Sinds ongeveer twee weken (ergens in de kerstvakantie tenminste) gaat het mail met bijlagen verzenden buitengewoon traag. Surfen, mail binnenhalen en berichten zonder bijlagen verzenden gaat prima, maar zodra er een iets grotere bijdrage bijgevoegd wordt, is het traag of zelfs onmogelijk. Dan breekt de verbinding na soms 10, soms 90%.
Ik heb het vermoeden dat het aan de upload zit.
Zelfs de speedtest doet traag:
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen: 19.0 KByte/sec (=152 kbps)
test 2: 4.5 KByte/sec (=36 kbps)
Mijn abo: (Hetnet IPB 8/1Mb)
'k heb al geprobeerd met mijn firewall uit, mijn virusprogramma uit, maar niets helpt. Ik lees wel eens wat over lange, maar wel tijdelijke problemen met de upload bij KPN. Moet ik zelf nog iets uitproberen, of moet ik't nu aan KPN wijten?
Dareus 2 (mijn inlog Dareus is gesneuveld).
Ik heb het vermoeden dat het aan de upload zit.
Zelfs de speedtest doet traag:
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen: 19.0 KByte/sec (=152 kbps)
test 2: 4.5 KByte/sec (=36 kbps)
Mijn abo: (Hetnet IPB 8/1Mb)
'k heb al geprobeerd met mijn firewall uit, mijn virusprogramma uit, maar niets helpt. Ik lees wel eens wat over lange, maar wel tijdelijke problemen met de upload bij KPN. Moet ik zelf nog iets uitproberen, of moet ik't nu aan KPN wijten?
Dareus 2 (mijn inlog Dareus is gesneuveld).