Enkel ontvangst DVB-T met kerstboom... zeer vreemd...

Pagina: 1
Acties:

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-01 08:58
Hey allemaal, Ik gebruik deze antenne om dvb-t te ontvangen (of proberen te ontvangen). Het is een antenne met externe voeding. Ik gebruik hem binnen omdat ik door huur van studio hem niet buiten kan gebruiken.

Ik zit in Leuven, 2de verdieping en heb uitzicht op park met lage bomen, vanuit mijn raam is vrij zicht voor 50-100 meter rondom me.

Ik probeer de vlaamse zenders te ontvangen, maar dit lukt me maar niet, krijg amper ontvangst, antenne met de hand uit het raam houden levert niets op, tegen raam plakken ook niet, tegen kast (bij raam) werkt ook niet.
Ik krijg zeer slecht ontvangt (steeds beeld en geluid dat weg valt, of gewoon geen signaal). Heb het al veel verschillende dagen geprobeerd, maar het lukt maar niet.

Het vreemde is nu dat ik de afgelope maand toen mijn kerstboom stond de antenne eens op de top van de kerstboom heb gezet (dus als piek kun je zeggen :)). De kerstboom stond voor het raam, dus antenne op 1.8 meter hoogte en 50cm van venster ongeveer.
Met de antenne op de kerstboom heb ik de volledige maand perfecte ontvangst gehad, nooit storing, (enkel bij bellen met gsm ligt). Zelfs toen het sneeuwde kon ik gewoon digitale tv kijken zonder haperingen.

Nu heb ik mijn Kerstboom opgeruimd vandaag, ja het werd eens tijd. En heb mijn staande lamp terug gezet, en de antenne hieraan bevestigd. en je kan het al raden, niets, geen ontvangt meer of enkel met zeer veel haperingen...

Waar aan ligt dit, en wat kan ik doen om toch tv te kijken terug. Ik kan maar moeilijk het volledige jaar mijn kerstboom laten staan....

Verwijderd

deze antenne is richting gevoelig en ook gevoelig voor horizontale of verticale polarisatie. Zender locatie vanuit Leuven richting Vilvoorde. Dus met je antenne die richting draaien en eventueel eens plat leggen en zien waar je het sterkste signaal ontvangt?
Staande lamp: metaal, spaarlamp, ... stoort het signaal?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 20:28 ]