Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

xp service pack 3

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views

Verwijderd

Topicstarter
Op een oude pc heb ik nog windows xp staan met service pack 2. Van ftd gedownload dus of het helemaal een legale versie is weet ik niet 100% zeker. Nu wou ik service pack 3 erop zetten. Ik heb daarvoor het 350 mb exe bestand alvast gedownload omdat ik niet die WGA per ongeluk wou downloaden/installen. Begreep dat dat automatisch gebeurde als je b.v. van windows update gebruik maakte.

Mocht mijn xp niet helemaal legaal zijn, zou ik dan toch die sp3 update kunnen installeren? Zonder dat ik later alsnog van die meldingen krijg dat ik geen geldige xp heb?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik vermoed dat dit niet helemaal binnen de regels van tweakers liggen.

Daarnaast zou ik eens rondvragen op vraag en aanbod of iemand nog een legale xp key voor je heeft liggen die kosten vandaag de dag nog maar 10 euro gok ik zo.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zou gewoon netjes de software gaan kopen. Afhankelijk van je leeftijd en opleiding kun je eventueel via school software bestellen met korting (www.slim.nl). En door leeftijd van het OS is Windows XP ook wel 2e hands legaal te koop voor een appel en een ei

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
TRAXION schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:03:
Ik vermoed dat dit niet helemaal binnen de regels van tweakers liggen.

Daarnaast zou ik eens rondvragen op vraag en aanbod of iemand nog een legale xp key voor je heeft liggen die kosten vandaag de dag nog maar 10 euro gok ik zo.
Op Vraag&Aanbod mag alleen Windows worden verkocht inclusief de bijbehorende laptop/pc. Losse Windows mag niet worden verhandeld op V&A.
raymonvdm schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:06:
Ik zou gewoon netjes de software gaan kopen. Afhankelijk van je leeftijd en opleiding kun je eventueel via school software bestellen met korting (www.slim.nl). En door leeftijd van het OS is Windows XP ook wel 2e hands legaal te koop voor een appel en een ei
Ik raad je ook aan om XP gewoon aan te schaffen. Zoveel hoeft dat niet meer te kosten met de verschillende cheap-kanalen zoals bijvoorbeeld Surfspot en Slim.

Omdat ik zelf ervaring heb, kan ik je vertellen dat het weren van WGA een intensieve klus is. Elke updateronde moet je weer de moeite nemen om alle updates één voor een te controleren alvorens ze te downloaden. En dat wordt je vrij snel beu kan ik je zeggen.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Verwijderd

bel microsoft, voor 8e sturen ze t op :O

Verwijderd

Hij is sowieso niet legaal want je hebt geen licentie gekocht. Daarnaast gaat SP3 altijd een WGA check doen voordat je hem installeert. Misschien zijn hier hacks voor, geen idee, maar dat bespreken is hier sowieso niet toegestaan.

Of koop een licentie, of installeer een gratis OS (Linux, *BSD etc).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 11:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die WGA gewoon installeert krijg je vanzelf een melding dat je Windows niet legaal is met een linkje naar een plek waar je alsnog een licentie kan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog plekken waar je legaal windows xp pro sp3 kan kopen? Ben geen scholier.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Sommige winkels hebben nog versies liggen.
Op mijn werk kunnen we nog volop (OEM)licenties kopen, maar die zijn media-less (zit geen cd meer bij) maar die mag je dan dus wel weer downloaden, als je maar de juiste licentiecode gebruikt.

Windows XP heet tegenwoordig: Windows XP Pro for embedded systems.
(er is ook alleen de Pro versie nog maar verkrijgbaar, dan wel weer in diverse talen)

[ Voor 25% gewijzigd door rdfeij op 14-01-2010 11:56 . Reden: toevoeging ]

• rdfeij
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:00:
Op een oude pc heb ik nog windows xp staan met service pack 2. Van ftd gedownload dus of het helemaal een legale versie is weet ik niet 100% zeker. Nu wou ik service pack 3 erop zetten. Ik heb daarvoor het 350 mb exe bestand alvast gedownload omdat ik niet die WGA per ongeluk wou downloaden/installen. Begreep dat dat automatisch gebeurde als je b.v. van windows update gebruik maakte.

Mocht mijn xp niet helemaal legaal zijn, zou ik dan toch die sp3 update kunnen installeren? Zonder dat ik later alsnog van die meldingen krijg dat ik geen geldige xp heb?
Een gedownloade XP hoeft niet per definitie illegaal te zijn, als TS bedoelt dat hij de CD gedownload heeft, maar wel netjes de serial die op zijn systeemkast geplakt zit heeft gebruikt, is hij niet illegaal bezig.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:46

Umbrah

The Incredible MapMan

Iemand de beste man al gevraagd of hij ergens een Windows XP sticker op die PC heeft staan met een productcode?

Zoja: dat is een OEM licentie. Dat wil dus zeggen: als je die code in hebt gevoerd, heb je al een legale XP (zoals rdfeij zegt: voor de licentie maakt het niet uit wat voor medium je gebruikt, hoewel je logischerwijs wel een home licentie met een home-cd dient te combineren en hetzelfde voor pro/64/mce/embedded, en wat voor editie al niet meer).

Zonee: de tip van TERW_DAN is een erg goede, of lokale computerzaakjes even afsnuffelen. Als er echt niets te vinden is: hoe oud is oud? Windows 7 draait gewoon goed op zelfs gare atom beestjes, misschien is het niet eens zo onlogisch om voor €80 Windows 7 aan te schaffen (en het jezelf aan te leren), want laten we wel zijn: XP is antiek. Misschien je PC nog niet eens zó antiek.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:43:
Iemand de beste man al gevraagd of hij ergens een Windows XP sticker op die PC heeft staan met een productcode?
Ik heb geen sticker erop. Maar bij het installeren wel gewoon een serienummer in moeten geven. Wat verder geen problemen gaf. Alles installeerde prima. Houdt dat dan automatisch in dat het op zich een legale versie is?

Zou een keer windows 7 kunnen proberen. Heb daar eigenlijk altijd xp gebruikt vanwege de slechte verhalen die ik altijd over vista hoorde. PC is verder een jaar oud dus op zich is het best een goed ding.

• rdfeij
Zolang het nummer dat jij ingevoerd hebt ergens van een post-it / internet / ergens anders dan van een Microsoft Licentie sticker komt, dan is hij illegaal ja. (tenzij je een volume licentie hebt, maar daar ga ik niet van uit)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:46

Umbrah

The Incredible MapMan

Op een PC van een jaar oud XP zetten is een groffe fout, als je het mij vraagt. En de meeste verhalen over Vista waren puur sprookjes. Ik kan u overigens vertellen: W7 heeft wat handigheidjes waar je even aan moet wennen, maar binnen de kortste keren sleept u ook vensters naar de bovenkant van uw scherm terwijl u zich afvraagt waarom ze niet maximaliseren, of zoekt u ook het zoekvak in het startmenu, terwijl u vloekt op de enorme uitschuiflijst waar niets in te vinden is.

Overigens: waar had u dat serienummer dan vandaan? Of zat dat bij die illegale download? Als dat een serienummer van u is, en dan geen OEM-licentie (die staan namelijk op de kast), wat is er dan illegaal aan? Blijkbaar had u ergens een legale XP retail verpakking liggen, maar was u blijkbaar de schijf kwijt. Of heb ik het nu verkeerd? RDfeij's opmerking over de afkomst van de key vertelt het hele verhaal, denk ik. Andere bron dan Microsoft of systeembouwer = illegaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Umbrah op 14-01-2010 11:56 ]

Verwijderd

Mocht je geen legale versie hebben (waar ik gezien het verhaal al een beetje vanuit ga), koop dan een legale Windows 7. Illegale versies zijn alleen maar gezeur omdat je dan niet normaal Windows Update kunt draaien wat een groot beveiligingsrisico met zich meebrengt.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:00:

Natuurlijk kun je gewoon SP3 installeren....mocht je Windows niet legaal zijn dan krijg je (zoals ook hierboven al eerder een keer opgemerkt) gewoon netjes een melding dat je hem kunt aanschaffen. Volgens mij moet je je er zo wel mee kunnen redden.

Aangezien je volgens mij meer dan voldoende info hebt en het natuurlijk niet de bedoeling is dat straks een discussie ontstaat over manieren om een niet legale Windows XP versie aan de praat te houden gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.