Ik heb een athlon 2600+ wat Windows server 2008 draait, met daarin een silicon image 3114 eSATA controller,
Daaraan hangt al een jaartje een Antec MX-1 behuizing met een WD caviar 750GB. Deze combinatie werkt prima.
Onlangs heb ik een extra MX-1 met daarin een WD caviar green 1TB aangesloten, en deze werkt niet helemaal naar behoren; het viel mij op dat videobestanden (ik heb mkv's en avi's geprobeerd) erop gekopieerd worden deze bij het afspelen opeens artefacts tonen, of dat VLC player meldt dat het bestand corrupt is.
In de eventlog staan geen ntfs errors, de management tool van de controller laat ook geen errors zien in zijn logfile. de HD geeft ook geen SMART errors.
Het is een heel apart probleem, b.v. word documenten blijven intact nadat deze naar de 1TB schijf zijn gekopieerd, maar een groot videobestand wordt beinvloed door.. iets.
Wat ik al geprobeerd heb;
- twee andere 1 TB schijven in de behuizing geplaatst, zelfde probleem
- Firmware geupgrade van de controller, laatste drivers, geen verschil
- Andere eSATA kabel, zelfde probleem
- een 250GB samsung in de behuizing geplaatst, toen nergens last van!
- Aangesloten via USB, toen nergens last van. (wel traag
)
De MX-1 ondersteund volgens de fabrikant gewoon schijven groter dan 1TB.
Ik vraag me af wat dit veroorzaakt, CRC errors? incompatabiliteit?
Als iemand tips heeft hoor ik ze graag
Daaraan hangt al een jaartje een Antec MX-1 behuizing met een WD caviar 750GB. Deze combinatie werkt prima.
Onlangs heb ik een extra MX-1 met daarin een WD caviar green 1TB aangesloten, en deze werkt niet helemaal naar behoren; het viel mij op dat videobestanden (ik heb mkv's en avi's geprobeerd) erop gekopieerd worden deze bij het afspelen opeens artefacts tonen, of dat VLC player meldt dat het bestand corrupt is.
In de eventlog staan geen ntfs errors, de management tool van de controller laat ook geen errors zien in zijn logfile. de HD geeft ook geen SMART errors.
Het is een heel apart probleem, b.v. word documenten blijven intact nadat deze naar de 1TB schijf zijn gekopieerd, maar een groot videobestand wordt beinvloed door.. iets.
Wat ik al geprobeerd heb;
- twee andere 1 TB schijven in de behuizing geplaatst, zelfde probleem
- Firmware geupgrade van de controller, laatste drivers, geen verschil
- Andere eSATA kabel, zelfde probleem
- een 250GB samsung in de behuizing geplaatst, toen nergens last van!
- Aangesloten via USB, toen nergens last van. (wel traag
De MX-1 ondersteund volgens de fabrikant gewoon schijven groter dan 1TB.
Ik vraag me af wat dit veroorzaakt, CRC errors? incompatabiliteit?
Als iemand tips heeft hoor ik ze graag