Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
Ik leg het probleem ook even hier voor, zodat ik misschien handige tips kan krijgen :).

Wat is het probleem?

Mijn moeder heeft onlangs een rekening van de KPN ontvangen voor haar mobiel. Niks raars zou je zeggen. Normaal is deze rekening altijd rond de 30 euro en nooit meer. Deze rekening was echter 171 euro.

Wat bleek; Ze had een sms dienst aangevraagd. Deze werden verzonden door een bedrijf genaamd artic mobile. Zij heeft deze sms'jes echter nooit ontvangen. Vorige week hebben we ene klachtenbrief naar KPN verzonden met de medeling dat KPN verantwoordelijk is in deze situatie.

Zij hebben gisteren een antwoord gestuurd, met de mededeling dat ze wel degelijk een dergelijke dienst heeft aangevraagd en dat de laatste sms afgelopen zaterdag om 17:24 verzonden is. Deze is nooit ontvangen.

Heeft iemand hiermee ervaring en/of tips? Ik hoor het graag! :).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 21:52
ten eerste KPN is hier niet verantwoordelijk voor! Je kunt het beste even contact opnemen met artic mobile: ARCTIC MOBILE BV
SELDORADO TEL:0900 500 5040

en als dat niet helpt een klacht indien bij de opta o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 12:48
Kalua schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:37:
ten eerste KPN is hier niet verantwoordelijk voor! Je kunt het beste even contact opnemen met artic mobile: ARCTIC MOBILE BV
SELDORADO TEL:0900 500 5040

en als dat niet helpt een klacht indien bij de opta o.i.d.
Hoezo is KPN hier niet verantwoordelijk voor dan? Zij sturen de sms door en volgens de sms-gedragscode moet ik toch bij hun zijn?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 21:52
Eldariel schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:59:
[...]

Hoezo is KPN hier niet verantwoordelijk voor dan? Zij sturen de sms door en volgens de sms-gedragscode moet ik toch bij hun zijn?
Volgens mij toch echt niet hoor:
quote: sms gedragscode
Artikel 13. Klachtenafhandeling
1. Uitgangspunten
a) SMS-dienstverleners en Content Providers zijn, met uitsluiting van de Operators en
Service Providers, verantwoordelijk voor de door of via hen aangeboden SMS-diensten,
en het afhandelen van klachten daarover. Afhandeling van klachten over de inhoud,
werking van en communicatie over SMS-diensten van SMS-dienstverleners valt buiten
de verantwoordelijkheid van de Operator of Service Provider.
en
3. Klachtenafhandeling door Operator/Service Provider
a) Meldt de Eindgebruiker zich bij de Operator of Service Provider, dan handelt deze
vragen, opmerkingen en klachten van klant af met betrekking tot de door de Operator of
Service Provider gestuurde factuur cq. de in rekening gebrachte kosten, en informeert de
klant/Eindgebruiker op verzoek over de kosten en frequentie van afgenomen SMS
diensten van SMS dienstverleners.
b) Ten aanzien van vragen, opmerkingen en klachten over de inhoud, werking van en
communicatie over de Abonnementsdiensten van SMS-dienstverleners, mag de
Operator of Service Provider naar eigen inzicht besluiten deze door te verwijzen naar de
betreffende SMS-dienstverlener of zelf af te handelen.
c) Indien de klacht betrekking heeft op het beweerdelijk onterecht ontvangen van betaalde
SMS-berichten, dan zijn SMS-dienstverleners gehouden desgevraagd binnen drie
werkdagen aan Operators of aan de Service Providers via de desbetreffende Operator
een registratie (shortcode, dienst, tijdstip van het bericht, mobiel nummer en de inhoud)
te overleggen van de aanmelding, afmelding van de klant plus de volledige Premium
SMS MO bericht en Premium SMS MT bericht geschiedenis voor een SMS-dienst
[opmerking: bij Eenmalige diensten zoals goal alerts kunnen meerdere premium MT
berichten zijn verstuurd] ten behoeve van oplossing van klachten en geschillen. Tevens
zijn SMS-dienstverleners hiertoe gehouden in het kader van informatie op verzoek van
de Eindgebruiker en oplossing of voorkoming van fraude.
d) Operators en Service Providers zijn gerechtigd de verkregen registratie van het aanmeldof
afmeldbericht plus het overzicht van de volledige Premium SMS MO bericht en
Premium SMS MT bericht geschiedenis door te geven aan de Eindgebruiker aan wie de
betreffende kosten in rekening zijn gebracht.
e) Indien de onder d) bedoelde informatie niet of niet tijdig wordt overlegd door de SMSdienstverlener,
dan wordt de Eindgebruiker geacht geen toestemming te hebben
gegeven voor de Abonnementsdienst. In dat geval wordt de Eindgebruiker schadeloos
gesteld door de SMS-dienstverlener. De SMS-dienstverlener is verantwoordelijk voor de
terugbetaling. De Operator of Service Provider zal de SMS-dienstverlener op diens
verzoek hierin assisteren. Dit laat onverlet dat de Operator of Service Provider
zelfstandig kan besluiten tot terugbetaling van de ten onrechte ontvangen berichten
indien de registratie niet of niet tijdig wordt overlegd. Indien de Operator of de Service
Provider tot terugbetaling overgaat, heeft deze een regresrecht op de SMSdienstverlener.
Je operator is dus niet verantwoordelijk, maar kunnen wel de klacht voor je afhandelen.

[ Voor 63% gewijzigd door Kalua op 14-01-2010 13:17 ]