E-mailclient voor Windows gezocht die mail los opslaat...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorgelmuil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 09:23
Is er een (liefst) gratis e-mailclient op de markt waar mail niet opgeslagen wordt in 1 of meerdere bestanden, maar als losse bestandjes?

Mail.app van Apple slaat elk mailtje als apart bericht op de hardeschijf op, ik zie het als een voordeel. Ik kan probleemloos 25.000 e-mails in 1 mailbox hebben staan zonder een grootte-beperking. Mijn collega die op een WinXp-machine werkt, wil ook veeeeel grote mail op kunnen slaan, maar met Thunderbird gaat het programma over z'n nek als de inbox 4GB groot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Ik weet dat Outlook Express ook grote .dbx bestanden aanmaakt, ik heb een hele tijd geleden een tool gehad om deze weer om te zetten naar allemaal losse .eml bestandjes.
Ik geloof dat dat tooltje dbx extractor heet.
Of het ook voor Office Outlook werkt weet ik niet want ik weet niet of die weer een ander betsand maakt dan Outlook Express.

Je zou kunnen kijken wat jouw mailprogramma aanmaakt voor grote bestanden en dan eens kunnen zoeken op <bestandsformaat> extractor of convertor o.i.d.

[ Voor 22% gewijzigd door crack_en_hack op 14-01-2010 16:36 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
In het maildir formaat worden mails als losse bestanden opgeslagen, echter volgens wikipedia zijn er niet echt windows-gui programma's die dat doen.

De Thunderbird limiet is 4GB per map, dus je zou er voor kunnen kiezen om de mail op te delen in meerdere mappen (per klant/relatie/jaar bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Windows Live Mail slaat ook alles in aparte eml-bestanden op (maar gelukkig met een index, want ander wordt het allemaal wel heel traag ;) ).

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik heb EZDetach als invoegtoepassing in Outlook. Dit kan je zo instellen, dat attachements van binnenkomende mail in een aparte map worden opgeslagen en worden vervangen door een simpel linkje.

Houdoe