Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, uw hulp graag. Ik heb het hele internet afgestruind en kom er niet uit.

Ik heb last van het user32.dll probleem besproken in dit topic > http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=173403&highlight=&sid=2cdfe92e828d59952d710e40c3ce92b6, na het installeren van AVG 9.0 op mijn PC. Logische stap was dus de hotfix KB935448 te downloaden van Microsoft en die te installeren. Installeren lukt echter niet, want wat zegt mijn PC dan: "Onvoldoende opslagruimte beschikbaar om deze opdracht te verwerken.".

Ook hiernaar heb ik online gezocht, en dat lijkt te maken te hebben met een probleem wat alleen in windows XP SP2 kan voorkomen.... maar ik heb toch echt Vista draaien....grrrrrr. Ik vond daar de volgende (Engelstalige) topic over: http://support.microsoft.com/kb/941384.
Hier staat geen oplossing in, alleen een verklaring (die ik niet snap).

Iemand suggesties/ideëen/oplossingen?

Mijn systeem is een Dell Dimension 9200, draaiend op LEGALE Vista Ultimate SP2.

HELP!!!

ps: programma's uitvoeren als administrator en/of in XP SP2 compatibiliteitsmodus mocht niet baten....

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 16:33 . Reden: had bij vergissing shell32.dll getypt ipv user32.dll.... SORRY MENSEN! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat toch echt letterlijk:
[b]If the version of the Update.exe file is earlier than 6.3.13.0, you receive the misleading error message that is mentioned in the "Symptoms" section when the installation fails. If the version of the Update.exe file is 6.3.13.0 or a later version, the error message indicates that the update package does not support the platform.
Dus welke versie van update.exe heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
6.2 nog wat, had ik al naar gekeken. Een eerdere versie dus, wat betekent dat het foutbericht 'misleading' is. Maar er staat verder niet wat ik dan moet doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
6.2.29.0 om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat inderdaad niet letterlijk wat je moet doen. Is je Windows installatie verder helemaal up to date? Anders even kijken of je de update.exe handmatig kunt herinstalleren/updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows is helemaal up to date, had ik gisteren al gecheckt en gedaan. En ik zal wel de noob van de dag worden (schaam schaam) maar ik kan me niet bedenken hoe ik update.exe handmatig kan herinstalleren of updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
In het topic waar je naar verwijst komt shell32.dll helemaal niet voor, daar gaat het over user32.dll. Misschien wil je de foutmeldingen die jij krijgt hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SORRY SORRY my mistake. Ik heb in de titel per ongeluk om een of andere reden shell32 gezet ipv user32.dll. Hoe ik daar nou bij kom weet ik ook niet.... Zie hieronder de melding die ik krijg:

"Kan toegangspunt van procedure niet vinden in DLL-bestand USER32.dll"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En bij het installeren van de hotfix: "Onvoldoende opslagruimte beschikbaar om deze opdracht te verwerken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas ik je titel nog even aan. En gebruik ook voortaan het Edit knopje als je de laatste bent die in het topic reageert :)

KB935448 is er trouwens alleen voor XP zo te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wanneer krijg je die foutmelding precies? Bij het opstarten, bij het aanmelden, bij het openen van een bepaald programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het openen van bepaalde programma's. Het lijkt er tot nu toe op dat voornamelijk niet-microsoft programma's de l*l zijn. Office werkt gewoon, maar Adobe software of bijvoorbeeld Picasa en AVG niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, iemand nog een oplossing voor me?!?! HELP! Ik kan echt geen programma meer uitvoeren. Of als niemand enig idee heeft ook graag laten weten, dan weet ik in elk geval waar ik aan toe ben.

En voor het het vergeet natuurlijk: thnx voor de hulp so far uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zou er nog eens iemand naar deze thread willen kijken...? Ik ben echt ten einde raad, ik lijk met een probleem te kampen in Vista wat alleen in XP SP2 voor kan komen. Nog even samenvattend:
Bij het opstarten van de meeste programma's krijg ik deze melding:

Kan toegangspunt van procedure niet vinden in DLL-bestand USER32.dll

Dit probleem is opgedoken na het installeren van AVG 9.0. Systeemherstel naar een punt vóór deze installatie heeft niet geholpen, deïnstalleren van AVG in veilige modus ook niet.

Ik ben ECHT TEN EINDE RAAD!! Ik kan helemaal niets meer met mijn PC behalve office gebruiken zo'n beetje.

HEEELP! :'(
Pagina: 1