Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[KPN] Upload / bijlagen verzenden traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ongeveer twee weken (ergens in de kerstvakantie tenminste) gaat het mail met bijlagen verzenden buitengewoon traag. Surfen, mail binnenhalen en berichten zonder bijlagen verzenden gaat prima, maar zodra er een iets grotere bijdrage bijgevoegd wordt, is het traag of zelfs onmogelijk. Dan breekt de verbinding na soms 10, soms 90%.

Ik heb het vermoeden dat het aan de upload zit.
Zelfs de speedtest doet traag:
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen: 19.0 KByte/sec (=152 kbps)
test 2: 4.5 KByte/sec (=36 kbps)

Mijn abo: (Hetnet IPB 8/1Mb)
'k heb al geprobeerd met mijn firewall uit, mijn virusprogramma uit, maar niets helpt. Ik lees wel eens wat over lange, maar wel tijdelijke problemen met de upload bij KPN. Moet ik zelf nog iets uitproberen, of moet ik't nu aan KPN wijten?

Dareus 2 (mijn inlog Dareus is gesneuveld).

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het ligt niet aan de kwaliteit van de verbinding? Als je inlogt in je speedtouch / experia box kun je zien op welke snelheid deze verbinding heeft gemaakt.

En ik neem aan dat je ook geen filesharing programma's aan het draaien bent?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle reactie!
Ik vermoedde dat het misschien aan filesharing etc lag, maar ook na een vernieuwde installatie (daar was het toch tijd voor) is het niet verbeterd, en het euvel speelt ook op de andere computers.
Het modem zegt over de verbinding
(verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 392 / 8.003

Speedtest:
Download 411.7 KByte/sec (=3294 kbps)
Upload: 16.0 KByte/sec (=128 kbps)

Edit: er is overigens nauwelijks snelheidswinst als ik bedraad internet....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 15:29 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De bitrate voor het verzenden is anders wel serieus laag. Ik heb eenzelfde abbo (8/1) en zit op 2,5KM van de centrale waardoor ik niet de volledige snelheid kan halen. Desondanks maak ik alsnog verbinding op 670 / 5700 kbps. Jouw upload staat helemaal niet in verhouding tot de download.

Reset je modem eens door de stekker er even uit te halen, maakt deze weer op dezelfde snelheid verbinding dan zou ik contact opnemen met Hetnet/KPN. Die kunnen oa op afstand een lijnmeting uitvoeren om te kijken of die nog wel in orde is.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen- maar dat heb ik de laatste weken al een paar keer geprobeerd.
Je hoort er gauw meer over!
en opnieuw: dank voor je snelle reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Na een lange uitschakeling, het modem weer ingeschakeld.
resultaat:\
Download 305.8 KByte/sec (=2446 kbps)
Upload 19.7 KByte/sec (=158 kbps)
Test 2:
Download: 717.2 KByte/sec (=5738 kbps)
Upload: 12.4 KByte/sec (=99 kbps)
Ai- dus toch maar naar de helpdesk...

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Je zegt dat het op meerdere computers speelt, dus probeer het nou eens zonder dat die computers verbinding hebben. Trek alle kabels uit de router behalve die van je testpc en doe dan nog eens een upload test.

• The-Source
  • Laatst online: 30-11 16:56
Toeval wil dat ik gister bij een klant was die ook nodig wat emails moest versturen. En deze gingen ook zeer traag weg.
Maar kijk eens in je modem hoe deze zijn line sync heeft. Want als deze te laag sync dan ga je nooit iets hoger krijgen ;)
Verder misschien de vraag waard of je zo goed als rechtstreeks op je is/ra punt zit of dat er meerdere lasjes tussen zitten etc. 1 Kabel van bv 20 meter UTP naar je modem toe maakt echt geen fuck uit ook al zou een helpdesk medewerker dat wel zeggen. (20 meter extra op gemiddeld genomen 1500 meter is natuurlijk net niks.
Verder kun je het ook nog eens testen zonder DSL splitter ertussen. (als je deze er nog tussen hebt).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Maar kijk eens in je modem hoe deze zijn line sync heeft. Want als deze te laag sync dan ga je nooit iets hoger krijgen.
Dat heeft ie dus al gedaan en het modem traint in met een erg lage upload snelheid. Vandaar dat ik een hardware probleem vermoed.

🖥️ | 🚗

• cryforhelp
MadMarky schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:55:
[...]

Dat heeft ie dus al gedaan en het modem traint in met een erg lage upload snelheid. Vandaar dat ik een hardware probleem vermoed.
Ik zie nergens staan dat de TS in z'n modem heeft gekeken naar de snelheden waarop het modem intraint, alleen dat hij een test heeft gedaan. Waarbij ik een speedtest vermoed.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:28:

Het modem zegt over de verbinding
(verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 392 / 8.003
Lezen is ook een kunst ;)
Maar de verbinding vanaf het modem naar KPN toe is niet goed. Ligt dus niet bij je computer. Zou op z'n minst 800 Kbit moeten bedragen. Dus inderdaad even de helpdesk, je download is wel goed dus het lijkt wel alsof je op de verkeerde uploadsnelheid staat in de centrale.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• cryforhelp
Ah, mijn fout. :X
Dan inderdaad de provider even bellen, dan is het waarschijnlijk zo op te lossen als het een beetje meezit met de helpdesker die je aan de lijn krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Top! Fijn dat jullie meedenken. Ga nu naar mijn werk, maar zal proberen vanmiddag KPN te bellen. Wordt vervolgd

Verwijderd

Topicstarter
KPN gebeld- monteur op komst...

Verwijderd

Topicstarter
de monteur is geweest. Hij kan geen storing vinden. Tenminste niet op de buitenlijn en niet achter mijn modem. Probleem is dat mijn ISRA punt is verstopt in de kruipruimte onder de vloer en het luik is onder de houten vloer weggewerkt. . Dat is niet handig natuurlijk, maar het is nu zo.
Er zijn twee oplossingen mogelijk: het ISRA punt bereikbaar maken of naar de kabel overstappen. Dat laatste is 'schijnoplossing', want het probleem wordt niet verholpen- maar wel uitgeschakeld....

Voordat ik een keuze maak: kan het zijn dat zo'n storing plotseling optreedt, terwijl de rest van de lijn perfect in orde blijft (met download en telefonie heb ik geen enkel probleem)?

• cryforhelp
Jup, de upload vind plaats op een andere frequentie, die meer last kan hebben van zo'n storing dan de download. Als je op een vaste lijn zit: die werkt sowieso met minder moeite en in geval van VOIP kan het ook zomaar voorkomen.

Uit persoonlijke ervaring kan ik je vertellen dat kabel heerscht. :Y)

edit: Kun je dan nog wel bij je AOP (plek waar de kabel het huis binnenkomt), anders heb je daar ook geen garanties op de werking. :P

[ Voor 18% gewijzigd door cryforhelp op 20-01-2010 15:55 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Als het luik echt zo is weggewerkt dat je er niet meer bij kan (bijv laminaat), dan zou ik maar eens naar kabel kijken. Ook stuk goedkoper, zeker als UPC is jouw gebied levert.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Een update:
heb nog wat buurtonderzoek gedaan, of er meer mensen in de straat zijn met eenzelfde probleem. Dan zou het namelijk aan KPN kunnen liggen. Maar dat heeft niets geholpen, iedereen lijkt wel bij Ziggo te zitten. Wel frappant: begin met te vertellen dat ik een internetstoring heb, zegt bijna iedereen: "o ja, wij ook. Zitten ze dus bij Ziggo....
Dat geeft weinig goede moed voor het overstappen...

Maar goed: vandaag komt de technisch installateur die vorig jaar de kabels heeft aangesloten en het ISRA-punt zo keurig wegwerkte ;) . De KPN monteur zei dat het wel eens aan een gekruist aderpaar zou kunnen liggen. Dus dat moeten we dan maar checken, maar ik vrees dat dat niet lukt zonder bij dat ISRApunt te komen.
Nou ja, we zullen zien....
Pagina: 1