Hallo Tweakers,
Ik heb een probleem met een vrij groot draadloos netwerk.
Wanneer ik probeer te verbinden naar 'ESE Malta' (channel 11), krijg ik identificeren en vervolgens Onbekend netwerk te zien.
Maar, als ik naar een ander gedeelte naar het gebouw ga en dan me IP release en renew, werkt het wel (voor hoelang heb ik niet kunnen testen).
Wat ik al geprobeerd heb, terwijl ik verbonden was met het 'onbekende netwerk':
- ipconfig /release
- ipconfig /renew
- arp cache geleegd
- DNS cache geleegd
- Router reboot (stekker eruit, 10 sec wachten, en er weer in doen)
Dit heeft allemaal niet geholpen.
De routers hebben een b/g verbinding, en ik zelf heb een N netwerkkaart, maar dat zou niet het probleem kunnen zijn. Zijn namelijk ook mensen in het netwerk die ook een b/g netwerkkaart hebben en die kunnen ook niet connecten.
Dit treft meerdere pc's met verschillende OS'en (windows 7, XP en ook mogelijk vista, alleen hier hebben we nog niets van vernomen).
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik heb een probleem met een vrij groot draadloos netwerk.
Wanneer ik probeer te verbinden naar 'ESE Malta' (channel 11), krijg ik identificeren en vervolgens Onbekend netwerk te zien.
Maar, als ik naar een ander gedeelte naar het gebouw ga en dan me IP release en renew, werkt het wel (voor hoelang heb ik niet kunnen testen).
Wat ik al geprobeerd heb, terwijl ik verbonden was met het 'onbekende netwerk':
- ipconfig /release
- ipconfig /renew
- arp cache geleegd
- DNS cache geleegd
- Router reboot (stekker eruit, 10 sec wachten, en er weer in doen)
Dit heeft allemaal niet geholpen.
De routers hebben een b/g verbinding, en ik zelf heb een N netwerkkaart, maar dat zou niet het probleem kunnen zijn. Zijn namelijk ook mensen in het netwerk die ook een b/g netwerkkaart hebben en die kunnen ook niet connecten.
Dit treft meerdere pc's met verschillende OS'en (windows 7, XP en ook mogelijk vista, alleen hier hebben we nog niets van vernomen).
Hopelijk kunnen jullie me helpen.