Toon posts:

indeling en aansluiting receiver/dvd-speler/tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Mijn naam is Eelco, ben nieuw hier en heb een vraagje:

Ik ben onlangs verhuisd en hoewel het een prachtig huis is, is de indeling van het huis niet echt ideaal voor het plaatsen en aansluiten van mijn apparatuur. Daarnaast draai ik ook nog plaatjes, wat het allemaal niet makkelijker maakt :-) Naar mijn idee zijn er drie opties:

1. receiver en dvd-speler onder de tv, speakerdraad via het plafond (gaat niet over de vloer, 15m. per speaker), tulpkabel via receiver naar mixer (15m.)
2. receiver en dvd-speler naast de bank, speakerdraad over de vloer (10m. per speaker), hdmi-kabel van dvd-speler naar receiver, hdmi-kabel van receiver naar tv (10m.)
3. receiver en dvd-speler naast de bank, speakerdraad over de vloer (10m. per speaker), hdmi-kabel van dvd-speler naar receiver, optische kabel van dvd-speler naar tv (10m.)

Ik kom er niet meer uit haha! Iedereen vertelt wat anders, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. Volgens mij is optie 2 het beste, dacht dat hdmi het beeld en geluid alleen maar ten goede komt. Is alleen niet de goedkoopste optie... Daarnaast is het lastig een mooi en praktisch meubel te vinden, waardoor mijn voorkeur uitgaat naar het plaatsen van receiver en dvd-speler naast de bank. Dit scheelt ook kosten van speakerdraad...

Hoop dat iemand me op weg kan helpen en tips kan geven! Zo ben ik ook benieuwd of de afstanden van 10 of 15m. niet te lang zijn waardoor er bijv. ruis kan ontstaan.

Mijn dank is groot!

Verwijderd

het zou helpen als je al aangaf over welke apparatuur je beschikt. Ik begrijp dat de receiver beschikt over HDMI processing (noodzakelijk voor de verbinding via HDMI van de dvd met de receiver)? Je kijkt analoge tv (anders is er nog een verbinding tussen je tv / settop en receiver nodig voor D.D. geluid bijv. bij NED1/2/3 HD)?

• Basinas
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 09:55
Voor optie 3 heb je nog een extra kabel nodig voor het beeld van de DVD-speler naar tv. (optische kabel stuurt zover ik weet alleen digitaal geluid door). En dan is inderdaad nog de vraag of je receiver beschikt over HDMI processing.
En als een beetje kwaliteit kabels neemt, zal 10 of 15 meter niet heel veel moeten uitmaken. Het gaat er dan eerder om waar de kabel licht, bijvoorbeeld naast stroom kabels.
En uit ervaring merk ik dat onversterkt signaal zoals tulpkabels daar meer invloed op hebben dan speaker kabels, daarom zal ik minder snel voor optie 1 gaan. Heeft je mixer niet toevallig een optice of coaxiaale ingang?