Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 12:40
Mijn vader heeft net een nieuwe PC gekocht met daarin een MSI radeon 4650 en de fan draait constant op volle toeren. De PC zelf is redelijk stil maar die graka-fan is zwaar irritant. Ik heb al geprobeerd om via Catalyst Control Center de fan handmatig naar een lager toerental te zetten maar er gebeurt niets. Ook via MSI's Afterburner progsel lukt dit niet, het zou echter wel mogelijk moeten zijn want volgens de Help file van Afterburner is de optie niet in te schakelen als de kaart het niet ondersteunt. Als de fan op auto staat zie je wel de aangegeven fanspeed veranderen maar er is geen enkel verschil in snelheid of geluid te merken. Bij de winkel wisten ze ook niet waar het aan ligt. Is er nog iets wat ik kan proberen of wordt dit een gevalletje RMA?

Overige specs

Mobo: Asus P7P55D LX
Proc: i7 860

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
Helemaal niemand enig idee? Zit nl. bijna aan de 7 dagen waarbinnen ik volgens de wet Koop op afstand de zaken terug kan sturen...

[ Voor 65% gewijzigd door Kurgan op 14-01-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
Het is mogelijk dat je fan niet aan te sturen is. Kijk even of er meer dan 2 draadjes naar de fan lopen. Als dit niet het geval is, dan is de fan in ieder geval niet aan te sturen en zou ik de kaart terugsturen nu het nog kan. Als er wel meer dan 2 draadjes lopen is de fan waarschijnlijk wel aan te sturen, maar zit er ergens iets verkeerd. Dat kan natuurlijk in de hardware of de software liggen. Je zou je kaart eens in een andere pc kunnen testen. Zoek ook even op Google op of deze fan inderdaad aan te sturen is. Als dat wel het geval is, maar het werkt in meerdere pc's niet, dan lijkt me het een duidelijke kanditaat voor RMA.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
Goeie tip, zit ik te klooien met drivers, CCC en MSI Afterburner terwijl ik gewoon even naar de aansluiting van de fan had moeten kijken... 8)7 |:( Zoals te zien op deze foto is de fan idd niet regelbaar. Die kaart gaat dus morgen retour. Heel erg bedankt voor deze eye-opener: altijd eerst de simpelste dingen controleren! _/-\o_