[PW] Hardware.info vaak sneller

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik bezoek GoT veel vaker dan Hardware.info, maar het valt me op dat hun Pricewatch vaak sneller nieuwe producten vermeldt dan Tweakers.

Voorbeeldje: Acer 1810tz Olympic edition
http://www.hardware.info/...1810TZ414G50N_LXPM502067/

Staat al geruime tijd op HW info, en nog niet op Tweakers.

En dit staat niet op zich, ik zie dit regelmatig met nieuwe laptops. Misschien is het een idee om eens te kijken waarom HW info dat blijkbaar sneller doet. Tenminste... als jullie de beste Pricewatch willen zijn.

Ik heb weleens gelezen dat je ook zelf producten kunt invoeren maar ik geef dan de voorkeur aan even HW info bezoeken.

Edit: nog een voorbeeld, HP DM3. 3 nieuwe modellen op HWi, niet op Tw.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 13-01-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Hey Philflow,

Hier op kantoor zitten we maar met een beperkte capaciteit een best brede productgroep bij te houden. Hoewel laptops best veel focus krijgen, kan het natuurlijk gebeuren dat er producten te lang blijven liggen. We zijn hiervoor (zoals je zelf al aangeeft) dan ook afhankelijk van de hulp van onze gebruikersgroep. Uiteraard respecteren we je keuze hier voor te bedanken, maar gelukkig zijn er ook nog steeds flink wat users die wel hun bijdrage leveren door het product in het geheel toe te voegen of door ons hier op te wijzen middels een mail of een DM.

Hopelijk kan je je hier een beetje in vinden en wellicht dat je ons dmv. een mail of DM op missende producten kan wijzen.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Daarnaast is natuurlijk nog de vraag of HWI altijd de eerste is, of dat wij ook wel eens eerder zijn. Want je schetst nu een beeld alsof wij altijd (als we het niet hebben) later zijn dan HWI.
Zijn er situaties waarbij je op HWI wilde kijken en daar niks, maar hier wel je product vond? Of begin je altijd hier waardoor je het dan niet weet dat wij sommmige producten eerder zouden kunnen hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ik gebruik beide PWs regelmatig. Qua laptops is HWi echt wat sneller en completer.

Ik vraag me af hoe ze dat doen. Hebben ze misschien een geautomatiseerd systeem waardoor nieuwe laptops gelijk vanuit de winkels worden gemeld en opgenomen?

Soms hebben ze bijvoorbeeld een nieuw model in de PW staan die nog niet eens bekend of geannonceerd is.

Hoe dan ook, misschien is het interessant eens te overdenken.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 14-01-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt hier nogal wat meer informatie gegeven bij producten. Bij een laptop levert de leverancier vaak al wel een basisset, maar als je meer bruikbare informatie wil bieden kost dat tijd:

Bijvoorbeeld een lens:
http://www.hardware.info/...m_f28D_AF_Micro_JAA625DA/

pricewatch: Nikon AF 60mm f/2.8D AF Micro

Wellicht is het een idee als we voor de PW met een dubbele queue gaan werken; de basisinfo zodat koppelen van prijzen mogelijk is en dat het product dan doorschuift naar de volgende queue, waar gedetailleerde informatie kan worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 20:20
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:35:
Er wordt hier nogal wat meer informatie gegeven bij producten. Bij een laptop levert de leverancier vaak al wel een basisset, maar als je meer bruikbare informatie wil bieden kost dat tijd:

Bijvoorbeeld een lens:

Wellicht is het een idee als we voor de PW met een dubbele queue gaan werken; de basisinfo zodat koppelen van prijzen mogelijk is en dat het product dan doorschuift naar de volgende queue, waar gedetailleerde informatie kan worden toegevoegd.
Basisinfo zo snel mogelijk publiceren lijkt mij inderdaad nuttig, omdat degene die zoekt vaak de overige informatie zelf wel al heeft opgezocht. Het volledig maken lijkt mij daarom inderdaad beter voor een latere fase. Het is gewoon het nuttigst als een product zo snel mogelijk in de PW staat met bijbehorende prijs + webwinkels.

Groot pluspunt aan de Hardware.info PW zijn de links naar gerelateerde nieuwsberichten en reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Voor de basisinformatie is toch ook de pricewatch unsorted? Daarmee zou je de laptops toch moeten kunnen vinden als winkels ze aanbieden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Rave17 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:43:
Groot pluspunt aan de Hardware.info PW zijn de links naar gerelateerde nieuwsberichten en reviews.
Die staan er ook gewoon bij de T.net PW, voeg maar eens #tab:articles toe aan de Pricewatch URL en je zult ook verwanten forumtopics tegenkomen waaraan het product gekoppeld is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:46:
Voor de basisinformatie is toch ook de pricewatch unsorted? Daarmee zou je de laptops toch moeten kunnen vinden als winkels ze aanbieden.
Lijkt niet te werken. HP DM3 levert 4 modellen op, bij HW info 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Wiethoofd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:02:
[...]

Die staan er ook gewoon bij de T.net PW, voeg maar eens #tab:articles toe aan de Pricewatch URL en je zult ook verwanten forumtopics tegenkomen waaraan het product gekoppeld is.
GoT topics ja, maar niet externe reviews en nieuwsberichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:35:

Bijvoorbeeld een lens:

Tweakers heeft bij deze lens meer webshops. En de prijsvergelijker van tweakers vind ik er mooier uitzien en prettiger werken na de update. Verder is het ook handig dat er veel informatie bij een product zit, daarom kan je hem ook gebruiken om producten te zoeken. Bijv: een lens met een macro vergroting van 1:1, beeldstabilisatie en maximaal 500 euro. Dit zijn dingen die niet kunnen bij HWI.
Zo heeft elk systeem zijn voor en nadelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Philflow schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:54:
Lijkt niet te werken. HP DM3 levert 4 modellen op, bij HW info 8.
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=hp+AND+dm3

4 in de pricewatch, 2 in unsorted. Dus niet de volledige 8, maar unsorted heeft er iig ook nog een paar.

Overigens vind ik er bij hardware info ook maar 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Rave17 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:32:
GoT topics ja, maar niet externe reviews en nieuwsberichten :)
Niet alleen GoT-topics, maar ook T.net's eigen nieuwsberichten, reviews en zelfs software/firmware/driver-updates staan op die tab. Voorbeeldje: pricewatch: Sony PlayStation 3 Slim 120GB Zwart

[ Voor 28% gewijzigd door Megaflix op 16-01-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Megaflix schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:13:
[...]

Niet alleen GoT-topics, maar ook T.net's eigen nieuwsberichten en reviews staan op die tab.
Precies, en het zou voor een site die zelf nieuwsberichten en reviews schrijft een beetje vreemd zijn om dan links naar andere nieuws/review sites te gaan vermelden in de PW, dat is reclame maken voor je concurrent.

Verder zie ik dergelijke links bij HWinfo ook helemaal niet bij de producten staan? Enkel bij de categorie staat een blokje met interne en externe nieuws links.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 16-01-2010 12:21 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Orion84 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:15:
[...]

Precies, en het zou voor een site die zelf nieuwsberichten en reviews schrijft een beetje vreemd zijn om dan links naar andere nieuws/review sites te gaan vermelden in de PW, dat is reclame maken voor je concurrent.

Verder zie ik dergelijke links bij HWinfo ook helemaal niet bij de producten staan? Enkel bij de categorie staat een blokje met interne en externe nieuws links.
Ik doel op het tabblad "Reviews" dat bij elk product in de HWI Pricewatch staat, daar maak ik zelf zeer veel gebruik van. Ik wil mijn aankopen namelijk graag op zoveel mogelijk reviews baseren, dus dan is zoveel mogelijk informatie wenselijk.

Hier een voorbeeld :)

[ Voor 14% gewijzigd door Robino op 16-01-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op dat tabblad staan toch alleen HWI reviews, of heb ik toevallig alleen bij producten gekeken waar geen externe reviews aan gekoppeld waren? Ik heb een aantal populaire producten in verschillende categorieën bekeken, maar kwam alleen bij een paar muizen linkjes tegen naar een soort van BBG's van HWI waarin die muis was opgenomen of iets dergelijks.

Kan je wellicht wat linkjes geven naar pagina's waar duidelijk te zien is wat ze daar nu precies voor interessante info laten zien, die in de Tweakers PW mist?

Edit: ah, daar was het linkje al, schijnbaar staat een dergelijk overzicht dus lang niet bij alle producten, hoe populair ook, vandaar dat ik je even niet begreep. Dat overzicht van extern nieuws etc. wat daar staat kan inderdaad best interessant zijn ja.

@hieronder: dat is dus bij lange na niet voor alle producten gevuld schijnbaar. Zo is iets dergelijks niet terug te vinden bij populaire fotocamera's of gameconsoles. Bij de hardware componenten lijkt het inderdaad beter verzorgd :)

[ Voor 33% gewijzigd door Orion84 op 16-01-2010 12:42 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
@Orion84: Je moet eerst naar tabblad "Reviews", je gaat standaard naar "Overzicht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
ACM schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:57:
[...]
4 in de pricewatch, 2 in unsorted. Dus niet de volledige 8, maar unsorted heeft er iig ook nog een paar.
inmiddels wel ja. De nieuwe DM3 en DM1 modellen staan al meer dan een maand op HWi, met meer prijzen.

meer voorbeelden:
Sony Vaio vpc-Y serie, geen prijzen op Tw, 18 prijzen op HWi.
Sony Vaio vpc-Z serie, geen vermelding op TW, 15 prijzen op HWi.

Maar het gaat me niet om de details, in het algemeen is HWi gewoon een stuk sneller met laptops, waardoor ik regelmatig hun PW gebruik. Ik dacht ik meld het even :)

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 16-01-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Dat melden wordt zeker gewaardeerd Philflow, dat houdt ons alert. We hadden onlangs ook een klein probleem in ons systeem waardoor we de laatste maanden een aantal producten gemist hebben waaronder enkele laptops. De modellen die jij noemde vielen hier ook onder. We zijn nu volop bezig een kleine achterstand weg te werken.

Dit topic heeft in een bepaald opzicht (door een concreet voorbeeld) een bijgedrage geleverd aan het oplossen van dit probleem. Actief meedenkende gebruikers zijn hierom dus erg welkom en iedere bijdrage wordt gewaardeerd.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Pagina: 1