• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Hey iedereen,
Ik heb hier een stuk of 50 kleine video's (30-70mb) die ik middels TMPGenc Works 4 wil bewerken en vervolgens branden.

De video's zitten in een .mkv-container. Ik heb daarom K-Lite Codec pack geïnstalleerd en ALLE video's spelen nu goed af in WMP-classic. TMPGenc ondersteunt geen MKV-bestanden en daarom maak ik gebruik van AVIsynth. Ik maakte voor iedere .mkv een .avs bestand met er in:
code:
1
DirectShowSource("d:\videos\...\video.mkv")

De .avs-files voeg ik dan toe in TMPGenc alsof ze zelf een video zijn. En het werkt... Maar echter niet voor ze allemaal.

De .mkv bestanden bestaande uit MPEG4 en MPEG Audio Layer 3 (MP3?) werken prima, maar de .mkv bestanden die bestaan MPEG4 in combinatie met AAC-geluid werken niet zo als het hoort. De video's spelen wel af en het geluid ook, maar het probleem is dat het geluid veels te snel wordt afgespeeld. Ik bedoel dan niet dat het niet synct, maar alsof het BPM en pitch omhoog is gegooid. Je hoort dus zo'n hele hoge piep stemmetje.

Dit is wat er nog meer aan info staat volgens WMA classic van 1 van de video's waar dit probleem zich onstaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
General
Complete name                    : D:\Videos\video1.mkv
Format                           : Matroska
File size                        : 33.8 MiB
Duration                         : 3mn 38s
Overall bit rate                 : 1 295 Kbps
Writing application              : HandBrake 0.9.4

Video
ID                               : 1
Format                           : AVC
Format/Info                      : Advanced Video Codec
Format profile                   : High@L3.0
Format settings, CABAC           : Yes
Format settings, ReFrames        : 3 frames
Muxing mode                      : Container profile=Unknown@3.0
Codec ID                         : V_MPEG4/ISO/AVC
Width                            : 608 pixels
Height                           : 352 pixels
Display aspect ratio             : 16:9
Frame rate                       : 29.970 fps
Resolution                       : 8 bits
Colorimetry                      : 4:2:0
Scan type                        : Progressive
Writing library                  : x264 core 79
Encoding settings                : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x113 / me=hex / subme=7 / psy=1 / psy_rd=1.0:0.0 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=-2 / threads=3 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=0 / b_adapt=2 / b_bias=0 / direct=1 / wpredb=1 / wpredp=2 / keyint=300 / keyint_min=30 / scenecut=40 / rc_lookahead=50 / rc=crf / mbtree=1 / crf=20.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Color primaries                  : BT.601-6 525, BT.1358 525, BT.1700 NTSC, SMPTE 170M
Transfer characteristics         : BT.709-5, BT.1361
Matrix coefficients              : BT.601-6 525, BT.1358 525, BT.1700 NTSC, SMPTE 170M

Audio
ID                               : 2
Format                           : AAC
Format/Info                      : Advanced Audio Codec
Format version                   : Version 4
Format profile                   : LC
Format settings, SBR             : No
Codec ID                         : A_AAC
Channel(s)                       : 2 channels
Channel positions                : L R
Sampling rate                    : 48.0 KHz

Menu
00:00:00.000                     : Chapter 01

Nou denk ik dat het misschien iets te maken heeft met CBR/VBR? Iemand die misschien weet wat er verkeerd gaat of zelf hoe ik het kan oplossen? Ik zou het kunnen demuxen en de aac kunnen converteren naar een mp3, maar zou het graag op een andere manier willen oplossen.

Alvast bedankt!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

AAC is een lastige audiocodec, ik denk dat je met Directshowsource er niet zomaar mee weg komt in TMPGenc. Waar jij last van hebt is een codecpobleem voor AAC, ik heb geen idee wat K-lite allemaal installeerd. Sinds K-lite mijn pc helemaal overhoop gegooid heeft qua codecs loop ik er met een grote boog omheen. Je zou eens op Doom9 kunnen kijken wat je nodig hebt om die goed af te spelen.
Trouwens TMPGenc is een author programma, wat ga je ervan maken ? een dvd ? want dan heb je nog wel meer mogelijkheden..
Anders zit er niets anders op dan de bestanden die een AAC audio track hebben even om te vormen naar iets makkelijkers.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Wat is een betrouwbare converter die ik kan gebruiken om zo'n bestanden eerst om te zetten? Liefst naar een formaat dat dvd klaar is? (geloof dat het toch mpeg-2/4? met audio formaat?)

Je kunt er meerdere noemen als je ze kent :)

@caveman: Tnx voor je reply:)

edit: Reden dat ik dit vraag en niet gewoon google is, omdat je dan vaak van de shareware programma's krijgt die het voor geen meter doen. Het hoeft trouwens niet gratis te zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door MekZi op 17-01-2010 01:33 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Je zou eens ConvertXtoDVD kunnen proberen, gebruik ik meestal als ik even vlug een dvd wil hebben van een bestandje. Het is een "niet nadenk 3 clicks proggie" wat het over het algemeen wel goed doet. En als je een beetje aandacht aan het programma wijt, kun je er volgens mij best wel aardige menu's uit krijgen.
Met de shareware versie zou je even kunnen testen of het iets is voor je.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !