Toon posts:

complexe netwerkprintvraag: vervanging matrix+carbonpapier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ter vervanging van de matrixprinter met 3 kleuren carbonpapier voor ons boekhoudpakket heb ik nu een HP4015N laserprinter aangeschaft met 3 lades, met daarin 3 verschillende kleuren papier.

Vervolgens stuurt het boekhoudpakket de printer 3x aan, voor elke kleur 1x, om zo hetzelfde stapeltje facturen in 3 voud te krijgen als op de matrix.

Alleen, als er dan 2 gebruikers ongeveer tegelijk printen komen de stapeltjes door elkaar op de printer en ook de aansturing vanuit het boekhoudpakket is niet 100% voorspelbaar.

Verder komen de kopiefacturen als PDF, dus die moeten dan handmatig 3x afgedrukt worden.

Mijn HP4015N kan ook speciale applicaties laden in Web Jetadmin 10, maar over het schrijven daarvan kan ik verder geen documentatie vinden en de HP helpdesk kon mij daarmee helaas niet helpen. Mogelijk is het niet de bedoeling dat klanten dit proberen.

Weet iemand van het bestaan van een oplossing om te zorgen dat die laser alles wat ernaar geprint wordt 3x afdrukt, dus uit elke lade 1x?

Natuurlijk is ook een softwarematige printserver met die optie prima, dan koppel ik hem daaraan met een standaard TCP/IP poort.

Ik weet dat dit klinkt als iets wat in een ander model zou moeten zitten, maar zowel Samsung als HP hebben de vraag teruggekoppeld aan hun laserafdeling en die optie zit volgens hun nergens in.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02

Ethirty

Who...me?

Eigenlijk is het heel simpel en denk je te moeilijk. Een klant van ons doet dat ook. Die bestellen speciaal gesorteerd (en voorbedrukt) papier (bij hun zelfs 4 verschillende kleuren). Dit gaat in 1 bak en de printerdriver staat ingesteld om altijd 4 kopietjes van de opdracht naar die bak te maken. Zo kan het nooit mis gaan als iemand anders wat print. In de andere bakken van die printer zit heel ander papier, elk met hun eigen aansturing. Zo halen ze uit 3 printer 9 verschillende voorbedrukte formulieren en het gaat nooit mis door wat zorgvuldig plannen van mijn kant :)

Wat jij wil uit 3 verschillende lades 1 opdracht geven is volgens mij niet te doen op een normale manier.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ethirty schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:40:
Eigenlijk is het heel simpel en denk je te moeilijk. Een klant van ons doet dat ook. Die bestellen speciaal gesorteerd (en voorbedrukt) papier (bij hun zelfs 4 verschillende kleuren). Dit gaat in 1 bak en de printerdriver staat ingesteld om altijd 4 kopietjes van de opdracht naar die bak te maken. Zo kan het nooit mis gaan als iemand anders wat print. In de andere bakken van die printer zit heel ander papier, elk met hun eigen aansturing. Zo halen ze uit 3 printer 9 verschillende voorbedrukte formulieren en het gaat nooit mis door wat zorgvuldig plannen van mijn kant :)

Wat jij wil uit 3 verschillende lades 1 opdracht geven is volgens mij niet te doen op een normale manier.
Betere printserver oplossingen kunnen dit wel. Ik gok uit mijn hoofd dat het zelfs met bijv cups redelijk te maken is, enige is dat je wel alles via die printserver moet laten lopen.

Verwijderd

koop print distributer, zorg dat je alleen postscript afdrukt en maak in printdistributer een tool welke de lade veranderd van de printer. kost je 1a2 dagen programmeren maar dan werkt het goed.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 13:28
Wij hebben voor een klant dezelfde oplossing als Ethrity schetst. Het mooie ervan is dat het ook (bijna) niet uitmaakt als iemand toch op de verkeerde poort print, want er komen altijd dezelfde set van gekleurde vellen uit (ongeacht of er een enkele kleur al een keer is bedrukt door een foutje van een collega). Dit is volgens mij de snelste en goedkoopste manier en vergt geen programmeren (en het onderhoud ervan!), etc.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Wat betreft het door elkaar printen als er meerdere mensen tegelijk iets doorsturen dat zou ergens in de driver moeten staan maar kan zo dadelijk niet op de naam komen, is al paar jaar terug ondertussen dat ik nog voor HP gewerkt heb :)

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 20:34

Midas.e

Is handig met dinges

In een aantal HP's kan je snelkeuze print opdrachten maken, hier kan je opgeven welke pagina uit welke lade komt etc. Zover ik weet kan dit ook met de universal driver van HP.

Hacktheplanet / PVOutput

Pagina: 1