Ik heb een Asus P2B moederbord met een Pentium II 350 Mhz. Geheugen draait op 100 Mhz. ik wil een snellere processor, als het kan een pentium III erin. Van de winkel krijg ik advies het niet te doen, omdat het niet zou kunnen. maar toen ik hem kocht kon het wel. De Bios is 1012, flitst voorbij als ik opstart! Wie kan mij uitleggen of hert wel of niet kan?
Verwijderd
Ja, natuurlijk kun je er wel een p3 in duwen...
Je moet er alleen wel op letten dat je een p3 koopt met een fsb van 100Mhz, aangezien de BX chipset van de p2b maar 100 mhz aankan.. onovergeklokt natuurlijk
Je zult op de ASUS site ff moeten kijken welke de laatste bios versie is en deze ff downloaden, zodat je ook de nieuwere 100mhz fsb processoren (zoals de 900mhz) ondersteund worden
Je moet er alleen wel op letten dat je een p3 koopt met een fsb van 100Mhz, aangezien de BX chipset van de p2b maar 100 mhz aankan.. onovergeklokt natuurlijk
Je zult op de ASUS site ff moeten kijken welke de laatste bios versie is en deze ff downloaden, zodat je ook de nieuwere 100mhz fsb processoren (zoals de 900mhz) ondersteund worden
Een slot 1 PIII tot 550 MHz kan bijna altijd, maar voor snellere cpu's hangt het af van de revisie van je moederbord. Is die 1.12 of hoger, dan kan het bord het lagere voltage leveren dat deze snelle procs nodig hebben en kun je met behulp van een simpele slotket (van Abit of MSI bijv.) een FCPGA PIII installeren. Is je bord ouder, kijk dan op www.powerleap.com, waar je een adapter kunt kopen die de stroom voor de cpu direct uit je voeding trekt (ipv je mobo). Schijnt prima te werken.
Heb ook een P2B bios 1012 en revision 1.10
PL-iP3 "Slotket --> 49.95 dollar
Misschien kunnen we samen bestellen ?
Laat me iets weten dan
PL-iP3 "Slotket --> 49.95 dollar
Misschien kunnen we samen bestellen ?
Laat me iets weten dan
Verwijderd
Heb ook een ASUS P2B rev 1.10 en onlangs geupgrade naar een PIII800-100 FC-PGA versie. Ik heb gebruik gemaakt van een jumperless slot 1 converter en het werkte direkt! Rev 1.10 is een twijfelgeval; sommige hebben wel coppermine support, ander niet. Dat komt omdat ASUS de voltage regulator tijdens de productie van rev 1.10 heeft aangepast t.b.v. de Coppermine CPU's.
Check de voltage regulator op het P2B (die zit ergens in de buurt van de powerconnector en het AGP slot). Het typenummer is HIP4019CB, HIP4019ACB of HIP4019BCB. Alleen de BCB versie (zoals op mijn P2B) ondersteunt Coppermines. Voor versies die geen Coppermines ondersteunen: neem een slotkey adaptor met voltage jumpers en zet die op 1.8V i.p.v. default en het moet ook werken. De CPU loopt dan alleen op 1.8V i.p.v. 1.7V.
Verder heb je minimaal BIOS 1012 nodig en indien je een SB Live! in je PC hebt: de nieuwste drivers en Liveware voor deze kaart.
Check de voltage regulator op het P2B (die zit ergens in de buurt van de powerconnector en het AGP slot). Het typenummer is HIP4019CB, HIP4019ACB of HIP4019BCB. Alleen de BCB versie (zoals op mijn P2B) ondersteunt Coppermines. Voor versies die geen Coppermines ondersteunen: neem een slotkey adaptor met voltage jumpers en zet die op 1.8V i.p.v. default en het moet ook werken. De CPU loopt dan alleen op 1.8V i.p.v. 1.7V.
Verder heb je minimaal BIOS 1012 nodig en indien je een SB Live! in je PC hebt: de nieuwste drivers en Liveware voor deze kaart.
Pagina: 1