Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tooltje die automatisch bestanden kopiëert

Pagina: 1
Acties:

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem, ik heb DropboxPortable op mijn schijf geïnstalleerd. (F:/Portableapps/DropBox/DropboxPortable.exe), mijn DropBox userdir staat in F:/Portableapps/DropBox/Dropbox). Nou zoek ik een programma die automatisch bestanden uit bepaalde Dir's uit mijn schijf kopiëert naar de Dropbox userdir. (Deze mappen in de Dropbox dir zetten is geen optie). Een voorbeeld:

Ik heb een dir F:/Documents
Alle inhoud daarvan zou automatisch gekopiëerd moeten worden naar:
F:/Portableapps/DropBox/Dropbox

En dit alles zou het liefst moeten werken met relatieve paden (zodat het ook op andere computers werkt).

Iemand een idee?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 18:52
relatieve paden kan hij denk ik niet, maar voor de rest zou je syncback kunnen proberen

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:39
Volgens mij heb ik zelf allway sync daarvoor gebruikt vorig jaar.
Was geen ideaal programma, maar werkte wel.

http://www.allwaysync.com/

Maar hoe wil je precies dat het op andere computers werkt? Vanaf de portable schijf of...?
Zag namelijk dat er nu ook Allway Sync 'n' Go bestaat daarvoor.

• bindsa
  • Niet online
Het allermooiste zou zijn als er een Portable App is die ik kan auto starten middels het Portable Apps Menu (die heeft de optie om een applicatie automatisch te laten starten) en vervolgens gaat synchroniseren (als het even kan middels een system tray icon). Beetje veeleisend, maar weet iemand zo'n app?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:29
robocopy scriptje? maar dat werkt niet op xp. xcopy kan het ook wel denk ik.

• Bulldock
L0calh0st schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:11:
Het allermooiste zou zijn als er een Portable App is die ik kan auto starten middels het Portable Apps Menu (die heeft de optie om een applicatie automatisch te laten starten) en vervolgens gaat synchroniseren (als het even kan middels een system tray icon). Beetje veeleisend, maar weet iemand zo'n app?
heb je gekeken op de site die ik vermelde? daar vind je o.a.:
Download Allway Sync 'n' Go (For USB and other removable drives)

Download Allway Sync 'n' Go U3 (For U3-enabled flash devices)

Download Allway Sync 'n' Go in Portable Application Format (for USB sticks)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik zou inderdaad ook voor Allway Sync gaan.

Overigens, als je mappen op meerdere computers wilt synchroniseren zou ik voor WIndows Live Sync gaan. Dit gaat via internet dus als allebei de computers aan staan en online zijn word een map automatisch gesynchroniseerd.

• bindsa
  • Niet online
Always Sync heb ik geprobeerd, maar het beviel me niet zo. Klinkt misschien een beetje kieskeurig, maar ik vond het vreselijk vervelend dat hij geen optie had als 'Start Minimized' of iets dergelijks, iedere keer dat ik mijn schijf ergens in de computer stopte kwam dat hele programma weer tevoorschijn. Ik heb liever een programma die het synchroniseren stilletjes doet, zonder dat ik er last van heb.

• Bulldock
Zoals ik al zei geen ideaal programma, en zeker niet al te intuitief, maar ik kan me haast niet voorstellen dat geminimaliseerd starten niet mogelijk is.

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:49
Ik gebruik hiervoor het freeware programma "Download Mover"
http://ntworks.net/download-mover.html

Afbeeldingslocatie: http://ntworks.net/images/dlmov_main.png

Simpel, en doet precies wat jij nodig bent.

[ Voor 17% gewijzigd door Schrijver op 11-05-2010 08:51 ]

Pagina: 1