Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe heet een stroomkabel voor een USB-apparaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ben ik de kabel voor de stroomtoevoer van mijn externe USB harde schijf en mijn Linksys PAP2T adapter kwijtgeraakt. Daarom zoek ik naar een nieuwe stroomtoevoer.

Zoals hieronder zoek ik ze dus niet, maar met een stekkeruitgang i.p.v. USB-uitgang. Het ronde ding moet dus in het USB-apparaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00011285.jpg

Op internet vind ik bij zoeken op 'usb stroomkabel' helaas weinig goede resultaten, de resultaten die ik vind zijn met een usb-uitgang. Ik wil graag het usb-apparaat van stroom voorzien via een stekker.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 21:26 ]

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11 23:26
Ik vrees dat dit nogal apparaatafhankelijk is en je aan de hand van de waarden voor voltage en stroomverbruik in de mediamarkt een vervangadapter zal moeten zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel erg jammer zijn. Is de kans groot dat het belangrijk is dat er verschillende voltages tussen zitten? Een kleine voltage-afwijking hoeft toch geen probleem te zijn?

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Als ik "usb power cable" intik krijg ik redelijk veel resultaten. Probeer dat eens.

Hallo!

Verwijderd

Topicstarter
Met allemaal een USB-uitgang om via de computer het USB-apparaat in stroom te voorzien, ik heb de ronde uitgang nodig om mijn apparaat van stroom te voorzien via het stroomnetq.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek je d'r nou 1 of 2 :?
Iig, bel de jongens van www.voipshop.nl eens. Verkopen niks anders als die PAP2T en zijn broertjes, wellicht dat zij je kunnen helpen :)

En anders, wellicht heb je hier iets aan: http://www.allekabels.nl/...-Adapter-100240-Volt.html heb je alleen nog 2 normale USB kabels nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 21:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als ik het kabeltje zo bekijk, zit er geen transistor tussen. De inputspanning, -stroom en -frequentie zal dus hetzelfde zijn als de outputspanning, -stroom en -frequentie. Aangezien de spanning van USB gestandaardiseerd is (5 Volt), en de stroom ook begrensd is, zal dus ieder kabeltje dat past gewoon (veilig) werken.

Nu dus alleen nog op zoek naar zo'n kabeltje. Moet eerlijk bekennen dat ik ze zoals op dat plaatje nog nooit ben tegengekoment...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een externe 2.5" harde schijf gebruikt gewoon 5V, dus daar moet inderdaad niets tussen :)

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:30

Sabbi

je denkt aan mij.

je bedoelt zo iets:

Een universele adapter:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_main_3588_.jpg
(klik op plaatje)

even kijken wat er onder op je apparaat staat, correcte voltage en stekker kiezen en gaan..

[ Voor 7% gewijzigd door Sabbi op 13-01-2010 21:37 ]

Pagina: 1