Tele2 - SIP/VOIP via een Versatel Router?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323548

Topicstarter
De laatste weken ben ik fanatiek bezig met VOIP en Asterisk. Nu vraag ik me af of het eigenlijk mogelijk voor mijn ouders is om hun telefonie op te zeggen en voor VOIP te gaan. Een VOIP->Analoog adapter kost namelijk eventueel ook slechts €35,- en uit eigen ervaring weet ik dat ze goed werken.

Ze betalen nu €30,- per maand voor 20mbit+telefonie, maar dat zou €20,- per maand zijn zonder telefonie, mits er een vaste lijn aanwezig is. Anders kost het €25,- per maand.

Wat is de reden dat mensen zonder dure vaste lijn van KPN van €180,- per jaar, €60,- per jaar extra moeten betalen voor hun ADSL? Zou dit goedkoper zijn via Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00
De betrouwbaarheid van VoIP wil nog wel eens een rol spelen. En ja die betrouwbaarheid is prima bij goed ingerichte systemen. Maar waar wil je je ouders dan gebruik van laten maken? Van jouw eigen Asterisk server? En waar staat die achter? Achter een simpel DSL lijntje? Dan kan je je weer afvragen hoe betrouwbaar dat dan is.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twpk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-06 20:10
Anoniem: 323548 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:17:
De laatste weken ben ik fanatiek bezig met VOIP en Asterisk. Nu vraag ik me af of het eigenlijk mogelijk voor mijn ouders is om hun telefonie op te zeggen en voor VOIP te gaan. Een VOIP->Analoog adapter kost namelijk eventueel ook slechts €35,- en uit eigen ervaring weet ik dat ze goed werken.

Ze betalen nu €30,- per maand voor 20mbit+telefonie, maar dat zou €20,- per maand zijn zonder telefonie, mits er een vaste lijn aanwezig is. Anders kost het €25,- per maand.

Wat is de reden dat mensen zonder dure vaste lijn van KPN van €180,- per jaar, €60,- per jaar extra moeten betalen voor hun ADSL? Zou dit goedkoper zijn via Telfort?
Tele2 moet de KPN lijn huren, als er geen analoog product op actief is. Telfort 20Mb internet only is overigens ook 24.95pm, en dan zeggen ze ook nog doodleuk dat je geen lijnkosten hoeft te betalen(zit al in de prijs...). Bij het Internet en Bellen pakket zit de lijnhuur al bij de prijs in. Telefonie kost je dus eigenlijk 5 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Terugkomend op de eerste vraag.
Ja, je kan een ATA of VOIP router aansluiten in combinatie met Tele2 en de "Versatel router".
Vroeger (2 jaar geleden) had ik zo een combinatie met Voipbuster en dat werkte prima.
Dat moet nog werken, want er is niets verandert aan de router of aan het netwerk van Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323548

Topicstarter
Mijn ouders bellen slechts 60 minuten per maand, dus dat zou echt geen probleem zijn. Het is meer vervelend dat er €5,- per maand extra betaald moet worden voor ADSL, indien je geen KPN-lijn hebt of Tele2-telefoonlijn hebt.

Inmiddels heb ik al een perfect draaiende PAP2T oplossing staan namelijk en het enige wat er moet gebeuren is het verkrijgen van 20mbit internet voor €20,- per maand.

Zouden alle providers €5,- per maand extra vragen indien je geen telefonie via hun of een telefoonlijn via KPN hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Of vragen los een bedrag ervoor of het zit verwerkt in het maandbedrag. Geen keuze andere mogelijk.
Altijd goedkoper nog dan het budget belabo van KPN.

Als men zo weinig belt, is dan misschien een GSM abo voordeliger?
Pagina: 1