Toon posts:

D-link 855 + AP Belkin f6d4230-4 v3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben afgelopen tijd bezig geweest om bij mijn thuis een draadloos netwerk aan te leggen.

De situatie is als volgt:

In de meterkast heb ik mijn d-link 855 staan. In mijn huiskamer heb ik mijn laptops en op zolder mijn pc. Alles draadloos en geen probleem (de snelheid van zolder is alleen niet super maar ok). Nu heb ik in mijn huiskamer ook een pc waar ik een utp kapel in kan stoppen (sony 40w5500) verder heb ik ook een xbox360 staan.

Ik heb daarom een Belkin wireless access point (f6d4230-4 v3) gekocht om als ap /bridge te dienen.

Het zou zo moeten zijn dat hij inlogt op mijn d-link 855 (draadloos) en vervolgens dit wired door geeft aan mijn xbox en tv.

Ik begin echter sterk het vermoeden te krijgen dat ik mijn nieuwe routertje (belkin) niet zo kan configureren. In de documentatie kan ik hier niks over vinden en ook in de router setup kan ik alleen de optie 'Use as an Access Point' vinden. Als ik dat doe dan moet ik altijd een wired draad in de router stoppen waarna hij als nieuwe router fungeert.

Het is voor mij geen optie om nu de router bij de tv en xbox te zetten, ik blijf dan met een draad zitten.

Kan iemand mij adviseren hoe ik dit kan oplossen. Is er misschien iemand met dezelfde belkin die dit wel opgelost heeft (van een wireless router -wireless- naar de belkin router welke vervolgens wired doorgeeft naar een pc/laptop/xbox/tv etc.

Verwijderd

Ik denk niet dat het mogelijk is. Ik heb deze belkin ook proberen te bridgen met een andere router (ook belkin router, maar type F5D7230-4). Die 2e heeft specifieke configuratie instellingen voor wireless bridging, maar de f6D4230 blijkt die opties niet te hebben.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:06

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:33:
Ik heb daarom een Belkin wireless access point (f6d4230-4 v3) gekocht om als ap /bridge te dienen.
De Belkin F6D4230 is een router, die je eventueel kan installen als "Access Point Only". In het laatste geval sluit je 'm met draad aan op een bestaand (modem)router, en zorgt de Belkin voor de draadloze verbinding terwijl de bestaande (modem)router verantwoordelijk is voor het uitgeven van IP-adressen.

Deze router heeft, volgens de specs, geen ondersteuning voor WDS (wireless bridging).
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:33:Het zou zo moeten zijn dat hij inlogt op mijn d-link 855 (draadloos) en vervolgens dit wired door geeft aan mijn xbox en tv.

...

Kan iemand mij adviseren hoe ik dit kan oplossen. Is er misschien iemand met dezelfde belkin die dit wel opgelost heeft (van een wireless router -wireless- naar de belkin router welke vervolgens wired doorgeeft naar een pc/laptop/xbox/tv etc.
Bij Belkin vindt je WDS ondersteuning alleen nog terug in oudere Wireless G apparaten.

Het WDS bridging protocol ondersteund geen WPA. Voor een Wireless Bridging verbinding moet er dus WEP beveiliging gebruikt worden. Tegenwoordig is dat eigenlijk uit den boze, aangezien WEP gekraakt kan worden binnen een minuut.

Je kan wel, bijvoorbeeld, een F5D7132 Wireless G Range Extender / Access Point gebruiken. Deze instellen als Range Extender, en dan toch met een kabel aansluiten. Voordeel is dat je wel WPA kan gebruiken. (Het gebruikt niet het WDS protocol voor het 'bridgen'). Nadeel is dat de F5D7132 maar 1 LAN poort heeft, dus dan zou je daar eventueel weer een router of switch tussen moeten hangen.

In mijn Belkin N+ modem/router, de F5D8635, zit een verborgen pagina waar WDS wel te configureren zou zijn. (Dit heb ik niet kunnen testen omdat ik geen ander draadloze router heb om mee te bridgen). Je kan kijken of jou router deze pagina ook heeft:
http://192.168.2.1/wireless_wds.html

[ Voor 18% gewijzigd door lordsnow op 23-01-2010 16:56 ]

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
delete
niet goed gelezen

[ Voor 104% gewijzigd door basb op 19-04-2010 21:26 ]