Geen internet via router met PPPoE

Pagina: 1
Acties:

• Basinas
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-02 22:47
Onlangs heb ik een router gekocht. De sitecom WL-351.
Zoals de titel al luid wil de internetverbinding niet lukken.
Ik woon in een studenten kamer in Delft en moet altijd een verbinding tot stand maken met behulp van PPPoE.
Als de kabel die mijn kamer in komt op een lan poort aansluit en de poort als hub gebruik, werkt de verbinding prima (ook wireless). Ik maak dan met mijn PC de PPPoE verbinding.
Echter ik wil nu graag de PPPoE verbinding laten maken door de router via de WAN poort. (dan kan ik mijn eigen netwerkje opstellen, en eenvoudiger computer toevoegen aan het netwerk.) Maar dit wil niet helemaal lukken.
Als ik via de router inlog en verbinding maak met PPPoE, verteld de router dat hij verbonden is, en hij laat mooi zien, welke IP-adres hij heeft gekregen, Gateway, enz. Maar, mijn laptop zegt niet dat hij internet verbinding heeft. Maar na een tijdje, zegt hij dat hij wel internet heeft, maar dan ga ik naar een site, maar de site laat niet.
Ik heb al geprobeerd de firewall van de router uit te zetten, maar dit mocht ook niet baten. Ook nog wat gestoeid met uitzetten dan de DHCP server.
Is het misschien niet mogelijk dat ik mijn router direct een verbinding laat maken met PPPoE? Dat dit niet helemaal goed werkt.
Heeft iemand anders hier ervaring mee? Of weet iemand een oplossing?
Hieronder staat een afbeelding van de situatie.
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/9/utj7l06.png

Edit: Via mijn Laptop zie ik wel mijn router, en kan dingen aanpassen. Maar ik kan niet naar buiten. (ook al zegt mijn router dat hij verbonden is)

[ Voor 4% gewijzigd door Basinas op 13-01-2010 23:16 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-03 13:26
Ping in het DOS venster je router en een website (google.nl of zo).
Als dat allemaal lukt, is er een verbinding.
Probeer dan via het ip adres te surfen naar een website. (die van google.nl weet je nu door die ping test)
Als dat ook lukt, is er een DNS server probleem.
Stel dan in je Windows een alternatieve DNS server in. (OpenDNS bv.)
Dan moet alles weer werken.

[ Voor 4% gewijzigd door cornfed99111 op 14-01-2010 00:55 ]

• Basinas
conrfed99111> bedankt voor de snelle reactie
Echter als ik mijn router ping werkt alles prima, ook als ik de gateway van de router ping. Maar als ik dan www.google.nl bijvoorbeeld ping, werkt dit niet. Maar als ik het ip-adres van google ping, dan werkt het weer wel. Ook kan ik via de brouwser google benaderen met behulp van google's ip-adres en dit werkt ook.
Ik heb ook geprobeerd de DNS in te stellen (ook met OpenDNS). maar dit wil niet lukken. want ik heb namelijk de DNS van mijn router, en van het studentencomplex wat ik kan invoeren en ook nog die van OpenDNS.
Echter, geen van de combinaties werken.

Edit: Ik denk dus inderdaad dat er een DNS probleem is. Maar welke DNS moet ik dan precies instellen?

[ Voor 7% gewijzigd door Basinas op 14-01-2010 14:25 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-03 13:26
Verander je de DNS server in de router of in je Windows?
Probeer eerst OpenDNS in te vullen in je Windows. Dat moet werken.
Anders nog even dit artikel lezen om je DNS cache te flushen. http://www.beginnersinfor...ipconfig-en-flushdns.html

• Basinas
cornfed99111>ontzettend bedankt, dat was het, even de DNS cache flushen en de DNS server in windows aanpassen op die van OpenDNS en het werkt!
ontzettend bedankt!

Verwijderd

@ Basinas

Ik zit met precies hetzelfde probleem maar krijg het niet opgelost. De DNS flush heb ik gedaan maar het wil niet baten. Je zit trouwens niet toevallig op de EduP zodat je ff een handje kan helpen?

Gr
Pagina: 1