Duron alleen goed op hele multiplier

Pagina: 1
Acties:

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als ik mijn Duron op halve multipliers zet, dan wil ie niet 'cold' booten. Eerst dacht ik dat ik niet goed had ungelocked (met HB-potlood), maar volgens mij heb ik dat wel goed genoeg gedaan, want als ik op reset druk bij zo'n zwart scherm dan doet ie het 100%
Ik weet dat er al een paar van deze topics zijn geweest, maar het goede antwoord (voor mij) heb ik nog niet gezien.

Wat info:
- Asus A7V rev. 1.02 BIOS 1007
- Voltage 1.68 (Bios) = 1.74 MBM5 (dit voltage is met jumpers gezet, maar als ik in bios (jumperfree mode) zet, of hoger op 1,75 = 1,80 dan doet ie het nog niet)
- werkt op 10x 101 = 1010 (afwijking mainboard) perfect, ook op 9x 8x en 6x gehad, allemaal geen probleem.
- maar op 9.5x 101-109 moet ik eerst op reset drukken voordat ie POST (en daarna probleemloos boot)
- het maakt niet uit of ie in jumper of jumperfree mode staat (waarschijnlijk omdat mijn rivisie toch geen multiplier in bios ondersteund :()

Ik wou gaan draaien op 9.5x106 omdat het evenveel Mhz. is als 10x101, maar volgens mij wel wat sneller (ook omdat me memory dan op 141 komt), maar hij wil dus niet lekker booten op 9.5x
Aan het voltage lijkt het mij niet te liggen, omdat ie het wel gewoon doet met 10x101; ook op 9.5x109 boot ie (met reset) maar toen kreeg ik wel memory error (staat dan op 145)
Aan potlood unlock lijkt het ook niet te liggen, omdat ie gewoon boot als ik reset.

Heeft iemand een idee waar het wel aan kan liggen ?
Ik kan hem natuurlijk ook gewoon op 10x106 zetten, maar dan wordt ie misschien wat warm, nu al 50 graden full-load

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

heb je alle L7 bruggen ook verbonden??
probeer dat ook maar eens waarschijnlijk helpt dat :)
dat krijgt je duron bij post 1.80 tot 1.90 vcore en pas al je bios alle instellingen zet schakelt die over naar de door jouw ingestelde vcore.
bij mij heeft het in iedergasvel geholpen.
mijn D'ronneke wou niet starten met een multiplier boven de 8.5x nu met de L7 tweak start die met 9.5x en ook 10x
succes!!

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Heh?! Dat van die L7 bruggen had ik nog nooit eerder gehoord (gelezen..)
Wat houdt dat precies in dan of weet je dat niet?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
dat zijn de bruggen om het voltage mee aan te passen, ik snap niet helemaal wat hij ermee bedoelt want dat kan je ook in de bios toch ook bij dat mobo?

Audi A8 W12 6.0

• Jake
  • Niet online
Ik heb me koeler er af gehad, en toen wou ie niet meer booten op 1000 (niet zonder probs iig) misschien als ik voltage verhoog ?

Maar nu heb ik dus koeler ff weer eraf, en opnieuwe ingekleurd, ook die L7 bruggen, maar het werkte helemaal niet meer, nu dus die L7 weer uitgegumd, en hij boot nu op 600, de rest wil niet echt, maar kan door inkleuren komen.

Ik hoop alleen niet dat ik hem nu gesloopt heb (omdat ie niet meer boot op 1000)

Verwijderd

wat is dit voor gehannes over de L7 bruggen doorverbinden? Spanning (ja spanning, niet 'voltage' ) van de core kan je gewoon 'user defined' instellen, zolang je mobo de spanning maar instelt. Je kan op het mobo ook zorgen dat het mobo de L7 bruggen uitleest en vervolgens de spanning instelt. Dit staat standaard ingesteld. Denk maar aan de spanningsjumpers van de a7v(133). Standaard staan ze in jumperfree/default mode. Default mode wil zeggen dat het mobo de L7 bruggen uitleest en de spanning instelt. Beter knoei je dus totaal niet met de L7 bruggen en soldeer/kleur(potlood of silver) je alleen de L1 bruggen.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op dinsdag 06 maart 2001 21:28 schreef axkman het volgende:
wat is dit voor gehannes over de L7 bruggen doorverbinden? Spanning (ja spanning, niet 'voltage' ) van de core kan je gewoon 'user defined' instellen, zolang je mobo de spanning maar instelt. Je kan op het mobo ook zorgen dat het mobo de L7 bruggen uitleest en vervolgens de spanning instelt. Dit staat standaard ingesteld. Denk maar aan de spanningsjumpers van de a7v(133). Standaard staan ze in jumperfree/default mode. Default mode wil zeggen dat het mobo de L7 bruggen uitleest en de spanning instelt. Beter knoei je dus totaal niet met de L7 bruggen en soldeer/kleur(potlood of silver) je alleen de L1 bruggen.
als dat niet in de bios wil dan moet dat met de l7 bruggen

Audi A8 W12 6.0

• Jake
  • Niet online
Ik weet niet wat ik precies (edit: ik heb proc schoongemaakt en opnieuw "bepastaad") heb gedaan, maar hij doet het weer op 1009, maar nu 9.5x106 :)
Grappige is dat ie nu minder warm wordt !!
't is maar 2 graden, maar toch.
Nu wordt ie 48 graden 1009@1.74V (volgens MBM5) en hij werd toch echt 50.

Ik denk dat bij het terug-plaatsen van de proc het (edit: de eerste keer) niet helemaal goed is gegaan, dat ie het daarom niet (goed) deed, of het kwam door die L7 bridges, die ik nu weer heel goed heb weggestuft.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Okay tijd voor een kleine uitleg:)
Met de L7 bruggen wordt de Default vcore door geven aan het bios.
Normaal 1,6 of 1.7 als ik me niet vergis:?
de meeste biosses lezen de default vcore setting eerst en dus krijg je een post op de default vcore, en heb je dus kans dat je oc'de pc niks doet omdat de spanning niet toereikend is voor je multiplier
Door de L7 tweak zet je default op 1.85 vcore
en zo krijgt je cpu en dat beetje extra om op een hogere multiplier te kunnen booten!
Zoals ik al zei kwam de mijne niet over de 8.5x voor de L7 tweak omdat die eerst op 1.7vcore de multiplier zette, dus bootte mijn pc niet eens:( Nu met de default op 1.85vcore(d.m.v. L7 tweak boot ik op 9.5x.
heb effe getest nog ook op 10x en 10.5 en zelfs 11x maar helaas is tot nu toe de 9.5x de hoogste setting die stabiel is.
dit alles met een Duron750 op een MSI K7T-pro2.
helaas zit ik nu op de max vcore die het bord standaard leveren, ik ga dus binnenkort voltage modden:)(extra weerstandje solderen)
en hoop dan met 1.95 of 2.00vcore stabiel op 1000mhz te komen.

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Jake
  • Niet online
Ja, heel erg bedankt, maar ik denk toch (achteraf !) dat het niet geld voor mij, omdat ie het al deed op 10x101.

Probleem bij mij was hoogst waarschijnlijk toch een fout ingekleurde L1, helemaal omdat ie het nu WEL doet.

Ik heb geloof ik aardig geluk met mijn 600, want hij doet het zelfs op 800@1.4V (vandaar dat ik ook op 1000@1.75 kan draaien)

• Jake
  • Niet online
Damn, crashed die stomme PC al twee maal sinds 106 FSB... :(

Moet ik dan de VIO verhogen ? Of kan me mem het niet aan?
Ik krijg geen error, gewoon een hangende PC, geen beeld-activiteit, geen muis, geen keyboard (o.a. numlock werkt niet meer).

Ik heb geen zin in 105 FSB, want dan is ie geen 1 Ghz. meer :P

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Het wil idd wel eens helpen als je de Vio ook verhoogd 3,45 of 3,60 heb je als optie's toch?? probeer het en je zult het misschien merken....
Maar jouw mobo heeft een Via KT133 chipset, als ik me niet vergis met ddr200mhz fsb AMD cpu ondersteuning en niet de KT133a met ddr266fsb.
Als dat inderdaad zo is mag je blij zijn dat je al de 106 mhz fsb hebt gehaald de meeste KT133(niet A) chipset gaan niet veel hoger, dat is een beperking in de chipset:(

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hee handig dat met die l7 bruggen ga ik ook proberen
heb namelijk ook zo'n "probleem"
mijn duron650 draait nu op 9,5x106= 1007 stabiel, als ik hem op 10x100 zet dan wil hij dus niet opstarten bij een koude boot.
hij werkt dan alleen als ik hem eerst op 9,5x10* zet en dan win2k opstart dan opnieuw opstarten, naar bios, op 10x100 zetten, saven en hij is 100% stabiel in win.
bij de volgende keer opnieuw opstarten wil ie dus al niet meer, soms werkt dan aan/uit zetten (zodat hij op 650 opstart) maar meestal dan ff bios clearen en weer instellen

Maar heb dus ook nooit echt lekker kunnen testen met die 10x multi dus misschien kan ik hem daarmee wel hoger krijgen (10x104 ofzo) dus tnx :)
9,5x108 werkt niet maar dat ligt waarschijnlijk aan de chipset :(

Dit is alles trouwens op een MSI pro2, proc is op 1007 45 graden met }:O (offcourse)

• Jake
  • Niet online
Op woensdag 07 maart 2001 00:24 schreef gellie het volgende:
Maar jouw mobo heeft een Via KT133 chipset, als ik me niet vergis met ddr200mhz fsb AMD cpu ondersteuning en niet de KT133a met ddr266fsb.
Als dat inderdaad zo is mag je blij zijn dat je al de 106 mhz fsb hebt gehaald de meeste KT133(niet A) chipset gaan niet veel hoger, dat is een beperking in de chipset:(
Idd dat heb ik, maar als hij crashed pas bij FSB 110 als ik het geheugen 1:1 laat lopen, of bij FSB 109 als ik het geheugen 4:3 laat lopen (145 dan), dat zegt natuurlijk niet dat als ik er ander geheugen inzet dat ie het dan wel opeens doet op 109 (want kan ook zijn dat chipset niet stabiel).
Maar ik zal eens een tijdje laten lopen met 9.5x106 met vio 3.45, kan nooit veel kwaad, en als het niet lukt, dan laat ik hem ff op geheugen 1:1 lopen (en als ie dan niet crashed, moet er maar Mushkin 150@cas2 in :))

• Jake
  • Niet online
VIO op 3.45 gezet, en hij heeft alle 'standaard' geheugen testen doorlopen, windows booten is altijd al een hele leuke, daarnaast heb ik nog een paar keer Sandra mem-bench gedaan (dit alles op 108x9.5 zodat mem op 144)

Nu heb ik hem op 106 gezet, en is ie hopelijk stabiel, maar ik ga ook nog ff met een beter (loopend) mem-proggie testen.

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Succes:) ik had bij mij met 8.5x 108mhz geen problemen met het geheugen (2x 128mb pc133 Mtec) gewoon op 133 mhz laten draaien via het bios(141mhz volgens CpuID)

Edit: vergeet te zeggen dat ik Vio ook op 3.45v het staan|:(

• Jake
  • Niet online
Ik heb SpecTek geheugen (da's geloof ik gewoon gemaakt door een A-merk, maar waarschijnlijk afgekeurt ofzo; weet ik veel hoe het gaat in die fabrieken) en het loopt dus wel aardig op hogere klok-snelheden, je moet alleen wel op cas3 laten staan. Er zit een nette (= volledige) SPD bij, zodat ik daar niet op hoef te letten.

Dat je BIOS 133 zegt en proggies wat anders, is omdat het in het bios gewoon een manier is om aan te geven dat je je memory op 4:3 zet (of op HostClck+PCI-Clck, wat je wilt), omdat je FSB 108 is, zal je memory op ongeveer 144 draaien (afronding daar gelaten)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Nee ik zeg het verkeerd:)
ik heb mijn mem-clock op 133mhz = FSB+33 :)
het kwam er wat raar uit in mijn vorige posting :Z al een beetje ;)

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op woensdag 07 maart 2001 23:04 schreef gellie het volgende:
Nee ik zeg het verkeerd:)
ik heb mijn mem-clock op 133mhz = FSB+33 :)
het kwam er wat raar uit in mijn vorige posting :Z al een beetje ;)
Mierenneuk mode, maar misschien toch even fijn om te weten.
Het is niet FSB+33 het is fsb+pci-bus
en pci bus= 100/3 (normaal dus 33)
heb je een fsb van bijv 108 dan is je pci-bus
108/3=36
Dus loopt je geheugen op 108+36=144 mhz

Geen inspiratie

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Mag ook:)
'k was in beide gevallen niet echt wakker meer 8-)

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik had eerst een bad flash, nu werkt mijn a7v weer maar met de 1001 versie van de a7v133. Deze werkt opzich wel ok. (liever een anders, komt eraan dus ..)
Maar sinds ik deze heb ( of sinds ik mijn bioschip verwijders,opgestuurd,etc etc etc , opnieuw erin gezet heb) moet ik ook altijd eerst hem aanzetten , dan lijkt hij goed op te starten, hij telt het geheugen en alles. Alleen het scherm springt niet aan.. dat gebeurt pas als ik op reset heb geduwd, dan doet ie het wel...
Ik vraag me echt af hoe dat komt...
foute bios ? slechte bioschip ? andere oorzaak ?

Geen inspiratie

Pagina: 1