/1008

Pagina: 1
Acties:

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:22
Hi,

Heb net 1008 geflasht op m'n K7M. Werkt prima, alleen had ik gehoopt Super Bypass te kunnen enablen. Helaas is deze optie in m'n BIOS grijs en kan ik dus niks veranderen. Is de rev. van mijn MB niet goed ofzo?

Grtz,
Muyz

Verwijderd

Ik ben bang dat dat het probleem is. Ik heb zelf nu ook de KM1008 er in zitten en heb SB gewoon aanstaan. Dus aan de BIOS licht het niet.
Ik heb revC stepping 6, maar ik weet eigenlijk niet vanaf welke versie het ondersteund wordt

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:52
Volgens mij vanaf RevC Stepping 5. Ik heb ook RevB Stepping 4 en kan ook sb niet enabled krijgen :(

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Hoef je ook niet rouwig om te zijn superbypass is veel gevoeliger met AGP2

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Iemand al CHIPID v40 gedraaid om te checken of SB daarwerkelijk aanstaat. Bij mij staat SB volgens de BIOS aan en volgens CHIPID uit. Ik heb een rev C stepping 6. Ik heb gehoord dat dit aan je memory instellingen ligt. Heeft iemand enig idee?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:39

Jag

Ik heb ook revision C, stepping 6, en ook de 1008 bios. Ik ook (al een hele tijd) super bypass enabled staan, en volgens chipid staat ie ook echt aan (en uit als ik hem uitschakel in bios). Ik ook agp sidebanding aanstaan en AGP2x, en alles doet het gewoon. En voor mensen die stabiliteitsproblemen hebben, die moeten eens proberen om DRAM burst read te disablen.
Jag

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Mijn k7m mobo met superbypass en agp2 crasht bij mij in 3Dmark2000 met agp1 is het ok.
Mijn k7m mobo zonder superbypass en met agp2 crasht niet in 3dmark2000 en ik kan niet vinden waar dat aan ligt. alle bios settings en lagere memory timings al geprobeerd op st. snelheid, onderklokt, overklokt kweet nie meer

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Ik had ook allerlei vage problemen met die K7M. Na tien keer opstarten kreeg ik ineens Exception 0D etc etc en daarna kreeg ik een akelig 640*480 16 kleuren-scherm.
Het van alles uitgehaald met de AGP drivers, busmasters, geheugen-timings etc etc.
Windows opnieuw geinstalleerd, maar het bleef allemaal onbetrouwbaar.

TOTDAT ik de super-bypass uitschakelde... daarna liep alles zoals het hoorde.

De allernieuwste onofficiele Detonators zouden trouwens beter zijn voor systemen met super-bypass. Ik heb ze nog niet geprobeerd, ik wil namelijk m'n tv-in nog gebruiken dus ik wacht op nieuwe drivers van ASUS voor m'n V3800. Tot die tijd blijft super-bypass bij mij dus UIT.
Pagina: 1