Ik heb een gesloten houtkachel en kwam er gister achter dat er achter een klepje 2 gaten zitten waar precies een 90 mm "Cooling" fan op gemonteerd kan worden om de warme lucht achter de de wand van de kachel naar voren te blazen. Nou heb ik hier om te proberen een oude fan uit een pc voeding (hard kunstof uitvoering /12 volt) in gezet, maar na 5 minuten geeft deze het op. Als ik deze er weer af haal en laat afkoelen doet hij het wel weer. Blijkbaar kan deze fan niet over deze temparaturen. Ik heb een temp van 80 graden gemeten die hij de kamer in moet blazen.
Nu heb ik bij de leverancier van de kachel geinformeerd wat een setje moet kosten om dit op te lossen, en dit kost (schrik niet) €320,-
Dan krijg je 2 fans en een snelheid regelaartje.
Dit vind ik eigenlijk wel beetje te gek, en dus is mijn vraag is of iemand weet of er Fans zijn die bestand zijn tegen deze temperaturen. Op de conrad site vond ik een metalen uitvoering die op 230 werkt ( zoek op conrad naar: Axiaalventilator 230 V 92x92x38) maar bij de eigenschappen kan nergens temperaturen vinden tot welke deze blijft werken.
Nu heb ik bij de leverancier van de kachel geinformeerd wat een setje moet kosten om dit op te lossen, en dit kost (schrik niet) €320,-
Dan krijg je 2 fans en een snelheid regelaartje.
Dit vind ik eigenlijk wel beetje te gek, en dus is mijn vraag is of iemand weet of er Fans zijn die bestand zijn tegen deze temperaturen. Op de conrad site vond ik een metalen uitvoering die op 230 werkt ( zoek op conrad naar: Axiaalventilator 230 V 92x92x38) maar bij de eigenschappen kan nergens temperaturen vinden tot welke deze blijft werken.