Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12-2023
Afgelopen week pricewatch: Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router tonvangen, ziet er strak uit.
Ik zocht een gbit router om mijn huidige 100mbit versie mee te vervangen.
Nieuwe kabels, de hele mikmak... en aansluiten maar...

Eerste "probleem" ... ADSL/DSL internet kabel past niet,.. hm, vreemd... ff checken...

The DSL telephone line does not fit into the Router's
Internet port.

The Router does not replace your modem. You still need
your DSL modem in order to use the Router.

|:(

Oeps... foutje!

Wat nu? Ik kan hem voorlopig wel gebruiken, voor de computers onderling, maja, elke extra koppeling tussen mijn pc & internet is weer een ms oid vertraging... ik zocht een high-end vervanging om er juist een aantal ms op vooruit te gaan.

Dan maar een andere vervanging zoeken... misschien:
pricewatch: Linksys WAG320N Dual-Band Wireless-N ADSL2 Gigabit-modemrouter

Lijkt een betere match, maar voordat ik met nog een extra ongebruikt apparaat zit, vraag ik het liever hier even :)
Welke zijn DSL/ADSL modem en Gbit router in één apparaat?
Of is er maar een? Als ik op Pricewatch - Netwerkapparatuur invul Trefwoord DSL met 1Gbps dan krijg ik maar 1 hit.

Owja,... iemand nog interesse in een zo-goed-als-nieuw wrt320n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Niet ideaal, maar misschien (tijdelijk) het overwegen waard: Stel je modem in op bridgemode en laat je router verder alles afhandelen. Zeer lang op die manier gewerkt, omdat we een niet wireless modem meegeleverd hadden gekregen. Was geen enkel probleem, ook niet met portforwarding en dergelijke. Je hebt natuurlijk wel 2 apparaten in gebruik waar je ook toe kan met 1. Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je een kabel van de UTP op je modem naar je WAN-poort op je router doet, heb je gewoon internet via je nieuwe router.

Die vertraging is echt geen milliseconde en zal je ook zeker niet merken. Zolang internetverbindingen altijd trager zijn dan thuisnetwerken, is het internet eerder je beperkende factor dan het aantal apparaten die tussen je PC en modem zitten.

Wel zou ik een van de twee in bridge mode zetten, om gedonder met portforwards te voorkomen. Mooiste zou zijn, om dat bij je modem te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 13-01-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:27
Zoals hierboven genoemd gewoon oude modem op wan poort aansluiten (bridged-mode bij voorkeur), gigabit routers zijn er niet veel voor ADSL aangezien dit slechts tot 24Mbit gaat! Misschien dat er enkele routers zijn met ingebouwde gigabit switch, daarbuiten zijn er enkele routers van Draytek, D-Link en Linksys die tot dergelijke snelheden routeren maar die hebben meestal geen ingebouwd ADSL modem gezien de max snelheid hiervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 16:44
Ik gebruik zelf de Belkin N1 Vision Modem Router, bevalt zeer goed, ziet er super uit en haalt altijd goeie snelheden icm Telfort 20mbit.. (als Telfort er niet uitligt tenminste) :P
Hij is alleen niet goedkoop.

[ Voor 26% gewijzigd door Occy74 op 14-01-2010 00:09 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat doe jij dan dat je die kleine vertraging van modem-router niet kan accepteren maar waarvoor je wel een simpele consumentenrouter koopt ipv een high-end apparaat?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
Occy74 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:07:
Ik gebruik zelf de Belkin N1 Vision Modem Router, bevalt zeer goed, ziet er super uit en haalt altijd goeie snelheden icm Telfort 20mbit.. (als Telfort er niet uitligt tenminste) :P
Hij is alleen niet goedkoop.
ah, met trefwoord 'modem' krijg ik nu 2 hits, met deze erbij.
Hij is inderdaad een stukje duurder...
Ziet er heel mooi uit, maja, hij wordt weggewerkt in een kast ;)
Tsurany schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 00:12:
Wat doe jij dan dat je die kleine vertraging van modem-router niet kan accepteren maar waarvoor je wel een simpele consumentenrouter koopt ipv een high-end apparaat?
Uhm goede vraag :?

Ik zal even toelichten wat ik dacht hoe het zou kunnen zitten:
Pings naar het eerste ip op route van mijn pc & modem naar buiten geeft:
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 16ms, Maximum = 19ms, Average = 17ms

Ik zag anderen met tijden als 8-10ms.
Wellicht een heel ander type netwerk, geen idee, niet naar gevraagd.
Maar ik dacht, als ik nou eens een nieuwe kwaliteits modem/router (Cisco e.d, geen blades ofzo hoor)
met Gbps netwerk wat ik sowieso al wilde, dan zou ik misschien ook de 10ms kunnen halen?

Als de vertraging niet bij de modem/router ligt, waar dan wel?

Heeft de lengte van de DSL kabel nog invloed op de ping en/of snelheden, of alleen de signaalsterkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom wil je 10ms halen? En die vertraging ligt echt niet bij je modem/router maar bij je verbinding.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
Tsurany schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 01:00:
Waarom wil je 10ms halen? En die vertraging ligt echt niet bij je modem/router maar bij je verbinding.
Ik wil 1ms halen :P

Ik heb al zo'n 10 jaar een dergelijk ping...
er zou ondertussen toch wel wat verbeterd moeten zijn behalve de upload/download snelheden?

Tenzij de bottleneck de kpn kabel in de grond is, die ligt er al veel langer.
Of de DSL kabel / splitter etc ...

Heb jij een x mbit down / 1 mbit up adsl verbinding met nieuwe netwerkapparatuur?
Wat voor pings worden er gehaald naar het eerste ip adres op de route naar de rest van de wereld?

Een andere vraag mbt de functionaliteit van de:
pricewatch: Linksys WAG320N Dual-Band Wireless-N ADSL2 Gigabit-modemrouter
Is wireless volledig te zetten?
Ik kan alleen een Nederlandse gebruikshandleiding vinden... en daar heb je altijd weer net niets aan.
De engelse voor de pricewatch: Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router
was hier heel duidelijk in, "Mixed Mode" of "Disabled" als je geen Wireless apparaten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het punt is dat bandbreedte verhogen een stuk makkelijker is dan de daadwerkelijke snelheid. Echter glasvezel heeft wel lagere pings dan adsl.

Maar dan nog, waarom wil je zo'n lage ping? Wat schiet je er mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Doe eens een tracert [ip adres] , dan zal je zien dat een groot deel van de vertraging NA de router zit en de router dus echt helemaal niets uitmaakt in verhouding tot de vertragingen van DSL(modem) en providerpeers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:07

sjaool

Every life should have 9 cats

Die millisecondes die je nu haalt zijn vrij normaal voor DSL.
Kabel en Glasvezel liggen een stuk lager.

Met mijn kabelverbinding zit ik op iets van 8-10 ms.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
base_ schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:33:
Doe eens een tracert [ip adres] , dan zal je zien dat een groot deel van de vertraging NA de router zit en de router dus echt helemaal niets uitmaakt in verhouding tot de vertragingen van DSL(modem) en providerpeers.
Ik had gehoopt dat een deel van die vertragingen kwamen bij de vertaalslag van lan naar dsl
sjaool schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:53:
Die millisecondes die je nu haalt zijn vrij normaal voor DSL.
Kabel en Glasvezel liggen een stuk lager.

Met mijn kabelverbinding zit ik op iets van 8-10 ms.
Hm :)

Heeft de afstand van huis naar de centrale nog invloed op de ping? of alleen down-/upload snelheden?
Heeft de lengte en kwaliteit van de DSL kabel nog invloed op de ping? of alleen down-/upload snelheden?
Is de pricewatch: Linksys WAG320N Dual-Band Wireless-N ADSL2 Gigabit-modemrouter een goede vervanging voor dsl modem en gbit router in een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een ping van onder de 20 ms is gewoon uitstekend en een paar ms verschil daarin ga je niet merken. De waardes die jij haalt zijn volkomen normaal voor ADSL. Kabel is inderdaad iets beter (ongeveer 10 ms naar snelle NL sites als tweakers.net). Zelf heb ik glasvezel en ping ik met 4ms naar bijvoorbeeld tweakers.net. Klinkt leuk maar in de praktijk merk je totaal het verschil niet tussen 20 ms en 4 ms.

Dus ik zou lekker je huidge router houden en je modem er voor zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Vertaalslag van IP naar DSL doet het modemgedeelte, en niet het routergedeelte.
Ook hier geldt: Meten is weten ;)

wat betreft die linksys: prima apparaat, maar als je je DSL modem nog hebt overbodig IMHO, gewoon je huidige linksys als router blijven gebruiken, tegen de tijd dat je dan glasvezel kan krijgen oid kan je die lekker blijven gebruiken, die met ingebouwd modem niet!

[ Voor 55% gewijzigd door base_ op 14-01-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben nu toch echt wel benieuwd wat jij met zo'n lage ping moet en waarbij je denkt het te gaan merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
base_ schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:24:
Vertaalslag van IP naar DSL doet het modemgedeelte, en niet het routergedeelte.
Ook hier geldt: Meten is weten ;)

wat betreft die linksys: prima apparaat, maar als je je DSL modem nog hebt overbodig IMHO, gewoon je huidige linksys als router blijven gebruiken, tegen de tijd dat je dan glasvezel kan krijgen oid kan je die lekker blijven gebruiken, die met ingebouwd modem niet!
Over die 10-20 jaar dat glasvezel in alle dorpjes ligt, koop ik wel weer een nieuwe... 10gibt+?
Misschien ietsje sneller omdat op dit moment de kabel adsl aan het inhalen is...
maar dan nog komen grote plaatsen eerst; rendabeler
:edit: en ik heb liever 1 dan 2 apparaten aanstaan. Mijn huidige DSL modem is altijd heet.
Mijn oude gbit switch ook... zo was vroegah ook de 10mbit heel heet... zelfs met ventilatoren ^^
nu komen de 100mbit varianten in luciferdoosformaat
Tsurany schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:49:
Ben nu toch echt wel benieuwd wat jij met zo'n lage ping moet en waarbij je denkt het te gaan merken?
Alle beetjes helpen ;)
Er zijn een aantal spellen, zoals bijvoorbeeld Diablo, die timesliced oid werken.
Als je packetje heen, en ook weer terug, dan net in een eerder segment valt, dan merk je dat enorm.

[ Voor 9% gewijzigd door zakutera op 14-01-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 21:11

Osxy

Holy crap on a cracker

Mijn situatie: computer > wireless router > modem > internet
code:
1
2
3
4
traceroute to tweakers.net (213.239.154.35), 64 hops max, 52 byte packets
 1  192.168.2.1 (192.168.2.1)  2.978 ms  2.260 ms  2.234 ms
 2  172.19.3.1 (172.19.3.1)  3.005 ms  2.967 ms  2.881 ms
 3  82-169-3-254.ip.telfort.nl (82.169.3.254)  32.050 ms  26.506 ms  31.319 ms

Zoals je ziet is het 2.2ms tot mijn router en de jump naar het modem voegt maar 0.6ms toe, totaal 2.8ms tot het modem. De eerste jump naar de provider voegt hier het 10-voudige aan toe.
En dan ben ik nog draadloos, met bedrading kom ik ongeveer 1ms lager uit tot het modem.

Je gaat dus hierrmee niets winnen ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Osxy op 14-01-2010 15:25 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:00
zakutera schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:51:
Owja,... iemand nog interesse in een zo-goed-als-nieuw wrt320n?
Afgelopen week zei je, dus nog binnen 8 werkdagen na ontvangst? Je kan dan gewoon je geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
_H_G_ schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:24:
[...]

Afgelopen week zei je, dus nog binnen 8 werkdagen na ontvangst? Je kan dan gewoon je geld terug krijgen.
4 Januarie ... oei! 9 werkdagen al...?
En is die regeling niet alleen voor spijtaankopen?
Ik heb hem al uitgepakt en aangesloten gehad.
Ach, zo te zien is hij vrij populair,
dus als ik maar een paar euro erop achteruit gaat is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
zakutera schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:33:
4 Januarie ... oei! 9 werkdagen al...?
En is die regeling niet alleen voor spijtaankopen?
Ik heb hem al uitgepakt en aangesloten gehad.
Ach, zo te zien is hij vrij populair,
dus als ik maar een paar euro erop achteruit gaat is het geen probleem.
Mag zonder reden op te geven in die tijd, maar is dus al te laat ja..
Verkopen zal ie wel. Genoeg kabelgebruikers die zo'n router goed kunnen gebruiken (wel komt het op de pricewatch vaker voor om 75% van de nieuwprijs te rekenen, al kan je natuurlijk hoger proberen).

Wat hierboven staat werkt ook hoor (Latency geen probleem. Als je echt een paar milliseconden wil optimaliseren, dan kan je beter helemaal afscheid nemen van draadloos: heeft meer effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
_H_G_ schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:43:
[...]

Mag zonder reden op te geven in die tijd, maar is dus al te laat ja..
Verkopen zal ie wel. Genoeg kabelgebruikers die zo'n router goed kunnen gebruiken (wel komt het op de pricewatch vaker voor om 75% van de nieuwprijs te rekenen, al kan je natuurlijk hoger proberen).

Wat hierboven staat werkt ook hoor (Latency geen probleem. Als je echt een paar milliseconden wil optimaliseren, dan kan je beter helemaal afscheid nemen van draadloos: heeft meer effect).
lol :D
draadloos wil ik never!
Volgens mij kan je wireless uitzetten op die modemrouter... alhoewel...
Ik zag ergens Disabled optie bij de WRT320 ... van de WAG320 krijg ik alleen een crappy nederlandse pdf.
Scheelt ook weer in het energieverbruik.
Hou wordt trouwens ergens onder/achter het beton weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Om te onthouden: een WAG is altijd mét modem, een WRT is altijd alleen een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
Exorcist schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:28:
Om te onthouden: een WAG is altijd mét modem, een WRT is altijd alleen een router.
Nope, het blijft opletten:
pricewatch: Linksys WAG160N Wireless-N ADSL2+ Gateway
Zie ook topic: Linksys Wag 160N rj11/utp probleem
Daar dacht iemand met een WAG-model een modemrouter te kopen, maar gateway is kennelijk wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
zakutera schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:05:
Nope, het blijft opletten:
pricewatch: Linksys WAG160N Wireless-N ADSL2+ Gateway
Zie ook topic: Linksys Wag 160N rj11/utp probleem
Daar dacht iemand met een WAG-model een modemrouter te kopen, maar gateway is kennelijk wat anders.
Da's nog steeds een modemrouter. Die post lijkt eerder een vergissing tussen annex A en B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk niet dat het een miliseconde scheelt. Als ik ping naar mijn adsl-modem wordt dat altijd afgerond op 0 ms ;) , maar je kan je modem waarschijnlijk ook anders instellen dat hij het routeren aan je router over laat. Twee routers lijkt me ook niet ideaal :). Of andersom je stelt je router in als switch of wireless accesspoint. Dan heb je gewoon Gbit snelheden lokaal.

[edit]Even gepingd, het is toch 1 ms. Dat is een modem als router met een router als switch (bridged) er achter en over wifi ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 18-01-2010 07:44 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
nog even ter info: een gateway = router , zegt verder niets over modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 648049

hallo ik heb een probleem ik heb een bbox2 en 1 adsl maar ook een belkin n1 vision modem router en ik daar een adsl kabeltje aan sluiten maar het zo dat ik maar 1 aansluiting heb van adsl wat kan ik daar aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:40

lier

MikroTik nerd

Anoniem: 648049 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:33:
hallo ik heb een probleem ik heb een bbox2 en 1 adsl maar ook een belkin n1 vision modem router en ik daar een adsl kabeltje aan sluiten maar het zo dat ik maar 1 aansluiting heb van adsl wat kan ik daar aan doen
Het beste is om een nieuw topic aan te maken in plaats van een topic van 5(!) jaar geleden hiervoor te misbruiken.

Om ook inhoudelijk te reageren, leesvoer:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:15

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie ^^^ :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.