Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Maneuvre
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-12-2018
Ben een Netwerk Noob :? 8)7 |:( ,

Ik sta op het punt om een Synology DS 209 aan te schaffen, maar wil dit ivm met de kosten vooralsnog met maar 1 2tb HD combineren. Verder wil ik deze NAS gewoon op JBOD instellen in de hoop dat, mocht 2 terabyte niet meer genoeg zijn, ik er later weer een 2tb HD ernaast kan prikken.

Nu zijn de vragen:

1 Kan je een dual bay NAS met maar 1 schijf aansluiten?
2 Kan je erna 'gewoon' een extra HD erin hangen zonder dat je allerlei dingen moet aanpassen, en je hierdoor de bestaande HD niet hoeft te formatteren of iets dergelijks maar er gewoon 2 TB ruimte bijkomt? (of is dat indexmatig niet mogelijk)

Groeten,

Maneuvre

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:23

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Maneuvre schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:03:
Nu zijn de vragen:

1 Kan je een dual bay NAS met maar 1 schijf aansluiten?
2 Kan je erna 'gewoon' een extra HD erin hangen zonder dat je allerlei dingen moet aanpassen, en je hierdoor de bestaande HD niet hoeft te formatteren of iets dergelijks maar er gewoon 2 TB ruimte bijkomt? (of is dat indexmatig niet mogelijk)
1: Ja
2: Ja, wel formatteren uiteraard, krijgt een driveletter en wordt als extra schijf gezien

LinkedIn WoT Cash Converter

• Maneuvre
Ok, thanks,

Maar wat ik hier uit begrijp is dat ik de HD die er al in hangt niet meer hoef te formatteren? maar wel de nieuwe natuurlijk die naast de al bestaande schijf als extra, aparte schijf wordt gezien en niet als onderdeel van 1 volume? Toch?

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:21
Check deze en natuurlijk deze eens, daar kan je denk ik alles wel vinden...

"If a man is considered guilty for what goes on in his mind. Then give me the electric chair for all my future crimes" - Prince
ShareValue E-miel

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:23

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
lier schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:56:
Check deze en natuurlijk deze eens, daar kan je denk ik alles wel vinden...
Nog beter: http://www.synology.com/enu/products/features/RAID.php

LinkedIn WoT Cash Converter

• Maneuvre
Thanks to All
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True