Origen AE X15E hoe te bedraden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik ben al ongeveer 2 weken aan het stoeien met deze kast (Origen AE X15E v2) Ik wil een mediacenter gaan bouwen.

Ik krijg de knoppen die op deze kasten niet goed aangesloten. Kabels zijn losgeschoten en de handleiding klopt totaal niet overeen met de kast. Er zitten allemaal extra kabels bij en in de handleiding staat nergens goed hoe je het moet aansluiten. Ik bouw al jaren pc`s maar dit is mij echt een raadsel.

Er moeten een aantal kabels lopen van het knoppen panneel zeg maar naar een klein printplaatje en van daaruit gaat het naar het moederbord. Echter is mij totaal niet duidelijk hoe het aangesloten dient te worden. Want de kabels heb ik er gewoon los bij gekregen. En in de handleiding staat het niet uitgelegd.

Kortom heeft iemand deze kast staan en kan mij precies uitleggen hoe ik hem moet aansluiten ?

Hier staat een foto http://www.zyluxtechnology.com.au/X15GEN2INSIDE.gif ik moet dus weten hoe het kleine printplaatje en het scherm moet worden aangesloten

(mijn excuses als het in het verkeerde subforum staat hier leek het me wel het beste)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om wat voor knoppen gaat het dan? Het lijkt me dat het toch wel te achterhalen moet zijn welk kabeltje waar naar toe gaat.
Post anders eens een fatsoenlijke foto waarop te zien is hoe eea in elkaar zit.

Daarbij past dit beter in Overige Hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein printplaatje daarop zitten de powerbutton en een aantal andere knoppen. Die kabels zitten allemaal los. Daarnaast zit nog een klein printplaatje voor de IR sensor en dergelijke,

Wat moet waar ? Er staat in de handleiding dat er een kabel moet lopen van het kleine printplaatje waar de IR sensor op zit naar de knoppen. Maar er staat nergens in waar hij precies aangesloten dient te worden.

Ik zal morgen foto`s posten. Ik heb hem op dit moment op het werk staan omdat ik het zat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

powerleds en- knopjes zijn makkelijk, die sluit je gewoon aan via trial and error. En ik heb het idee dat er vast ergens een pinout op de print gedrukt staat die je kunt matchen met die van je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja het probleem is niet alleen dat er power en reset aangesloten moet worden maar ook nog een extra 12 volt. En er staat ook niks op de printplaatjes.

Hele dure kast maar aansluiten is waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
http://www.origenae.co.kr...pds&wr_id=50&sca=Software
Hier is de manual indien je niet de goede hebt.(er zijn 2 versies).
Pagina: 1