• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11-2025
Beste forumleden,

Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uit kom. Ik heb een muziekcomputer waar ik ook videoclips mee kan afspelen. Alleen moet ik deze computer dan aansluiten op een tv omdat de VGA al in gebruik is door een LCD monitor. Kan ik dit dan het beste via S-Video doen of kan dit niet? Het gaat wel over een afstand van 20 a 30 meter dus dit zal vrij lastig worden of een heel duur grapje. Is er misschien nog een andere mogelijk met scart of kan dat niet?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten,

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

s-video kan niet, die stuurt geen geluid door, en een afstand van 20 meter is sowieso niet echt geschikt voor het transporteren van video,

een tft-tje erbij aansluiten is geen mogelijkheid?

• ChrisAB
Nee geluid hoeft in principe niet want dat gaat gewoon via de speakers van mijn muzieksysteem. En wat bedoel je precies met een TFT-tje erbij aanschaffen? Ik begrijp dat niet helemaal.

• amx

amx

als geluid er niet bij hoeft, zou S-video misschien de oplossing kunnen zijn, al is 20 meter niet echt een ideale afstand voor het overbrengen van videosignaal... het zou wel kunnen,

is het niet makkelijker om dichtbij de muziekcomputer een beelschermpje neer te zetten? bijvoorbeeld tft? waar wil je de videobeelden voor gebruiken?
scart is helemaal geen optie, daar heb je teveel verlies

Verwijderd

Word inderdaad moeilijk denk ik. Hangt er ook een beetje van af hoe groot je tv is. S-Video stuurt volgens mij geen geweldig hoogstaand beeld door.

Misschien zou je iets in de richting van een media streamer kunnen zoeken, moet je hier even tussen kijken: http://tweakers.net/price...KzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB
Maarja dan zit je wel aan een prijs van tussen de 50-100 euro. En ik weet niet of je dat er voor over hebt.

Bijvoorbeeld de Western Digital WD TV Live Media Player

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 21:22 ]

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 20:41
Vanaf wanneer gaat er (merkbare) kwaliteitsverlies optreden? Ik wil mijn pc op mijn tv aansluiten dmv s-video.

Een 5 meter kabel is voldoende, maar moet ik een duurdere afgeschermde kabel kopen:
http://kabeltje.com/hq-svhs-aansluitkabel-5m-p-86.html

Of is een goedkopere voldoende:
http://kabeltje.com/svhs-aansluitkabel-verguld-5m-p-97.html

• ChrisAB
Ik ga het morgen eerst is proberen met een S-Video kabel, een kortere door de computer bij de TV te zetten maar dit alleen om te testen. Ik zag op internet wel kabels van 20 meter waar je 50 euro voor betaald maar eerst is kijken wat de kwaliteit. Ik kan niet iets met VGA doen zeker? En een WD TV Media player gaat hem niet worden denk ik.
Bedankt voor de snelle reacties iig.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik heb hier een redelijk chique s-video-kabel van 10 meter ongebruikt liggen - de kwaliteit is om te janken. Heeft ook wat te maken met andere bekabeling (de s-video-kabel is blijkbaar toch niet al te goed afgeschermd, of er ligt toch iets te veel andere troep) maar ook als ik 'm los door de kamer uitrol houdt het beeld niet over. 20 meter is imo waanzin, daar ga je je echt aan ergeren. Voor meer dan een paar meter moet je sowieso zeer kwaliteitsbewust shoppen. Helaas is duur niet altijd goed.

Mijn oplossing voor analoge tv is een ouwe videorecorder naast de computer zetten en daar met s-video (en indien nodig een s-video-naar-scart-verloopje) naar toe, de tv vervolgens met de normale coax op de video aansluiten. Het pc-beeld zit dan gewoon tussen de andere zenders. Omdat ik nog meer dan 1 crt gebruik, hangt er nog een kabelversterker tussen en dat geeft al met al een behoorlijk beeld, tot meer dan 15 meter. Hangt overigens ook van je tv af, er zijn nog prehistorische modellen die niet actief de maximale zendersterkte opzoeken en dan heb je wel wat meer ruis. Het enige nadeel is dat zo'n ding stroom verbruikt, maar ik denk dat je voor elke vorm van analoge video over 20 meter actieve componenten nodig hebt dus dat hou je toch.

Mocht je een tweedehands videorecorder maar dubieus vinden, dan kan je bij de elektroboer of op eBay naar een rf- of hf-modulator zoeken. Die kost je minder dan vijf tientjes en doet, in dit geval, hetzelfde.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• ChrisAB
Bedankt voor de reacties. Tot mijn verbazing zat er toch een VGA aansluiting op de PC dus ik ben nu bezig alles te testen alleen loop ik tegen een probleem aan. Als ik op mijn LCD monitor gewoon de muziek wil afspelen blijft het beeld daar zwart en op de TV krijg ik daar nu het scherm te zien, heel groot. Maar dit wil ik juist niet. Ik wil op mijn normale LCD computerscherm de muzieklijst en op mijn Samsung TV de videoclips. Hoe kan ik dit instellen? Bij configuratiescherm? Kan iemand dat mij uitleggen die daar ervaring mee heeft.

• amx

amx

ik weet niet precies wat je bedoelt, maar als het gaat om beeldschermen identificeren, kun je dat vinden onder configuratiescherm, beeldscherm, tabblad instellingen, met Nvidia grafische kaarten kun je daar meestal wel aangeven welk scherm je waarvoor wilt gebruiken. Hoe dat met ATI werkt zou ik niet weten...
Pagina: 1