Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• aghodsi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-03-2023
Hallo,
Ik wou graag jullie deskundige advies over welke telefoon ik zou aanschaffen.
Ik woon in België, daarom is die keuze belangrijk voor mij omdat er hier in België geen koppelverkoop bestaat, waarvoor we gsm's gratis kunnen krijgen bij het nemen van een abonement en deze twee schatjes kosten elk
rond de 599 euro. Dus de keuze is niet voor de hand liggend.

Ik heb van beide veel reviews gelezen en bekeken op Youtube
Ik word verscheurd door de keuze :D
De specs voor wie niet weet waarover het gaat:
HTC HD2 -- http://www.htc.com/nl/product/hd2/specification.html
Nokia N900 -- http://www.nokia.be/ontde.../nokia-n900/specificaties

Ik ben iemand die veel smsjes stuurt(gratis smsjes bij prepaid abonementen zijn immens populair hier in België)

Wat mij sterk aanspreekt is in de HD2:
  1. 1 ghz processor
  2. Hoeveelheid RAM
  3. Capcitieve touch screen -- ondersteuning van multi touch
  4. Een meer volwassen besturingssysteem
  5. 4.3" scherm
  6. Althans niet noodzakkelijk, kan ik makkelijker GPS software vinden voor een WiMo toestel
Wat mij dan weer weerhoudt aan de HTC2:
  1. Windows Mobile, hoe je het ook keert of draait, een erg prettige besturingsysteem is dat niet(al verandert Sense daar wel een en het andere aan)
  2. Gemak bij het typen van een bericht
  3. Bugs van camera (roze plekken) -- al zouden die normaal moeten opgelost zijn door update, maar blijkbaar is het probleem er nog steeds
  4. Hetzelfde voor smsjes, blijkbaar blijven die heel lang in de outbox steken en geraken ze er niet
en te duchten tegenstander, de Nokia N900
Voordelen:
  1. 32 Gig internet geheugen
  2. Qwerty toetsenbord, dus zelfs als hun resistieve touchscreen niet goed zou werken, kan ik mijn toevlucht tot het toetsenbord nemen.(al heb ik zelf een Nokia 5800 Xpress Music en die on-screen-toetsenbord is uitstekend)
  3. Nokia! (ja ik vind dat een voordeel, ik wissel vaak van toetsel en Nokia is het merk waar ik uiters over tevreden ben
  4. http://maemo.nokia.com/im...dia/conversation-view.jpg Deze manier van smsen vind ik geweldig!
  5. Carl Zeiss lens
Nadelen:
  1. Maemo, hoewel opensource, nog steeds jong en de eerste Maemo gsm..
  2. tragere processor, maar kan blijkbaar multitasking perfect aan
  3. kleinere scherm(3.5")
  4. Hoewel het niet noodzakkelijk is, kan ik moeilijk een GPS software op de maeomo draaien(denk maar aan TomTom e.d.) Sygic is altijd een oplossing
  5. Nog geen portrait mode beschikbaar! Dus je moet je gsm altijd draaien
  6. Om te bellen moet je naar het menu en nog eens een dialer toets drukken om nummers te kunnen vormen!(Ok, alternatief is om het op één van je 4 desktops te plaatsen en zo het makkelijker te maken)
Hou er rekening mee dat het Maemo sowieso Upgrades krijgt en HD2 waarschijnlijk in maart een gratis upgrade naar WinMob 7 zal krijgen..

Zo..Ik zou graag eens horen welke gsm jullie zouden nemen en waarom.

Alvast bedankt!

Arya

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:25

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Kijk ik vind ze allebei mooi alleen ik zal even redeneren vanuit mijn eigen perspectief waar mijn keuze voor zou vallen.

• De HD2 heeft een capacitief scherm, de N900 niet. Wie wilt er nog een stylus? Ik niet.
• N900 heeft een toetsenbord, blijft altijd handig dan een touchscreen hoe goed die ook is.
• Windows Mobile op 1 Ghz werkt voortreffelijk, en je hebt de Windows vrijheden. Maemo daarintegen vind ik nog erg jong.
• HD2 is een stuk dunner in je zak, maar wel iets groter
• De camera van de N900 is beter
• Nog een nadeel aan de N900 is dat naast bellen, bijna alles in landscape modus moet. Dat is redelijk balen als je met 1 hand je telefoon wilt bedienen.

Al met al zou ik voor de HTC HD2 gaan, puur om de snelheid. Ik ben zelf dan wel altijd redelijk fan geweest van WIndows Mobile vanwege de vrijheid, en nu loopt het ook nog eens heel stabiel!

Maar succes met kiezen!

[ Voor 12% gewijzigd door N1ckk op 13-01-2010 22:42 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ook ik ben toe aan vernieuwing,na 12 jaar nokia ben ik 1,5 jaar geleden overgestapt op htc,de tytan2 om precies te zijn,een toestel waar ik spijt van heb gehad,nu heb ik de hd2 besteld bij vodafone,maar ik ben
toch erg geschrokken van de problemen met de hd2,en ook ik heb gekeken naar een N900
de redene waarom ik voor hd2 koos (voor de nadelen gelezen te hebben) was de uitgebreide agenda
functie,en taken planner van WM,vraag me af of de 900 ook zoiets heeft.

en dat te synchroniseren is met outlook,heeft er iemand daar ervaring mee?

• N1ckk

N1ckk

Het is in potentie qua functionalitieit allemaal hetzelfde naar mijn mening christian-mc. Echter vindt ik dat het de HD2 intuïtiever werkt (de agenda dan).

Onderbouw de problemen anders even die je ondervindt met je HD2?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer ik het goed begrijp, heeft christian-mc de HD2 zelf nog niet (alleen maar besteld) en is hij geschrokken van de problemen van anderen, waar hij over gelezen heeft.

Maar dat is het bekende verhaal : mensen met problemen posten nu eenmaal vaker op internet, om een oplossing voor hun problemen te zoeken. Wie geen problemen heeft, post ook vrijwel niet.

Zo heb ik zelf een N97, waar ook wel wat mensen problemen mee hebben, de mijne doet het gewoon goed, maar dat ga ik niet eenmaal per week ofzo in het betreffende topic posten :)

Wat de TyTNII betreft, man man heeft nu een Touch Pro (vanwege het toetsenbord) maar ervoor had hij een TyTN en zijn exemplaar deed het prima !

[ Voor 11% gewijzigd door Marly op 17-01-2010 03:14 ]

Verwijderd

As maandag zouden ze van vodafone contact opnemen over de beslissing,als ik echt
naar de specs kijken van de toestellen,dan hebben beide weer verschillende (aantrekkelijke)
functies,maar als ik niet kan omruilen,dan zou het moeten,toen ik gisteren belde zeiden ze
dat de hd2 in het begin veel problemen had,maar dat zou nu opgelost moeten zijn,dus als de problemen daadwerkelijk zijn opgelost,zoals het sms probleem,dat hij het niet kan bijhouden,dan schuif ik de hd2 nog niet opzij

wat ik bijvoorbeeld handig vind van nokia is dat die een opneem fuctie heeft voor de katkit
handig als je aan het rijden bent,je hoeft niks meer te doen,de tytan2 had dat helaas niet.

• N1ckk

N1ckk

Ga eens bijv. naar een Media Markt en probeer ze beiden even uit. Dan heb je wellicht meer het idee van wat je wilt.

• mbessels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-07 21:12
Je geeft al aan dat je veel reviews hebt gelezen, geen idee of je deze al hebt bekeken?
http://my-symbian.com/other/preview_n900.php
op pagina 3 staat veel info over de agenda functie etc.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik heb de HD2 gebruikt, vind het niks. Hoewel HTC's shell windows grotendeels verbergt blijf je hier en daar dingen tegen komen die gewoon niet kunnen. Sommige UI-elementen zijn bijvoorbeeld te klein om fatsoenlijk te gebruiken (drop-down lists anyone?), en hoewel er een stevige CPU in zit hapert het ding enorm. Zelfs een iPhone doet het sneller. (die ik minder dan 3 minuten gebruikt hebt, toch was het verschil merkbaar).

Verder is het scrollen lastig, om dat soms niet duidelijk lijkt te zijn dat dat is wat je wil. Harder drukken, of juist zachter lijkt geen zin te hebben. (dus stel je hebt een lijst, en je wil scrollen, dan pakt ie 3 vd 10 keer gewoon een item en opent het doodleuk i.p.v. een beetje scrollen)

Voor de multitouch hoef je het niet te doen, windows doet er niks mee, de HTC UI dan weer wel, maar ook daar is het gebruik beperkt. Verder is de browser niet erg fijn in gebruik. Valt lastig uit te leggen, weet ook niet of firefox er op windows telefoon is. Opera slaat de spijker in ieder geval niet op zijn kop (maar ook niet mis - hangt er tussenin). Internet Explorer zeggen we maar gewoon niks over :)

Het scherm is wel lekker groot, maar dat is ook meteen een nadeel, want het is een verschrikkelijk grote telefoon. Dat het helder is mag gezegd worden, fijn om naar te kijken. Ook het on screen toetsenbord van HTC werkt fijn. Wel jammer is dat het niet op de juiste momenten vanzelf in beeld komt, moet vaak handmatig geopend worden.

De nokia heb ik niet zelf kunnen proberen, maar van wat ik hoor is het erg fijn in gebruik, de nieuwere interface went snel en werkt ook redelijk soepel. Hij zal waarschijnlijk ook draagbaarder zijn om dat het minder lang en breed is dan de HD2. Ik zeg waarschijnlijk, om dat de HD2 niet in een van mijn zakken past, maar mijn 3650 en iPod wel. En dan is er nog ruimte over. De HD2 is gewoon te breed voor een gewone broekzak.

Voor software en uitbreidingen en de vrijheid te doen wat je wil moet je toch echt bij Nokia's Linux distro zijn.
Windows is nou eenmaal niet zo uitbreidbaar, aanpasbaar en open als Linux, en daar is gewoon niets aan te doen. Het zal waarschijnlijk niet moeilijk zijn om Thunderbird op Maemo te gebruiken als je dat fijn vind. Maar waarschijnlijk is de ingebouwde agenda, adresboek en mail/sms software goed genoeg voor dagelijks gebruik.

Een ander voordeel is de kwaliteit. Ik zeg niet dat HTC rommel maakt, maar nokia staat er gewoon om bekend goede telefoons te maken, die stevig in elkaar zitten. En er zijn ook niet zo veel meldingen over problemen, terwijl die er voor HTC's HD2 wel zijn.

Zelf zou ik altijd voor de N900 kiezen, om dat deze een toetsenbord heeft. Die fallback wil ik gewoon kunnen hebben, en dat kan met de HD2 niet. Misschien dat die voor jou ook een reden kan zijn. Ik weet niet of je veel typt, of misschien van plan bent het terminal scherm zo nu en dan te gebruiken, maar hoe dan ook, een fysiek toetsenbord blijft prettig.

Wat Nickalicious zei over het uitproberen; dat lijkt me een uitstekend idee. Ga naar de plaatselijke telefoonboer, en probeer ze gewoon lekker uit. Klik op alles, druk alles in, probeer de programma's uit.
Kwestie van gevoel bij de telefoons krijgen en uit de functies opmaken wat voor jou de beste keuze is.

Qua feiten, schattingen, bepalingen en gemiddelden heb je alle informatie bijna wel (vooral hier op tweakers).
Alleen de persoonlijke ervaring resteert!
Pagina: 1