Subwoofer install. (in alfa)

Pagina: 1
Acties:

• Johantjuuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-03-2023
Hallo,

Momenteel heb ik een kenwood radio uit 2005 welke CD's en MP3 kan afspelen. De kdc w4031. + de standaard ingebouwde boxen in mijn alfa 145 uit 2000. Om de basklanken toch iets beter te laten klinken was ik van plan een kleine subwoofer te kopen.
Ik had deze op het oog:

http://shop.conrad.nl/aut...uto-baskasten/372362.html

Wat vinden jullie hiervan? En is deze zomaar op mijn radio aan te sluiten? Of moet ik hiervoor nog extra kabels kopen?

Tips zijn altijd welkom!! :D

Crypto.com !! 😀 bij interesse PB me

• Ghanzzzzz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Zo te zien heb je er nog wel een voedingskabeltje, massakabeltje, remote en signaalkabel voor nodig.
Het is zeg maar gewoon een woofer met ingebouwde versterker. Zit dus verder niets bij normaal gesproken.

Persoonlijk zou ik liever geen Raveland kopen. Bij www.rondevries.nl staat bijvoorbeeld ook een actief MTX subje voor 119,- of een JBL voor 159,-. Ik denk dat je hierbij meer waar voor je geld zou hebben.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Tja... wat vinden jullie ervan.......

Dit is een "budgetsubje". Als dat is wat je zoekt dan is het prima natuurlijk.

Ik weet niet wat de afmetingen en specs zijn van de standaard alfa speakers, maar als daar 16cm in de deuren zit gaat dit niet veel lager. Dan ben je beter af bij betere speakers en het dempen van je deuren.

Mocht je hiervoor gaan heb je idd wat extra kabels nodig om de boel aan te sluiten:
stukje 10mm2 van de plus van de accu (zekeren binnen 30 cm) naar de subwoofer
stukje 10mm2 als massa, van een goed massa punt (stoel/gordelbout oid) naar de sub
afgeschermde tulpkabels, met remotedraad in het midden.

Wise enough to play the fool

• Johantjuuh
bedankt..

Ja zijn inderdaad 16 cm speakers voorin. Vind ze opzich al goed klinken, maar toch mist er net een beetje bas! Zat dus te denken aan zoiets kleins maar toch goed zegmaar! Maar past dit nou echt makkelijk onder een stoel? Want ik heb vervelende blokjes recht onder de voorstoelen zegmaar...

Verder had ik momenteel ook dit setje op het oog:

http://www.rondevries.nl/...subgroep=123&hoofdgroep=8

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Stel, je vervangt je voorspeakers voor een goede compo set, Ên je dempt je deuren, dan ben je ook al een heel eind. Wat je nodig hebt is een stevige sub, minimaal 20cm (das echt minimum) met een goede versterker erachter.

Die pioneer is al een stuk beter, maar verwacht er geen bulderende bas van. Als ondersteuning.. . ik denk dat het wel moet kunnen.

Wise enough to play the fool

• Johantjuuh
bedankt....

Ik heb besloten de JBL bass pro II te gaan kopen.

http://www.rondevries.nl/...hoofdgroep=8&subgroep=123

Wat vinden jullie hiervan? Dan houdt ik toch gewoon mn eigen speakers en hoop dat ik hierbij toch net een beetje die bas krijg wie ik nu mis! Hopen dat de bass natuurlijk niet al te veel overheerst met dit setje!!

Pagina: 1