Toon posts:

Iphone 3gs ziet Netgear WNHDE111 niet

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag deze accesspoints aangeschaft.
Ik probeer mijn Iphone te benaderen naar deze accesspoint,maar de Iphone ziet niet deze points,terwijl hij wel de Netgear router ziet.Na het zoeken van de accesspoints zegt de Iphone "netwerk niet gevonden"
Wie helpt me uit de brand...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Misschien ligt het eraan dat die router op 5GHz wifi-n uitzendt en je iPhone graag 2.4GHz wifi-g ziet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Die optie zie ik niet in de accesspoint opties helaas,dat je dat kan veranderen

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat kan denk ik ook niet, als je naar de specificaties van die WNHDE111 kijkt staat er dit:
Standards

* IEEE802.11n specification, IEEE 802.11a, 5.0 GHz
Dus dat ding kan alleen 5.0 GHz N uitzenden. De vraag is of dat handig is voor jouw situatie. 5GHz is sneller dan 2.4GHz maar hogere frequenties dringen een stuk slechter door muren e.d. waardoor je die hoge snelheid alleen redelijk dicht bij je AP kan halen. Er zijn ook AP's die wireless-g en n tegelijkertijd uit kunnen zenden.

Verwijderd

Topicstarter
Vind gewoon vreemd dat de IPHONE niet die accesspoints ziet.
Mn laptop bv ziet ze gewoon wel.
En kan er ook mee internet op en dat ik ook mijn bedoeling met de 3gs,alleen het lukt gewoon niet.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Omdat je een accespoint hebt gekocht dat NIET backwards compatible is met b/g wifi.

iPhone praat b & g (2.4Ghz, 11 - 54Mbit), je router praat alleen a & n (5.0Ghz, 54 - 300Mbit)

Dit gaat dus never nooit niet werken, ruilen die accespoints, want dit probleem ga je vaker tegenkomen, omdat alles in de EU eigenlijk b/g is op een paar uitzonderingen na.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 01:59:
Vind gewoon vreemd dat de IPHONE niet die accesspoints ziet.
Mn laptop bv ziet ze gewoon wel.
En kan er ook mee internet op en dat ik ook mijn bedoeling met de 3gs,alleen het lukt gewoon niet.
Zoals TheGhostInc als zegt. Je hebt een apparaat gekocht dat je internetverbinding omzet naar een draadloos signaal. Dat doet dat ding in een bepaald formaat. Om vervolgens dat draadloze signaal weer op te vangen om zo draadloos te internetten heb je een ontvanger nodig die dat draadloze signaal snapt. Jouw laptop heeft schijnbaar een ontvanger onboard die ook het formaat van je AP snapt. Maar je iPhone heeft dat niet.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 14-01-2010 02:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is best balen.
Mja het is niet anders,gelukkig werkt de laptop wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem ook in alleen a instellen maar er gebeurt dan nog niets.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34
Nee omdat de iPhone alleen op b/g werkt.

Je moet echt een andere accespoint kopen, met deze gaat het _NIET_ werken :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:10
*nvm*

[ Voor 94% gewijzigd door Caelorum op 14-01-2010 09:34 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, hij lijkt me nu wel duidelijk.. Je accesspoint praat engels of spaans, je je iPhone alleen Nederlands en duits.

Ze gaan elkaar dus niet verstaan.

Of je ruilt je Access Point in voor een ander model (dual radio met B/G/N mogelijkheid) dan heb je op zowel je iPhone als je laptop beide een verbinding.

Dit had je met een beetje zoeken vast wel kunnen vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.