Toon posts:

Windows7 64Bits, speedtouchmodem en WIFI sitecom 150n

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben een nitwit op gebied van netwerken, dit is mijn eerste ervaring hiermee..
Geprobeerd sitecom achter mijn speedtouchmodem te hangen om zo draadloos Internet
te kunnen gebruiken. Heb windows7 64bit OEM versie.
De Router zou plug and play moeten zijn.. niet dus. :(
PC ziet hem wel maar kom er niet door. dan weer wachtwoord niet goed, dan weer iets anders.
geprobeerd via het routermenu eea aan te passen maar snap er niet veel van.
beveiligingsprotocol komt gewoon overeen. De handleiding van de router biedt ook geen uitkomst.
(is overigens alleen op winXP en VISTA gericht)....
Als ik de wizard van de routersite probeer, dan vraagt het om een default Gateway van de ISP
en een username en password.. Geen idee wat ik daarin moet vullen? en of ik dat wel zou moeten invullen..
tzou toch PnPlay moeten zijn...

mijn vraag:
Iemand ervaring mee wat er 'standaard' handmatig aangepast moet worden om zo'n draadloos router aan te sluiten onder windows7 in combinatie met (speedtouch) modem? :/

kga vanavond nog eens googlen.. Maar kzie door de bomen het bos niet meer..

Grtz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> NT

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Misschien dat je een even je netwerk setup kunt tekenen/uitleggen. We zouden je in ieder geval kunnen helpen met wat er aangepast moet worden. Hoe, dat kan je dan zelf opzoeken.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
heel simpel eigenlijk: Ik wil gewoon draadloos internet.
PC windows7 64bit
net nieuw. met de bijgeleverde wifi usbstick van Sitecom.

(er moet later ook een laptop met ingebouwde wifi gewoon kunnen aanloggen op draadloos netwerk maar
daar ben ik nog niet aan toe gekomen. verwacht daar ook minder problemen eigenlijk).

Sitecom WIFI router 105n
fysiek verbonden met:
Speedtouch (thomson) modem van ISP online.nl

De verbinding is gewoon gedaan volgens de handleiding, alleen het beloofde resultaat blijft uit en ik krijg het niet voor elkaar. weet ook niet waar de fout zit:
Instellingen windows7 of sitecom of speedtouch. Of combi.

Het draadloze netwerk wordt dus wel gevonden, maar aanmelden gaat niet..

• battler
Wat op dit moment volgens mij het probleem is dat de Speedtouch Thomson zich niet in een ander netwerksegment bevindt.

Zou jij je netwerk gegevens van de Sitecom en Speedtouch kunnen posten? Het gaat dan voornamelijk om het ip address en subnet.

Even voor de duidelijkheid:

Modem/Router van Speedtouch -----> verbonden met Sitecom Wifi <-- hiermee probeer je draadloos te verbinden. Als je bedraad aansluit op de Sitecom router heb je dan wel of geen verbindingen met het internet.

[ Voor 32% gewijzigd door battler op 13-01-2010 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedraad van pc naar sitecom dus wel internet.

• battler
Qua netwerkconfiguratie zit je dan goed lijkt mij. Het enige probleem wat je dus hebt is het aanmelden?
Je probeert te verbinden via Wifi, vervolgens loop je ergens vast. Op welk punt precies?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de router teruggebracht naar de store :-)
Ik ga nu dan toch maar voor een wireless modem van de ISP.

iig Bedankt voor de moeitte!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Het terugbrengen lost je "probleem" niet op. Een router heeft een web configuratie menu en is daarmee al compitabel met Windows8.

Je speedtouch aansluiten op de WAN poort is alles wat je moet doen qua fysieke netwerk setup.

Je Sitecom kun je vervolgens configureren op:
http://192.168.0.1/

Onder Wireless - Security vervolgens je netwerk sleutel instellen en that's all.

Dit ga je ook met je nieuwe router krijgen. Dat knopje van "verbinden" op je router is bagger.

Verwijderd

Het 'probleem' was heel simpel. Onder op de router zit een sticker waarop de beveiligingscode staat. Als je draadloos probeert te verbinden wordt om de WPA2 sleutel gevraagd. Die staat dus op de sticker. Zoals ook in de handleiding staat. Dat grote blad met alleen maar plaatjes, net als een stripverhaaltje.

Ik snap dat je geen kennis hebt van netwerken, maar je kan toch wel plaatjes kijken?
Pagina: 1