Toon posts:

Ervaringen met refill sets voor laserprinter toner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een aantal jaren in het bezit van de Konica-Minolta 2430DL kleuren laserprinter. Deze heb ik nieuw gekocht voor een bedrag van rond de € 380,- . Nu zijn echter een aantal van de toners bijna leeg. Voor een set originele toners ben ik ruim € 500,- kwijt 8)7 en voor een niet originele set minimaal € 270,-. Na wat Googelen zie ik dat in Amerika en via Ebay toner refill sets worden aangeboden schommelend in prijs van € 90,- (via Ebay) tot zo'n € 125,- (in USA). Helaas kan ik nergens iets vinden over de kwaliteit van / ervaringen met dergelijke sets. Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, wie biedt dan goede kwaliteit. _/-\o_

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:49
Dan heb je de toner, maar afhankelijk van het merk kan het vullen heel erg lastig zijn. (ben niet bekend met dat type tonercartridge). Zo ken ik cartridges van kyocera waar je simpel een dopje los moet halen en zo de toner erin kan gieten, maar zo moet je bij veel HP cartridges gaatjes boren etc. Doe je ook maar iets fout dan kan het erg mis gaan, een stofwolk van toner in je huis is niet goed voor jezelf en levert een hoop troep op.

Je zou ook eens lang een refill-shop kunnen gaan, tegenwoordig kom je die overal wel tegen, ik zou hun voor een beetje extra de troep laten maken :) De shop bij mij in de buurt kan ook allerlei soorten merken toners vullen en garandeert 50 tot 70 procent besparing op de kosten.

Ik heb eventjes rondgekeken, je moet blijkbaar ook chips hebben voor dat type printer... Ik ken de shop niet, maar ze hebben blijkbaar alles wat je nodig hebt :) http://www.wz-refill.nl/i..._id=275&Itemid=75&lang=nl €140,- voor een set met alle benodigdheden.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 13-01-2010 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze aanbieder uit Nederland was ik bij mijn zoektocht niet tegengekomen. |:(
Bij mijn Minolta tonercartridge is het ook simpel een kwestie van een dopje los halen, nieuwe toner er in gieten, dop er op en de chip vervangen (wat een kwestie van een schroefje is).

Mijn vraag is vooral; heeft iemand ervaring met de kwaliteit van (een bepaald merk of leverancier van) toner vullingen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:22
Je kunt het ook niet tevaak doen overigens, omdat bij sommige toners de drum bij de toner in zit, en de drum door de jaren heen wel verslijt.