Toon posts:

VOIP - Op hetzelfde nummer bereikbaar zijn met verschillende

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het met VOIP meestal mogelijk om bereikbaar te zijn via verschillende telefoons tegelijk? Indien meerdere telefoons aangesloten zijn op hetzelfde SIP-account, zal dit gewoon goed gaan?

Via budgetphone.nl heb ik inmiddels een 010-nummer besteld en ik wil deze namelijk op mijn eigen Asterisk-server gaan hosten.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Sommige DID aanbieders ondersteunen multiple registrations; weet niet of budgetphone dit ondersteund, dat zou ik eens uit moeten testen.

Aangezien je zelf een Asterisk server hebt, kun je meerdere extentions aanmaken en een ringgroup aanmaken. Ringgroup kun je dan instellen welke extentions af moeten gaan. Vervolgens stel je de incoming trunk in dat ie naar de ringgroup moet gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Krypt op 13-01-2010 21:26 ]

Pvouput live

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-03 20:34
Met Krypt.

Binnen Asterisk is het mogelijk een zogenaamde ringgroup aan te maken. Vervolgens even voor elke client een account aanmaken en elke client met z'n account aanmelden.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:03
Ik had ergens gelezen dat je prima met meerdere telefoons tegelijk een budgetphone account kan gebruiken

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 15:05
Ligt er een beetje aan wat het doel is. Je hebt vaak een mogelijkheid om een Hunt Group aan te maken. Zo'n groep bevat een aantal users die op een bepaalde manier aangeroepen worden (tegelijk, één voor één etc.). Aan deze Hunt Group hang je één centraal telefoonnummer waarna oproepen op dat nummer dus op verschillende toestellen uitkomen.

Verder is het bij SIP by-default niet mogelijk om met de credentials van een bepaalde user op meerdere plekken tegelijk in te loggen. Op het platform waar ik zelf ervaring mee heb is hier wel een service voor genaamd Shared Call Appearance. Hiermee krijg je wel de mogelijkheid één user op meerdere locaties tegelijk actief te krijgen. Als ik de term in Google gooi krijg ik wel resultaten van verschillende platformen dus misschien dat Asterisk er een soort gelijke oplossing voor heeft.

edit: Volgende keer sneller typen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.