Toon posts:

F*CKING FLASH PROBLEEM (ASUS K7M)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik had KM1008 gedownd en geflashd.
Systeem opnieuw gestart en HIJ BOOT NIET MEER!!! Komt dit misschien doordat ik heb geflasht in een DOS prompt onder Windhoos98?
Anyway hij doet het nu weer wel nadat ik de BIOS was ingegaan met [DEL] en iets heb veranderd. Weet iemand wat er a/d hand is?

Verwijderd

Wat is nou precies het probleem?? Wat ik nu begrijp is dat hij wel opstart. En dat je vervolgens ook in je bios kunt komen. Maar dat hij alleen windows niet opstart.
Als dat zo is is er waarschijnlijk niets aan de hand. Waarschijnlijk moet je gewoon in de BIOS je 1e en 2e IDE controler weer actief maken, want op de een of andere vage reden wil dat nog wel eens uit staan na een flash bij de K7M. Ook ff contoleren of er wel ingesteld staat dat je op wilt starten vanaf de IDE-0 (primary master). Anders helpt het nog niet.

Verwijderd

NOOIT flashen in een DOSprompt......
RTFM m8

oftewel read the fucking manual maatje :-)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:52
Bij mij wilde hij ook niet meer booten. Hij begon ook nog te piepen dat iemand mijn kast had geopend ??. Verder was de ide controller disabled en herkent hij mijn hd op de tweede ide-controller niet meer ok in de bios. De HD werkt echter wel.

Remedie: Wijzig in de bios het een en ander.
Inderdaad in de bios de ide-controller weer op both zetten en hij loopt weer als een speer.

Gr Waslijn

Verwijderd

Topicstarter
Eleven i did RTFM... nadat ik 'm had geflashed. :(

Verwijderd

Na flashen altijd even de comp uitzetten en je cmos leeggooien. na opstarten je bios ingaan en de juiste instellingen inschakelen

• Jag
  • Laatst online: 19:39

Jag

Het kan een stuk erger met flashen dan windows die niet opstart!!! Moet je maar eens rondkijken op tweakers, allemaal mensen die kunnen gaan hotflashen of flashkaarten kunnen gaan kopen, of nog erger die hun mobo als schilderij kunnen gebruiken.
Maar als ik jou was, zou ik ff de fail safe settings loaden, dan zou alles het weer moeten doen.
Jag

• Agent-X
  • Niet online
Wel in dos flashen. Opstartdisk met kale auto en config...en hoppa
zet wel ff de rom op de c:..vanaf de a: vind ik altijd een beetje eng

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16
Ik vind CTRL-F5 al goed genoeg, iemand mee oneens?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1