Upgrade videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeemeerman2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 08:49
Hallo. Ik heb hier een pc staan welke toevallig ook nog in de Pricewatch staat. ;) (link)
Zo zie je meteen de specs.

Een budget-pc lijkt me het genoemd te worden. 400 euro, niet zo duur lijkt me.

Anyway, ik speel wat Trackmania en zou graag wat info hebben over een mogelijke vervanging van de videokaart om met hogere gfx te kunnen spelen op een aangename framerate. Enkel weet ik niet wat op dit moederbord past.
Ik ben niet thuis in de wereld van hardware, dus ik vraag jullie hulp. (Of is een RAM-upgrade beter hiervoor?)

Dank je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is denk ik een onboard kaart. Trackmania is niet echt een heel zwaar spel, op school draait het ook op een onboard kaart ;)

Maar ATI heeft net een nieuwe videokaart uitgebracht, de HD5670, die rond de 100 euro kost en waar je voorlopig wel even mee vooruit zou kunnen, zeker met Trackmania. Een vergelijkbare kaart van Nvidia zal de GT240 zijn maar according to verschillende benchmarks is de HD5670 sneller en dus een betere prijs/performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Die is eerder rond de 75,- ;)

Maar ook met een goedkoper kaartje als een HD4650 voor 35-40 euro kan je alle moderne games spelen (tenzij het niet lukt door je CPU, dat kan bij spellen als GTA4 wel eens het geval zijn). Wat je dan in ieder geval moet bekijken is of je nog een PCI-e x16-slot vrij hebt en hoeveel je voeding kan leveren. Al is bijvoorbeeld de HD4650 erg licht en die verbruikt maar zo'n 50W maximaal.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.