D-Link DIR-855 time-outs (icm Ziggo)

Pagina: 1
Acties:

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 14:36
Intro
Wij hebben hier internet van ziggo, het snelste alles in 1 pakket. Dit werkte samen met een Sitecom WL308 Gaming Router voor ongeveer een jaar lang, retestabiel. Helaas is deze router vorige week overleden en ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe router. Deze keuze was niet moeilijk en snel gemaakt, namelijk een D-Link DIR-855 met oog op de toekomst van Ziggo. Deze heb ik vandaag aangesloten.

Probleem
De D-Link router heeft ongeveer een kleine 10 minuten goed gefunctioneerd, daarna begonnen de problemen. Constant viel internet weg, de verbinding tussen de router en modem bleef wel actief. De time-outs waren varierend van 5 seconden tot hele minuten. Kortom er is geen stabiele internetverbinding mogelijk zodra de D-Link router word aangesloten.

Wat heb ik zelf geprobeerd
Alle andere pc's losgekoppeld om te kijken of dat het probleem verhielp. Maakt niks uit.
QoS uit/aan gezet, geen verschil
Traphic Shape uit/aan gezet, geen verschil

Ik zou voor de rest niet zo snel weten waar het aan kan liggen, uit de log van de router komen er geen specifieke dingen naar voren waar het aan zou kunnen liggen. Enige wat ik nog zou kunnen proberen is de router een reset te geven. De laatste firmware staat erop.

Heeft 1 van jullie een idee?
Alvast bedankt!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB