🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Dit zodat niet per ongeluk soldeerpunten aan mekaar geknoopt worden door de kast, waar deze niet bedoeld zijn.
Ik zou alsnog die buisjes plaatsen
Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32
Canon 60d - Tamron 17-50 f/2.8 - Olympus Zuiko 50mm f/1.8 - Olympus 70-230 f/4
Ik ook (hoewel zelf nog nul ervaring). Ik kan me voorstellen dat niet altijd alle soldeerpuntjes bitjes verwerken, en als je een configuratie aanpast op je pc, dat bijvoorbeeld een extra stukje moederbord moet gaan functioneren. Als precies dat stukje dat eerst inactief is en later actief wordt nou tegen je case aanzit, kan het zomaar zijn dat je over een halfjaar een well done gebakken moederbord hebt en dat wil je niet.Abomination schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:43:
De afstandsbuisjes zijn meestal nodig om de soldeerpunten van de moederbord te isoleren van de behuizing, welke meestal geleid.
Dit zodat niet per ongeluk soldeerpunten aan mekaar geknoopt worden door de kast, waar deze niet bedoeld zijn.
Ik zou alsnog die buisjes plaatsen
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Dat niet alleen ,maar ook allemaal rare (te hoge) spanningen en kortsluitingen....Barleone schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:48:
[...]
Ik ook (hoewel zelf nog nul ervaring). Ik kan me voorstellen dat niet altijd alle soldeerpuntjes bitjes verwerken, en als je een configuratie aanpast op je pc, dat bijvoorbeeld een extra stukje moederbord moet gaan functioneren. Als precies dat stukje dat eerst inactief is en later actief wordt nou tegen je case aanzit, kan het zomaar zijn dat je over een halfjaar een well done gebakken moederbord hebt en dat wil je niet.
Aluminium geleidt wel, maar oxideert ook
Aluminium is zeer geschikt voor de geleiding van elektriciteit en warmte. Voor dezelfde stroomdoorgang heeft men bij aluminium slechts de helft van het gewicht van koper nodig.
Het kan zijn dat de kast bewerkt is met lak of verf oid.
Maar ik zou er altijd afstandsbusjes tussendoen.
Kan me niet voorstellen dat het board dan lekker in z'n I/O shield valt..
en daarbij, je aardt het moederbord juist op alle punten waar je hem vast schroeft volgens mij..
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Dat moet haast wel. Als hij daadwerkelijk z'n moederbord tegen een metalen plaat heeft geschroefd gaat deze echt niet werken, of je moet zo'n ASUS moederbord hebben waarvan de hele achterkant is bedekt met een plaat..DaRoot schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:58:
en de backplate in de behuizing had niet al afstandsbusjes erin geperst o.i.d.?
Kan me niet voorstellen dat het board dan lekker in z'n I/O shield valt..
en daarbij, je aardt het moederbord juist op alle punten waar je hem vast schroeft volgens mij..
Plaatje:

[ Voor 7% gewijzigd door Cheezus op 13-01-2010 19:28 ]
Kortom, mobo opnieuw inbouwen, succes!
google images laat zien dat dr afstandsbusjes tussen moeten.. dat word uit elkaar halen dus
[ Voor 22% gewijzigd door AlexanderB op 13-01-2010 19:33 ]
thrust me... aluminium is een hele goede geleideri7x schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:49:
Hmm, de hele case is van aluminium. Ik gok dat het daarom niet kortsluit?
Tja, dat plankje kost zo'n €1500 volgens Asus, dus dat lijkt me niet waarschijnlijkprimusz schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:26:
[...]
Dat moet haast wel. Als hij daadwerkelijk z'n moederbord tegen een metalen plaat heeft geschroefd gaat deze echt niet werken, of je moet zo'n ASUS moederbord hebben waarvan de hele achterkant is bedekt met een plaat..
Plaatje:
[afbeelding]
Er zijn wel moederborden met een stuk plastic op de achterkant geplakt (met name Acorp deed dat), maar tegenwoordig zie je dat amper meer.
[ Voor 8% gewijzigd door D-Three op 14-01-2010 07:57 ]
Volgens mij is het ook nooit verder gekomen dan een prototype, maar het ging om het ideeTERW_DAN schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:37:
[...]
Tja, dat plankje kost zo'n €1500 volgens Asus, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk
Er zijn wel moederborden met een stuk plastic op de achterkant geplakt (met name Acorp deed dat), maar tegenwoordig zie je dat amper meer.
die busjes maken trouwens gewoon electrisch contact, zijn van messing meestal, en aarden het moederbord. wel voorkomen ze dat andere soldeerpunten op het moederbord de tray raken...
Klopt, daarom was het kreng ook zo duur (en omdat die achterplaat gelijk een polymeer accu wasprimusz schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:47:
[...]
Volgens mij is het ook nooit verder gekomen dan een prototype, maar het ging om het idee
Als de TS tweakerbloed heeft: met een hamer past allesLaagvliegerke schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:43:
[...]
Dus hoe krijg je dat dan passend en werkend?
[...]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
En idd een tikfoutje