Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299488

Topicstarter
beste tweakers,

Wie kan mij helpen.
Ik heb een Acer laptop (gekocht juni 2008) waar ik vorige maand keer op keer een blauw scherm kreeg.
Ik heb de volgende dingen zelf geprobeerd:

- Geheugenbankjes 1 voor 1 getest (ook vanuit andere laptop)
- Hardeschijf verwisseld, de originele HD van de laptop in andere HD getest. De originele HD werkt wel
gewoon.
- Opnieuw geprobeerd te installeren, laptop viel elke x uit (HD werkte wel, ook de andere HD werkte, maar
de installatie werdt telkens afgebroken door uitval)

Nou heb ik de laptop maar opgestuurd naar Acer. Waar ik vervolgens een factuur op krijgt toegestuurd, met een rekening als volgt:
HDD.9.5MM.80GB.5K4.S-ATA.LF 1.00 EUR 69.40 EX BTW
Workmanship Cost HW 1.00 EUR 80.00 EX BTW

Zou het echt zo zijn, dat een HD van maar 80GB 70 euro EX BTW kost?
En de werkuren 80 euro EX BTW?

En wie heeft er hier advies voor mij?
Ik ben namelijk niet van plan meer dan 200 euro te betalen voor een laptop die anderhalf jaar geleden nog geen 400 euro kostte. Overigens komt er hierbij nog 25 euro EX BTW vervoerskosten, waardoor het totaal uitkomt op 207,54 Euro.

Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Valt het ding uberhaupt gewoon niet nog onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322341

*snip*

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 14-01-2010 17:38 . Reden: Afgeven op de concurrent doe je maar in je eigen tijd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Acer houdt vol van niet. Ik dacht dat het een europese wetgeving was, om duurzame goederen minimaal 2 jaar fabrieksgarantie te verlenen.

@ lapparts
Hoogstwaarschijnlijk wel ja, maar 200 euro voor een kutschijffie van maar 80GB?
Terwijl die niet eens kapot is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 144949 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:20:
Valt het ding uberhaupt gewoon niet nog onder garantie?
Maar de fabriek geeft toch maar 1 jaar garantie? En voor de wettelijke garantie moet je bij de winkel zelf zijn. Of zie ik dat verkeerd? Of heb je hem rechtstreeks bij Acer aangekocht?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 12:00

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

70 euro voor een HD is wel errrrg overtrokken, al helemaal als het ook nog ex BTW is.
80 euro loon, dat kun je verwachten, maar een HD plaatsen is 15 minuten werk hooguit !!!

Mij advies is (voor jou helaas beetje laat) als je al een Acer koopt koop er dan 3 jaar extra garantie bij. Ze gaan nogal eens kapot, vooral moederbord en dat bedrag heb je bij de eerste keer al terug gewonnen.

Veel voorkomend probleem is dat de ventilatoren vol met stof zitten of het koel lichaam (dat roodkoperen lamellen systeem). Tussen de koeler en die lammellen gaat zich een tapijt van stof vormen, dus alleen de fan schoonmaken heeft dan geen zin. Doordat dan de proc te heet wordt valt het hele systeem uit...
Een van de meest voorkomende fouten...

[ Voor 82% gewijzigd door bonus op 14-01-2010 14:58 ]

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het niet onder garantie valt, valt het nog mee met de kosten. Een laptop buiten de garantie zou ik sowieso niet opsturen want dan is het meestal of dat ze het moederbord vervangen (=duur) of de harddisk (en dat kan je zelf ook wel).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de laptop bij wehkamp gekocht. Ga toch maar even contact met ze opnemen.
80 euro EX BTW loon? Is te gek voor woorden, 4 schroefjes los, HD eruit, HD erin klaar.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als jij die laptop bij een reparatiemedewerker van acer op zijn bureau hebt gelegd hem een schroevendraaier en harddisk in zijn handen hebt geduwd en gezegd hebt dat dit het probleem was en hij geloofde je dan is het inderdaad niet meer dan dat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 299488 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:28:
Ik heb de laptop bij wehkamp gekocht. Ga toch maar even contact met ze opnemen.
80 euro EX BTW loon? Is te gek voor woorden, 4 schroefjes los, HD eruit, HD erin klaar.?
Waarom heb je hem dan ook zelf rechstreeks naar Acer gebracht? Acer heeft niks met jou van doen, Wehkamp is jouw aanspreekpunt. Als je het via hun afhandelt valt het binnen de 2 jaar lijkt me.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Contact gehad met wehkamp.
Die vermeldt mij dat de garantie via wehkamp slechts 1 jaar is, en acer toendertijd 2 jaar fabrieksgarantiehad.
Wehkamp geeft aan niks voor mij te kunnen betekenen.
Overigens zie ik elders op het internet, dat Acer de garantiebepaling van 2jaar, naar 1 jaar heeft verlaagd in de maand van aankoop.
Maar toen ik de laptop kocht, was 2 jaar nog van toepassing.

Hoe bewijs ik dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Anoniem: 299488 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:51:
Contact gehad met wehkamp.
Die vermeldt mij dat de garantie via wehkamp slechts 1 jaar is, en acer toendertijd 2 jaar fabrieksgarantiehad.
Wehkamp geeft aan niks voor mij te kunnen betekenen.
Overigens zie ik elders op het internet, dat Acer de garantiebepaling van 2jaar, naar 1 jaar heeft verlaagd in de maand van aankoop.

Hoe bewijs ik dit
Afschrift van je bankafschrift dat je op die dag of voor die dag betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-06 11:43
Los van de discussie 1 of 2 jaar garantie, is er sowieso ook nog de bepaling dat je binnen de normale levensduur van een apparaat zeker niet de volle 100% van een reparatie hoeft te betalen.

Als een TV na 1 jaar + 1 maand kapot gaat, is het ook gangbaar dat er gezegd wordt : normale levensduur is (bv) 5 jaar, 1 jaar van kunnen genieten --> 80% van de reparatie kosten zijn voor de leverancier! Hierover moet je heel veel informatie kunnen vinden.

Voor een laptop lijkt me 3 jaar toch wel een redelijke levensduur (je moet 'm ook in zoveel jaar afschrijven van de belastingdienst). Wellicht dat deze route je nog wat oplevert.
Hoe bewijs ik dit
Op je factuur kijken? Daar zal het echt wel op staan!

[ Voor 10% gewijzigd door BartS12 op 14-01-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien dit over garantieperikelen gaat krijgt dit topic een subtiel schopje naar Shopping Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Terw_ DAN Excuus, en bedankt

@ Kohaku & bart
Op mij factuur staat er dus niks over fabrieksgarantie. Stond wel op acer.nl (had ook telefonisch contact om het ne ta vragen, toendertijd)
Acer heeft haar garantie-termijnen dus verkort, maar ik had er geen printscreen e.d. van gemaakt, hoe bewijs ik het nu nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Kijk ook even hier hoe het zit met garantie en wat je mogelijkheden zijn:
Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten

Allereerst, heb je zonder overleg met de verkoper je laptop naar een reparateur gestuurd - dat is eigenlijk eigen risico. De enige met wie je iets te maken hebt is de verkoper, in dit geval Wehkamp.

Dat Wehkamp claimt 1 jaar garantie te leveren is leuk, maar dat houdt geen stand gezien de wettelijke richtlijnen voor garantie. Echter, is dat naar mijn idee niet erg relevant, aangezien je zonder dat dat op aangeven van Wehkamp gebeurde zelf je laptop hebt opgestuurd. In die zin kan je wat betreft dit garantiegeval weinig eisen van Wehkamp. Gaat het apparaat weer defect binnen afzienbare tijd, dán moet je gewoon bij Wehkamp aankloppen.

Blijft over de fabrieksgarantie van Acer, maar daar zal je dan ergens iets van moeten kunnen terugvinden. Bijvoorbeeld op de factuur, eventueel in combinatie met de uitleg over wanneer het volgens hen zelf veranderd is.

En... Doe jezelf een plezier, pak de eerder aangehaalde handleiding er even bij, want dat kan ook in andere situaties een hoop problemen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iedereen hartstikke bedankt.
Acer heeft mij netjes teruggebeld, en hielden eerst vol dat de reparatie vergoed meost worden (volledig)
Waarna ik hen wees op de destijds gekochte garantietermijn van 2 jaar, zij hielden eerst voet bij stuk.
Na acer erop gewezen te hebben om dan gerechtelijke stappen te ondernemen, hebben zij mij nu al bevestigd dat de reparatie volledig kosteloos wordt uitgevoerd.

Toch bedankt iedereen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Even een tipje, ik heb de voorwaarden van Wehkamp bekeken, en die stellen dit:
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of
diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het
aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen
van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de
datum van de totstandkoming van de overeenkomst
bestaande wettelijke bepalingen en/of
overheidsvoorschriften.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als
garantie aangeboden regeling doet niets af aan de
rechten en vorderingen die de consument ter zake van
een tekortkoming in de nakoming van de
verplichtingen van de ondernemer jegens de
ondernemer kan doen gelden op grond van de wet
en/of de overeenkomst op afstand.
In de aanvullende voorwaarden:
Wehkamp geeft minimaal een jaar garantie op de door haar
geleverde artikelen. Wehkamp geeft de deugdelijkheid
en/of bruikbaarheid van de door haar geleverde artikelen,
conform de aangeboden specificaties. De op de factuur
vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de
garantie. Wehkamp biedt drie jaar garantie op meubelen,
met uitzondering van tuinmeubelen.
Indien binnen de garantietermijn een klacht gegrond is,
komen de voorrij –en of verzendkosten voor rekening van
Wehkamp. Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte
kosten voor rekening van de consument.
Mocht je dus alsnog een keer garantie willen claimen, ga dan sowieso eerst naar Wehkamp. Als ze je vertellen dat er 1 jaar garantie geldt, wijs ze dan op hun algemene voorwaarden en de verwijzing daarin naar de wet. Als ze dan alsnog stellen 1 jaar garantie, vraag ze dan op grond waarvan die garantie volgens hun 1 jaar is en dat jij van mening bent dat die vlieger wettelijk niet opgaat.

Doen ze dan nog moeilijk, geef dan aan dat je het anders wel bij de thuiswinkelorganisatie aankaart, en ze zelf toch ook wel moeten weten dat jij dan in het gelijk gesteld wordt en ze door hun manier van handelen de kosten voor zichzelf alleen maar opvoeren.

Alles gewoon rustig en kalm. Niet boos worden, gewoon aangeven waar het op staat. Het moet wel héél raar zijn als ze dan niet al toegeven - over het algemeen zijn dit soort dingen namelijk enkel een eerste barrière om kosten te besparen omdat het gros het dan al wel opgeeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor deze zeer nuttige info. Zal het zeker noteren en indien nodig gebruik van maken.
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

80 euro arbeidsloon is niet gek als je kijkt wat er voor gedaan moet worden. Iemand moet de post in ontvangst nemen waar de laptop bij zit, laptop moet doorgestuurd worden naar reparatie afdeling. Daar moet hij getest worden, reparatie moet verricht worden en er moet gekeken worden of het probleem daarmee is opgelost. Vervolgens moet hij weer opgestuurd worden naar jou. En dan mis je nog allerlei administratieve handelingen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tsurany schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:23:
80 euro arbeidsloon is niet gek als je kijkt wat er voor gedaan moet worden. Iemand moet de post in ontvangst nemen waar de laptop bij zit, laptop moet doorgestuurd worden naar reparatie afdeling. Daar moet hij getest worden, reparatie moet verricht worden en er moet gekeken worden of het probleem daarmee is opgelost. Vervolgens moet hij weer opgestuurd worden naar jou. En dan mis je nog allerlei administratieve handelingen.
Enigszinds heb je een punt, andere kant hebben ze voor die 80 euro nog eens een verkeerde conclusie getrokken, want de HD werkte gewoon !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
Anoniem: 299488 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:05:
[...]

Enigszinds heb je een punt, andere kant hebben ze voor die 80 euro nog eens een verkeerde conclusie getrokken, want de HD werkte gewoon !
Krijg je nog steeds blauwe schermen dan of valt hij nog steeds uit ? Ondanks een nieuwe HD en (vermoed ik) een systemrestore ?

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoiMia op 14-01-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ParaNoiMia schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:54:
[...]

Krijg je nog steeds blauwe schermen dan of valt hij nog steeds uit ? Ondanks een nieuwe HD en (vermoed ik) een systemrestore ?
Ik heb de laptop nog niet in bezit. Ik zal zodra ik de laptop terugheb, hier plaatsen hoe de status is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Laptop vandaag in ontvangst mogen nemen.
Acer heeft de HD vervangen, de CPU, Speakers en een controller op de moederbord.
Geen blauwe schermen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

paQ

in de hoop dat ze hem niet volgende maand weer terugzien denk ik ;)

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 20-01-2010 13:02 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat je het helemaal fout hebt. Anders zouden ze namelijk ook de CPU koeler vervangen, de DVD brander etc. bij wijze van.

[ Voor 171% gewijzigd door Anoniem: 299488 op 20-01-2010 23:03 ]

Pagina: 1