Toon posts:

Geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten wat nou het beste geheugen is om te gebruiken.
Je hebt allerlei verschillende types ECC, Registered, gewoon, corsair wat is het verschil en waar kan je het beste voor kiezen?

Ik ben benieuwd :)

Verwijderd

er zit veel verschil in de kwaliteit en prijs maar ook de garanties verschillen nogal

Verwijderd

Naar mijn weten kun je het beste geen ECC geheugen nemen. dit omdat dat langzamer is, en dat wil je natuurlijk niet.
je kunt het beste merkgeheugen nemen. Dit is stabieler en vaak beter over te clocken.
Ik heb sinds een paar week 128mb pc133 Dana-elec CAS-2 geheugen.
Dit bevalt super en draait zeer stabiel op 146 Mhz.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Wat 't beste geheugen is, hangt heel erg af van de rest van je systeem.
't heeft namelijk niet veel zin om een merkmodule te nemen die CAS-2 @ 150 MHZ doet, wanneer je een celeron hebt (heb nog geen celeron gezien die op 150-bus werkt)
Verder is voor een server die niet overgeklokt is, 't ook niet interessant om geheugen te hebben wat prima op meer dan de bussnelheid werkt, daar wil je betrouwbaar geheugen hebben (ECC dus en eventueel ook een bekend merk, zoals corsair, micron, infineon etc.))
Wanneer je een enorme berg geheugen wilt hebben (dus groter dan 256 MB modules) dan hebben we 't over registered (en eventueel ECC) CAS2 is hier vaak mooi mee genomen.
Voor huis-tuin-en-keuken werk kun je vaak genoegen nemen met goedkoop geheugen wat ook nog eens op de door jou gebruikte bus-snelheid op CAS2 geschakeld kan worden.
Alleen wanneer je je PIII net niet meer stabiel krijgt op 145 MHz bus, dan is 't interessant om voor hoger geklassificeerd geheugen te gaan.

Je moet je alleen niet blind staren op marketing kreten, want hoe vaak ik niet zie dat de PC van een klant uitgerust is met duur geheugen en in de BIOS ingesteld staat "Spread spectrum: Enabled" en/of "A20 : normal" en/of "CAS: 3-3-3"
En dan ook nog niet de VIA-4-in-one drivers installeren.

[raas-mode van vanmiddag]
Da's gratis performance, maar dat is blijkbaar niet interessant. Interessanter is dat je niet naast de kast kunt staan vanwege de herrie (lucht fluit langs de (meterslange) IDE-kabels etc.), de core heeft een temp van 29 graden door de nodige peltiers en de HD's (in RAID) zijn niet vooruit te branden door de warmte (en opgefrotte kabels)
[/opgelucht]

Je kunt vaak meer performance halen uit je geld (en dat is waar tweaken om gaat) door goed de onderdelen op elkaar af te stemmen en je te verdiepen in de juiste settings, dus wat voor eisen stel je aan je systeem?:7

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ok Td-er,

Ik wil een Asus cuvx-dls met 2 Pentium III 1000 Mhz kopen en de Asus 7700 Ultra en een Seagate Cheetah X15 en de rest cd en cd-rw is ook scsi ik wil er minimaal 512 mb geheugen in hebben hoe zou jij dit samenbouwen met betrekking op geheugen en eventueel overclocken?

Bedankt alvast!

Ik wil er voornamelijk grafische programma's op draaien en natuurlijk ook games.

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

En blijkbaar heb je geld over:):9

Ga maar voor 1x of 2x 512MB pc133 A-merk. Evt cas2. Controleer wel even of 512MB modules worden ondersteund. Veel plezier!

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Geen ECC
Merk: Dane-Elec

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op woensdag 07 maart 2001 18:42 schreef FrankGuthrie het volgende:
Geen ECC
Merk: Dane-Elec
Kun je Dane Elec goed oc-en en op cas2 laten lopen?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

mvds

Totally awesome!

Even de search gebruiken graag!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.