[AV/SPAM] Antispam Antivirus gateway met web-frontend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:08
Hoi,

Voor onze klanten willen wij een mailscanner, spamgateway oplossing gaan aanbieden.
Één server die alle mail afvangt, scanned en doorstuurt naar de eigen mailserver.

Na wat zoektochten terechtgekomen bij mailscanner. Ik ben ondertussen een howto aan net doorlopen (en bouwen) om een testomgeving te maken.
Echter loop ik tegen de volgende vragen aan:
- Is er voor Mailscanner een degelijke webfrontend waarbij elke klant een eigen login kan krijgen?
- Kan ik mailscanner (via webinterface) makkelijk beheren en meerdere domeinen beheren (klant gescheiden).

Of staar ik me nu te blind op Mailscanner en heeft één van jullie een andere (of betere, of out-of-the-box) oplossing waar ik eens naar zou kunnen kijken?

Er is beperkte linux-kennis aanwezig, niet volledig on-noob zeg maar.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:06
Kijk bijvoorbeeld eens naar de oplossing van www.spamexperts.com. Wij maken daar nu een half jaar zeer tevreden gebruik van, en ook onze klanten zijn er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
Dat ziet er netjes uit. Wij willen echter zelf zo'n dienst 'bouwen', vandaar mijn vraag.
Onze klantenkring is niet dermate groot dat we een grote omgeving moeten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb zelf ook enige tijd in dezelfde situatie gezeten, en flink wat "gespeeld" met exim + sa + clamav. Echter vergt dit zoveel finetuning (en dus tijd) dat wij hebben besloten om een kant-en-klaar oplossing aan te schaffen.

Bij ons draait Astaro mailgateway al enige tijd naar grote tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:24

StarWing

Huh ?!?

mailmarshal heeft een ingebouwde webpagina, die deels zelf te customizen is door de admin.
Das wel meer dan alleen anti-spam

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij veel ISP's staat iets van IronPort.
Cisco heeft enige tjid geleden IronPort overgenomen voor o.a. hun Senderbase technologie. Cisco gebruikt Senderbase voor hun IPS appliances & modules. ( Blokken van IP adressen op basis van een reputatie score, waardoor je de spam mails ook niet hoeft te archiveren / backuppen. )

Gewoon contact opnemen met diverse fabrikanten en vragen of je een demo kan krijgen.
Zie ook hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Bl@ckbird op 15-01-2010 00:21 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdster
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 15:42
Je zou naar mailwatch kunnen kijken. Dit werkt vrij aardig, maar kun je niet vergelijken met de eerder genoemde kant-en-klare oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Kijk eens naar de barracuda applicances.
Zijn "hadware boxen", verschillende sizing, en je hebt ook nog support als het nodig is.
blackip is geloof ik dealer in nederland.

what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Graag inhoudelijk op de vragen ingaan ipv dat we hier een opsomtopic van maken ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:41

Midas.e

Is handig met dinges

DutchBoy2000 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:33:
Hoi,

Voor onze klanten willen wij een mailscanner, spamgateway oplossing gaan aanbieden.
Één server die alle mail afvangt, scanned en doorstuurt naar de eigen mailserver.

Na wat zoektochten terechtgekomen bij mailscanner. Ik ben ondertussen een howto aan net doorlopen (en bouwen) om een testomgeving te maken.
- Is er voor Mailscanner een degelijke webfrontend waarbij elke klant een eigen login kan krijgen?
- Kan ik mailscanner (via webinterface) makkelijk beheren en meerdere domeinen beheren (klant gescheiden).

Of staar ik me nu te blind op Mailscanner en heeft één van jullie een andere (of betere, of out-of-the-box) oplossing waar ik eens naar zou kunnen kijken?

Je geeft zelf aan beperkte linux kennis te hebben, mocht dit toch de weg zijn die je wil inslaan zou ik kijken naar spamassassin of dspam, beide kennen een webfrontend welke makkelijk te vinden is op het internet. :)

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
Bedankt voor alle reacties.
Ik zal gaan kijken naar wat OS oplossingen, maar ook zeker naar out-of-the-box varianten.
Uiteindelijk zal de klant betalen voor dienstverlening dus e.e.a. mag gerust wel geld kosten.

Maar ik wil ook, gewoon.. omdat het kan, ook zelf aan de slag.
Daarna wil ik Linux kennis dmv dit soort projecten (en goede how-to's) gaan opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:01

Johnny E

Dôh !!

Je kan ook gewoon de diensten van Messagelabs of andere anti-spam dienst verleners gaan verkopen.
Dit is allemaal proven technologie van grote spelers die het tegen een aardig bedrag per mailbox per maand kunnen aanbieden.

Voor ons is het iig een uitkomst om geen gedoe meer te hebben met eigen spam appliances/servers.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DutchBoy2000 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:33:
Hoi,

De grotere Barracuda anti-spam/virus appliances kunnen beide punten die je aandraagt. Wij hebben sinds kort 2 van die appliances in een cluster draaien...werkt super. De "africhtperiode" was al gedaan door een collega dus daar kan ik je weinig over vertellen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Out-of-the-box komen redelijk veel Linux distro's met de spamassassin/clamav oplossing redelijk goed geconfigureerd. Interfaces in Ubuntu, Red Hat en Webmin zijn gemakkelijk te gebruiken. Ook Apple's Mac OS X Server heeft een goede interface.

Ik weet niet wat je precies wilt van een webinterface (misschien dat eerst definieren) maar voor pure spamoplossing ook niet echt nodig. Gewoon blocken en taggen is meestal genoeg - enorm weinig mensen die geintereseerd zijn in welke mail in een 'omslachtig' systeem zit.

Als je een volledige mailoplossing wilt (je bedoelt dan een webmail etc.) is dat ook mogelijk met de meeste distro's maar er zijn al zoveel bedrijven/hosting oplossingen die dat aanbieden voor een goede prijs. Als je zelf wilt hosten, kijk eens naar Exim, Plesk of consoorten - die software configureert een volledige server/server park met domeinen en interfaces.

Hangt er allemaal van af hoeveel tijd en geld je wilt besteden, een goede sysadmin die iets afweet van server hosting wil ook wel eens helpen.

[ Voor 33% gewijzigd door Guru Evi op 23-01-2010 03:51 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Voor ongeveer 70 Emailboxen maken wij gebruik van een simpele omgeving ESVA (http://global-domination.org/ESVA.php). Deze draait op een virtuele server, is tevreden met absolute minima aan geheugen en processorkracht en werkt vrij prima. Als er per dag drie mailtjes doorheen komen is het veel.

Server is zo geconfigureerd dat die eerst bij de echte mailserver vraagt welke adressen bestaan. Bestaat een adres niet dan wordt de mail niet eens aangenomen. Het spampercentage is zo al gezakt van 99,91% tot 35%.

Nadeel is wel dat je de filter dingen moet leren. Wij hebben dat opgelost door tijdens het testtraject al te beginnen met het opslaan van verzonden E-mail (na toestemming van gebruikers). Zo konden we ineens 16000 mails door de lerende filter jagen. Bayesian spam probability werkt zo dus vrij prima.

Verder heeft elk bericht een uniek ID en is het recoveren van Emails ontzettend makkelijk. Wij zijn er in ieder geval erg tevreden over. Wel hebben we flink wat Linux kennis is huis, dus gaat het configgen vrij makkelijk

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Kijk ook eens bij http://www.untangle.com/ is een gratis open source systeem met een zeer goede webinterface.

Kan trouwens ook meer als alleen mail scannen.

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Kijk ook eens naar Astaro. Daar kun je kant en klare images van downloaden.
Pagina: 1