Toon posts:

Vaak crashes door oververhitting?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views

Verwijderd

Topicstarter
Woot m'n eerste post hier en meteen een vraag.
Sinds kort heb ik een PC voor een vriend inelkaar geschroeft, en als hij gta4 doert gaat hij snel hangen,als hij de PC+GTA4 opnieuw start doet hij het wel zonder hangs.
Iemand een idee?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je bent de specifcaties van de PC vergeten te vermelden ... , Grafische kaart?, CPU ?, Windows XP, voeding vermogen? etc..

Je zou met "SpeedFan" of ander programma kunnen kijken wat de temperaturen en spanning in de computer zijn, voor het spelen en tijdens het spelen ...

Heb je verder alle GTA patches geinstalleerd, en laatse video kaart drivers.?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:56

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT dan :w

Aardig veel vraagtekens zo:
Oververhitting? Hoezo dan? Wat zijn de temperaturen die je meet?
Welke drivers gebruiken we?
Ook zie ik helemaal geen systeem in je post staan. Op wat voor specs wordt GTA4 gespeeld?
Crashen andere games ook of alleen GTA4? Want als alleen GTA4 de mist in gaat dan zal het probleem ongetwijfeld daar meer in de buurt zitten dan in de hardware. Is GTA4 ook voorzien van de laatste patches, want daarmee zijn een hoop problemen gefixed afaik.

Bovendien is dit niet iets voor in PMG, want dat we het hier over een probleem met als directe veroorzaker processor, moederbord of geheugen hebben is nog geheel niet duidelijk.
Het is wel de bedoeling dat je zelf op onderzoek gaat alvorens je een topic opent, het is hier immers geen helpdesk. Ik stel voor dat je nogmaals Het algemeen beleid bekijkt, want daar staat dat netjes in.
Verder is er de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die mogelijk van pas komt.

[ Voor 20% gewijzigd door Ultraman op 13-01-2010 16:21 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
ASUS M4A77TD PRO
Cooler Master 500watt voeding
MSI HD 4850
Idk welke CPU koeler, is niet OEM btw
In andere spellen zoals NFSC heb ik dit ook.
Drivers zijn de nieuwste, bios ook.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals Ultraman al aangeeft, we verwachten eerst dat je zelf op zoek gaat naar het probleem. Een probleem als dit is natuurlijk erg vaag. Als je denkt dat het wel eens aan de temperatuur zou kunnen liggen, houdt die dan eens in de gaten. en kijk of het temps zijn die normaal zijn voor jouw specs.
Mocht je vermoeden dat er hardware defect is, neem dan inderdaad Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Dit topic ga ik in elk geval sluiten. Mocht je in je zoektocht nog tegen problemen aanlopen kun je uiteraard altijd een topic openen, geef daarin dan wel aan wat je hebt gedaan, waar je nog tegenaanloopt en over wat voor specs dat we het hebben.

Dit topic is gesloten.