Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(vista) computer beveiligen tegen verwijderen van prog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Is er een programma waarmee je vista kunt beveiligen tegen het verwijderen van programma's en bestanden.

Mijn pa verwijderd om de haverklap dingen van zijn laptop. En vervolgens ben ik uren bezig om het ding weer aan de praat te krijgen.

Hij ontkent dat ie iets weggooit en/of verwijderd. Hij klikt hoogstens iets weg (zucht |:( |:( ). Op cursus wil hij niet en het niveau van zijn computerkennis is nihil. (kan nog steeds na een aantal jaren geen bestandje op een usb stick en of cd/dvd branden.

U allen begrijpt mijn wanhoop misschien en kunt mij misschien verder helpen.

ps afspraken maken met die man kan ik dus echt niet, want hij gooit nooit iets weg en verwijderd niets....ECHT NIET!!!! O-)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het heet 'account met beperkte rechten'.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:09
foetsie

[ Voor 97% gewijzigd door Okki5 op 13-01-2010 19:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Okki5 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:46:

Herhaal dit eventueel voor program files of gewoon de hele c schijf.
errr... leuk, maar effectief gezien maak je hiermee een eigen versie van Windows.
mag ik aanraden om die icacls shizzle te bewaren voor noodgevallen en daar niet regulier inrichtwerk mee te doen? :)
Dankualstugraaggedaan :P

Geef de beste man gewoon een LUA (Limited User Account - met andere woorden: Geen Beheerder rechten) en Vista doet zelf de rest al voor je.

Soort van parental control, maar dan andersom.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 13-01-2010 18:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:22
Een andere invalshoek is om hem te vertellen dat je geen 'support' meer verleent en dat hij maar lekker naar een computerzaak moet gaan als iets het weer eens niet doet. Of reken zelf een leuk uurtarief.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Verwijderd

Topicstarter
Dit is absoluut geen wraakactie of iets dergelijks , het is helaas de trieste waarheid, als ik op zondag op de koffie ga zit makkelijk zo anderhalf uur met dat stomme ding te klooien.]

Dat met die parental control ga ik eerst maar eens proberen, dan heb ik de info van okki nog voor als dit niet afdoende werkt.

Heb al eens gedreigd om er mee te stoppen maar hij doet nooit iets, ECHT NIET (zucht)
God mijn dochter van 4 is al slimmer met een pc dan die ouwe

• Okki5
Sorry hiervoor alt-92, maar ik ben eraan gewend dat gebruikers niet op de c-schijf mogen schrijven en dat wordt altijd op deze manier geregeld. Dingen regelen met icacls of in oudere versies cacls is gewoon de eenvoudigste manier van maprechten instellen.

Ik haal het wel weg dan, graag gedaan!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Okki5 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:34:
Sorry hiervoor alt-92, maar ik ben eraan gewend dat gebruikers niet op de c-schijf mogen schrijven en dat wordt altijd op deze manier geregeld.
Maar dat mag een limited user op Vista/7 sowieso al niet :) - tenminste niet buiten de eigen profielmappen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Okki5
hm ok, nooit gemerkt... nooit te oud om te leren blijkbaar
In dat geval kan hij gewoon de account van zijn vader van groep veranderen en is het opgelost...
Pagina: 1