Toon posts:

Remote Desktop / Terminal Services

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier loggen we in op de servers met een console verbinding via Remote Desktop (of een tool daarvoor). Nu is het zo dat met een console verbinding 1 persoon ingelogd kan zijn. Logt nummer 2 is, dan wordt nummer 1 automatisch van de sessie afgegooid.
Dit is soms erg lastig als je zit te werken op de server en een collega moet er ook bij.

Is het mogelijk dat de 2e persoon die probeert in te loggen op de server een melding krijgt dat er al iemand is ingelogd? Ik heb al gekeken bij de opties van Terminal Services maar kon daar zo gauw niet wat vinden.

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:02

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Om welke windows versie gaat het hier?

Tevens klopt het dat je maar met 1 persoon tegelijk op TS kan inloggen. Wil je meer, dan dien je bij MS een Terminal Server License aan te schaffen (als ik het goed heb?).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Verwijderd

Je kunt via RDP met 2 mensen tegelijk inloggen, en eentje extra op de console. Waarom wordt standaard de console gepakt?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om Windows Server 2003 R2 standard edition.

De reden dat we altijd als console verbinding maken is om problemen met applicaties te voorkomen. We hebben eerder veel problemen gehad doordat er meerdere sessies open stonden. Daarom hebben we de keus gemaakt om alleen de console te gebruiken.

Verwijderd

Het gevolg van die keuze is dus dat er maar 1 iemand tegelijk ingelogd kan zijn. Je zou kunnen proberen de problemen die je eerder tegen kwam op te lossen zodat je weer de normale RDP kunt gebruiken. Verder zijn er voor zover ik weet niet echt opties.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 11:02 . Reden: typo ]