[Win7] Na PC upgrade niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn nieuwe hardware in de pc gestopt:
- MSI 7576 785G-E53 moederbord
- Phenom II X3 705e processor
- GeIL 2 x 2 GB geheugen
- Club 3d HD4670 grafische kaart

Bovenstaande onderdelen hebben mijn oude configuratie vervangen:
- MSI 6712 KT400V moederbord
- Athlon XP barton 3000+
- 2 GB geheugen
- XFX Geforce 7600 GS

Verder zijn de volgende onderdelen hetzelfde gebleven:
- Samsung spinpoint 160 gb PATA
- DVD speler PATA
- Voeding Zalman 400 Watt
- Kast ATX zwart
- Floppy

Nu heb ik in dual boot Windows XP (32-bit) en Windows 7 (32-bit) op de spinpoint schijf staan.
(primary)  Partition 1 C: Windows 20 GB NTFS
(primary)  Partition 2 D: Win7 31 GB NTFS
(extended) Partition 0    97 GB NTFS
(logical)  Partition 3 E: Programs 97 GB NTFS

Het booten gaat goed. Post script komt tevoorschijn. Ook kan ik in het bios komen.
De Windows boot manager komt ook gewoon in beeld. Ik kan kiezen uit vorige Windows versie of Windows 7.
Ik heb eerst memory diagnostic tools gedraaid. Ging goed, geen fouten gevonden.

Maar wanneer ik Win7 opstart gaat het fout...
Je ziet nog even "Windows starten" in beeld en wanneer het logo uit vier kleurtjes aan komt waaien (de animatie) crasht het systeem en reboot. Ik kreeg kort een BSOD. Daar staat dat de harde schijf mogelijk problemen veroorzaakt.

Opstart herstel (System Recovery) heb ik uitgevoerd (zoals Windows zelf aangaf) maar na een uur zoeken gaf het systeem de mededeling dat automatisch herstel niet mogelijk was. En of ik dit aan Microsoft wilde melden. (gedaan)

Toen ben ik zelf gaan zoeken in de recovery console en command prompt gestart. Met diskpart ben ik toen aan de slag gegaan. Toen zag ik dat 2 volume letters verwisseld zijn: Win7 partitie is nu de E schijf en Programs is nu D geworden!!
Dat is wel gek.. Dus dit heb ik omgedraaid met wat assign volume commando's. En het systeem herstart.

Helaas na herstart, weer dezelfde crash. Ik start opnieuw de recovery tools op en zie tot mijn verbazing in diskpart dat de partities weer de verkeerde letters hebben (D en E omgedraaid). Dat had ik voor de herstart juist goed gezet! Wat gaat hier fout?

Windows opnieuw installeren in mijn aller laatste optie. Wie kan mij helpen? Iemand tips in de juiste richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:50:
[...]
Windows opnieuw installeren in mijn aller laatste optie. Wie kan mij helpen? Iemand tips in de juiste richting?
Ik denk dat je ernstig die optie moet gaan overwegen. Het is namelijk zo dat Windows vol met drivers zit voor je oude hardware. Het schijnt enorm lastig, zo niet onmogelijk te zijn om Windows te laten 'wennen' aan de nieuwe hardware.
Ik wens je succes! ;)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vrees inderdaad dat ik Windows opnieuw moet gaan installeren...

Nu heb ik alleen bestanden geëncrypt met EFS en de sleutel wordt door Windows beheerd. Bij een herinstall is decrypten in principe niet meer mogelijk.

Nu lees ik hier dat je het beste Windows over de huidige heen moet installeren zonder de schijf te formatteren.

Via de recovery console kan ik niet bij de encrypted bestanden komen, ook niet als ik met de betreffende gebruiker inlog. Ik krijg dan access denied. Kopiëren naar usb drive is dus geen optie.
Ik heb geprobeerd met cacls.exe de permissions opnieuw in te stellen voor administrator. Zowel onder de gebruiker als onder admin krijg ik access denied te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je een robocopy versie > xp027 ergens slingeren? (vista of hoger)
Dan kun je mits je zoals het hoort een backup hebt gemaakt van je EFS recovery key (certificaat exporteren zoals ook vermeld in de produkt documentatie) vanuit een backup de boel eventueel nog restoren.

Gebruik in dat geval de robocopy /EFSRAW switch, en misschien dat je die onder het system account moet runnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device