Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 22:00

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Topicstarter
Dusss....

Alles werkt wel gewoon. Case is een Lian-Li PC-A71F. Is dit erg (als de PC dus wel gewoon blijkt te werken) of moet ik echt weer m'n hele mobo er uit gaan halen?

Kan het misschien zijn dat deze case geen afstandsbusjes nodig heeft? Bordje paste immers perfect in het I/O shield. Of hebben alle kasten dat nodig?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 14:39
Indien het gewoon werkt heb je dus geen sluiting veroorzaakt, dat komt dan doordat of het moederbord aan de onderkant geïsoleerd is of de kast aan de binenkant niet geleidend is, wel geluk. Niet weer doen echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

De afstandsbuisjes zijn meestal nodig om de soldeerpunten van de moederbord te isoleren van de behuizing, welke meestal geleid.

Dit zodat niet per ongeluk soldeerpunten aan mekaar geknoopt worden door de kast, waar deze niet bedoeld zijn.

Ik zou alsnog die buisjes plaatsen

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtBlackEyes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06-2022

SgtBlackEyes

Nieuwschierig aagje

inderdaad. ik had dit ook niet gedaan en mn hele pc deed het niet. Gewoon plaatsen :P

Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 11:54
Abomination schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:43:
De afstandsbuisjes zijn meestal nodig om de soldeerpunten van de moederbord te isoleren van de behuizing, welke meestal geleid.

Dit zodat niet per ongeluk soldeerpunten aan mekaar geknoopt worden door de kast, waar deze niet bedoeld zijn.

Ik zou alsnog die buisjes plaatsen
Ik ook (hoewel zelf nog nul ervaring). Ik kan me voorstellen dat niet altijd alle soldeerpuntjes bitjes verwerken, en als je een configuratie aanpast op je pc, dat bijvoorbeeld een extra stukje moederbord moet gaan functioneren. Als precies dat stukje dat eerst inactief is en later actief wordt nou tegen je case aanzit, kan het zomaar zijn dat je over een halfjaar een well done gebakken moederbord hebt en dat wil je niet. ;)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Topicstarter
Hmm, de hele case is van aluminium. Ik gok dat het daarom niet kortsluit?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Aluminium geleid volgens mij ook wel elektriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:14
Hoe heb je het mobo vastgeschroefd dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Barleone schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:48:
[...]

Ik ook (hoewel zelf nog nul ervaring). Ik kan me voorstellen dat niet altijd alle soldeerpuntjes bitjes verwerken, en als je een configuratie aanpast op je pc, dat bijvoorbeeld een extra stukje moederbord moet gaan functioneren. Als precies dat stukje dat eerst inactief is en later actief wordt nou tegen je case aanzit, kan het zomaar zijn dat je over een halfjaar een well done gebakken moederbord hebt en dat wil je niet. ;)
Dat niet alleen ,maar ook allemaal rare (te hoge) spanningen en kortsluitingen....

Aluminium geleidt wel, maar oxideert ook ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aluminium is zeer geschikt voor de geleiding van elektriciteit en warmte. Voor dezelfde stroomdoorgang heeft men bij aluminium slechts de helft van het gewicht van koper nodig.
:')

Het kan zijn dat de kast bewerkt is met lak of verf oid.

Maar ik zou er altijd afstandsbusjes tussendoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Denk nog maar eens na, aluminium geleid niet vanwege z'n oxidatie, maar daaronder (zei het in mindere mate) nog wel. Daarnaast zou het me niet verbazen als de MB/PCI-e mounts 'gewoon' staal zijn vanwege het farraday effect. Enfin: isoleer die zut gewoon met de busjes, en en hoop dat het allemaal goed blijft werken. Een winkel die er achter komt dat je er zonder busjes spanning op hebt gezet hoeft je geen garantie te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:40

DaRoot

Some say...

en de backplate in de behuizing had niet al afstandsbusjes erin geperst o.i.d.?
Kan me niet voorstellen dat het board dan lekker in z'n I/O shield valt..
en daarbij, je aardt het moederbord juist op alle punten waar je hem vast schroeft volgens mij..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 11:58

Cheezus

Luiaard

DaRoot schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:58:
en de backplate in de behuizing had niet al afstandsbusjes erin geperst o.i.d.?
Kan me niet voorstellen dat het board dan lekker in z'n I/O shield valt..
en daarbij, je aardt het moederbord juist op alle punten waar je hem vast schroeft volgens mij..
Dat moet haast wel. Als hij daadwerkelijk z'n moederbord tegen een metalen plaat heeft geschroefd gaat deze echt niet werken, of je moet zo'n ASUS moederbord hebben waarvan de hele achterkant is bedekt met een plaat..

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/images/uploaded/Asus_Marine_Cool_3.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Cheezus op 13-01-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 22:14
Ik zou in ieder geval het mobo opnieuw assembleren. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er nu geen kortsluiting is, maar als je in de toekomst een schijf erbij zet en je sata kabeltje in je bord prikt, dat het dan fout gaat. Ik heb het vaker meegemaakt dat mensen maanden na de bouw problem en krijgen door het ontbreken van de busjes. Het zou toch zonde zijn dat je hardware door lui gedrag kapot gaat? Tevens weet je zo niet zeker of je pc goed blijft draaien en is hij in die zin niet betrouwbaar.

Kortom, mobo opnieuw inbouwen, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

dikke kans dat dr al busjes in de achterplaat "geintegreerd" zijn, hetzij uitstulpingen, hetzijn gelijmde of geperste busjes.. :) anders had ie echt niet in de IO plaat gepast..
google images laat zien dat dr afstandsbusjes tussen moeten.. dat word uit elkaar halen dus :)

[ Voor 22% gewijzigd door AlexanderB op 13-01-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06 19:01
i7x schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:49:
Hmm, de hele case is van aluminium. Ik gok dat het daarom niet kortsluit?
thrust me... aluminium is een hele goede geleider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Topicstarter
Okidoki dan. Vervelend maar dan ga ik inderdaad opnieuw m'n moederbord bevestigen. Bedankt voor de reacties iedereen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

primusz schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:26:
[...]

Dat moet haast wel. Als hij daadwerkelijk z'n moederbord tegen een metalen plaat heeft geschroefd gaat deze echt niet werken, of je moet zo'n ASUS moederbord hebben waarvan de hele achterkant is bedekt met een plaat..

Plaatje:
[afbeelding]
Tja, dat plankje kost zo'n €1500 volgens Asus, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk ;)

Er zijn wel moederborden met een stuk plastic op de achterkant geplakt (met name Acorp deed dat), maar tegenwoordig zie je dat amper meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 01:05
Als de afstandsbussen er niet in zitten, dan passen de poorten op het moederbord toch niet goed ten opzichte van de uitsparingen achteraan in de kast? En de insteekkaarten komen dan ook net iets te kort om degelijk in de sleuven geschoven te worden? Dus hoe krijg je dat dan passend en werkend? :) Het moederbord is dan toch een paar mm opgeschoven ten opzichte van de case.

[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 14-01-2010 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 11:58

Cheezus

Luiaard

TERW_DAN schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:37:
[...]

Tja, dat plankje kost zo'n €1500 volgens Asus, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk ;)

Er zijn wel moederborden met een stuk plastic op de achterkant geplakt (met name Acorp deed dat), maar tegenwoordig zie je dat amper meer.
Volgens mij is het ook nooit verder gekomen dan een prototype, maar het ging om het idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:10

Dark

who tweaked the light?

soms zitten er gewoon voorgevormde nokjes op de mobo-tray, daar kan je het rustig zonder afstandsbusjes op schroeven...

die busjes maken trouwens gewoon electrisch contact, zijn van messing meestal, en aarden het moederbord. wel voorkomen ze dat andere soldeerpunten op het moederbord de tray raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

volgens google images niet bij deze kast (voorgevormde dingetjes..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

primusz schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:47:
[...]

Volgens mij is het ook nooit verder gekomen dan een prototype, maar het ging om het idee :P
Klopt, daarom was het kreng ook zo duur (en omdat die achterplaat gelijk een polymeer accu was :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 11:54
Laagvliegerke schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:43:
[...]
Dus hoe krijg je dat dan passend en werkend? :)
[...]
Als de TS tweakerbloed heeft: met een hamer past alles :o

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 01:05
Een hamer is inderdaad een zeer multifunctioneel werktuig :P
En idd een tikfoutje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1