Windows 7 OEM met XP downgrade ook terug upgradebaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:25
Beste GoT'ers,

In het bedrijfsleven valt het nog voor dat men Windows 7 OEM systemen aankoopt met een Windows XP downgrade inbegrepen. In dit geval staat Windows XP reeds voorgeïnstalleerd.

Heb je daarna - vanuit de licentie - nog het recht om terug "up te graden" naar Windows 7? Of maakt een XP downgrade het per definitie onmogelijk om nog de Windows 7 versie ervan te gebruiken (dus zonder dat je een retail versie achteraf hoeft aan te schaffen)?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Meestal komt de nieuwe apparatuur met een OEM licentie. Deze is dus betaald en bruikbaar. Al lijkt het me eerder dat een bedrijf VLK's gaat gebruiken al is het om te kunnen imagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

M2M

medicijnman

het lijkt me duidelijk dat als je betaald hebt voor een windows 7 oem licentie, dat je het OS er te pas en te onpas er op of af mag gooien, zolang je het doet op de machine waarvoor die OEM licentie geldt. Dus de vraag is eigenlijk of je je win7 licentie hebt ingeruild voor een windows xp licentie, of er een win xp licentie bij hebt.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Wel om wat concreter te zijn: het gaat over Dell Latitude laptops met een Windows 7 naar XP downgrade. Ik weet in elk geval dat XP voor geïnstalleerd staat, maar niet of je nog het recht hebt om 7 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Ik had laatst een HP PC met win 7 en XP downgrade per ongeluk geïnstalleerd met XP i.p.v. 7 en ik kon nadat ik er achter kwam gewoon windows 7 installeren met de meegeleverde DVD's. Verder geen issue gehad met licenties ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 14-01-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Het antwoord is JA, je mag Windows 7 OEM installeren, maar je kunt niet upgraden.... het word dus een verse installatie.

Als het goed is heb je bij de PC ook een DVD voor Windows 7 gekregen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Bedankt voor de reacties. De nieuwe toestellen zijn nog niet aangekomen, dus ik moet nog even afwachten.

Een upgrade hoeft niet perse, maar ik wou gewoon even weten of je na zo'n aankoop nog terug mag schakelen naar Windows 7 (met bijgeleverde licenties en media).
Pagina: 1